Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:06:48 GMT

نسبت میان حکمت مشرقیه و حکمت اشراق بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۱۱۰۱

نسبت میان حکمت مشرقیه و حکمت اشراق بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، چهلمین ویکمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ بوعلی سینا با عنوان «نسبت میان حکمت مشرقیه و حکمت اشراق» روز چهارشنبه ۸ دی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

ابن سینا با نگاهی تیزبینانه در کتاب الانصاف، از اختلاف مشرب دو گروه حکمای غربی و شرقی سخن رانده و در منطق‌المشرقین با شکوه از جزمیت رأی مشائیان بشارت می‌دهد که طرح نویی از حکمت مشرقی در انداخته و در نمط‌های پایانی اشارات به نیکویی این نظرگاه را تئوریزه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهروردی که به آثار ارجمند سینوی دست یافته بود، از اصلی مشرقی یاد می‌کند که مغفول بوعلی بوده است و می‌کوشد آن را احیا کند. فارغ از وجوه تمایز میان ابن سینا و سهروردی از حیث روش شناسی و نظام فکری به نظر می‌رسد حکمت مشرقی که ابن سینا تبیین آن را در سر می پروراند، در حکمت اشراق سهروردی به اوج خود رسیده است.

نشست مورد اشاره با سخنرانی زهرا زارع همراه است.

این‌برنامه روز چهارشنبه ۸ دی از ساعت ۱۱ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به‌طور زنده از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پخش می‌شود.

کد خبر 5384398 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: فلسفه اسلامی مرکز فرهنگی شهر کتاب ابن سینا تازه های نشر قاسم سلیمانی معرفی کتاب انتشارات سوره مهر تجدید چاپ نقد کتاب محمد مهدی اسماعیلی کتابستان معرفت انتشارات راه یار ترجمه رمان ایرانی ادبیات کودک و نوجوان داعش شب یلدا مرکز فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای

امتداد - در معاملات امروز مرکز مبادله، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱هزار و ۳۷۶ تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در معاملات امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۳۴۶ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۲۰۷ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۶۶ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان است.

 

 

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بازدید ابدالی از «مرکز ارتباط با مشتریان» بانک سینا
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!
  • قیمت روز ارز‌های مبادله‌ای
  • انتشار وضعیت فرهنگی ایران در پیمایش ارزش‌های جهانی
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی