Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران بر لزوم تکمیل پایانه های خطوط متروی تهران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، شایسته اصل در سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ارائه گزارشی درباره حادثه تصادف قطار متروی تهران -کرج گفت: خداوند را شاکرم که توفیق داد برای خدمت رسانی به شهروندان در این حوزه موثر باشم امیدوارم با حمایت اعضای شورا در خدمت رسانی هر بهتر به شهروندان توفیقات را کسب کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل فرسودگی ناوگان اتاق فرمان ما متوجه بروز این حادثه نمی شود و تنها آسیب سوزن را در سیستم متوجه می شود. در این حادثه سرعت قطار جانبی بسیار کم بوده و برخورد نیز با این سرعت کم صورت می گیرد. در حقیقت لوپ قطارها و ترمز قطار جانبی به درستی عمل می کنند. برهمین اساس شدت برخورد بسیار کم بوده است.

شایسته اصل ادامه داد: در این حادثه خداوند به ما لطف بسیاری داشته چرا که قطاری که از رو به رو وارد ایستگاه می شده از حادثه درون ایستگاه اطلاع نداشته چرا که مرکز فرمان از این حادثه اطلاع نداشته که به راهور قطار شمالی اطلاع رسانی کند برهمین اساس یکی از پیمانکاران به صورت دستی راهور قطار شمالی را مطلع می کند که اگر این اتفاق نمی افتد می توانست برخورد دیگری نیز شکل بگیرد.

مدیرعامل متروی تهران با اشاره به اینکه در قطار اصلی درون ایستگاه چیتگر و همچنین قطار جانبی که به عنوان قطار سریع السیر بوده است تعداد زیادی مسافر وجود داشته افزود: هنگامی که پس از بروز حادثه مسافرین از قطار پیاده می شدند تعدادی در همان جا آسیب می بینند و در همان محل احتمال بروز خطرات دیگری همچون برق گرفتگی وجود داشت که به لطف خداوند چنین حادثه ای روی نداد.

وی گفت: به دلیل انباشت مشکلات گذشته برنامه ای را پیش بینی کردیم که با اولویت بندی نسبت به حل و فصل مشکلات اقدام کنیم. در حال حاضر مترو با چالشهایی رو به رو است که نیازمند توجه اعضای شورای شهر است. در حال حاضر نسبت به بکار گیری نیروهای پلیس با کمبود مواجهیم که این کمبود در ۴۰ ایستگاه به طور محسوس وجود دارد، از سوی دیگر فرسوده بودن سیستم های پایش و نظارت مترو نیز باید مورد توجه قرار گیرد. مرکز فرمان اصلی ما در ساختمان کالج نیازمند نوسازی است همچنین مشکلات سیستم اعلان و اطفای حریق در مترو می تواند خطرناک تر از بازار گل باشد سیستم های هواسازی نیز می تواند چالش برانگیز باشد که همگی باید مورد توجه و نوسازی قرار گیرند.

شایسته اصل تاکید کرد: در دوره ای تصمیم گیری شده بود که سیستم متروی تهران دارای شرکت هولدینگ و بعدها نیز شرکت بهره برداری در آن شکل گرفت اما امروز نیاز است که این چارچوبها اصلاح شود وظیفه ما افزایش کیفیت خدمت رسانی به شهروندان است لذا در این مسیر باید با برنامه ریزی اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهیم. در حال حاضر حدود ۱۰۰ پله برقی در متروی تهران نیازمند نوسازی است که مشکلات ناشی از آنها کمتر از خود ناوگان مترو و فرسودگی آن نیست.

وی با اشاره به عدم تحقق تعهد دولتها برای پرداخت بدهی هایشان به مترو گفت: برخی دستگاه ها حتی حداقل دغدغه ای نسبت به مترو ندارند این در شرایطی است که حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز عاجل برای تامین قطعات وجود دارد. البته در این راستا مسیر دیگری را نیز دنبال می کنیم که آن تولید داخلی است. در همین راستا وزارت دفاع نیز اعلام آمادگی کرده که در موضوع تولید به ما کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بهره براری مترو ادامه داد: در حال حاضر ۸000 نفر پرسنل داریم اما بسیاری از نیروهای تخصصی ما در حال بازنشسته شدن هستند. دو برنامه را به صورت ویژه برای تامین قطعات راهبردی و نیازهای عاجل دنبال می کنیم و از سوی دیگر مردم نیاز دارند که کیفیت خدمات به آنها بهتر شود. بی تردید در دنیا متروها یکی از المانهای هویتی شهری هستند اما متروی ما تاریک و بی روح است و متاسفانه تاکنون به این موضوع پرداخت نشده و در حوزه زیبایی عقب هستیم.

وی افزود: با هزینه کمی می توان مترو را در حوزه زیبایی مطلوب تر کند که این موضوع در دستور کار ما قرار گرفته متاسفانه آسانسورهایی که برای ما نصب می شوند، استاندارد لازم را ندارد؛ لذا بیمه گذار آنها را بیمه نمی کند و باید این آسانسورها خاموش بماند ما سیستم بسیار فرسوده ای را تحویل گرفته ایم و امیدواریم در تولید بومی حدود ۵۰ درصد قطعات مورد نیاز خود را تامین کنیم. بی تردید در این مسیر باید نسبت به تکمیل پایانه ها اقدام کنیم چرا که حتی در صورت تامین واگن و اضافه شدن قطارها بدون داشتن پایانه همچنان با مشکل مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران شهرداري تهران مترو متروی تهران حال حاضر شرکت بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۱۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز

آیین بهره برداری از پروژه «تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان» و «تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری» صبح امروز -۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳- در قالب یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار با حضور هادی حق‌بین معاون فنی و عمران شهرداری تهران، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، محمدرضا پوریافر شهردار منطقه ۲۱ و سید ابوالفضل موسوی‌پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد.

در این مراسم مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تاکید کرد: پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود از نظر وسعت آنچنان ارقام بالایی ندارد، اما واقعیت این است یک معضل بزرگ ترافیکی را حل کرده است.

وی ادامه داد: این گلوگاه باعث پس زدن ترافیک به چند نقطه می‌شد و مضاف بر این موضوع این نقطه نا ایمن بود. این چند موضوع کار را به یک کار مهم و اثرگذار تبدیل کرد.

صداقتی با بیان اینکه تحکیم بستر بزرگراه ازادگان به طول ۱۲ کیلومتر کار اثرگذاری است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این باز شدن محور ترافیکی فتح به ابوسعید که دو کیلومتر طول دارد، ناایمنی که به دلیل تنگ بودن مسیر در گذشته بود را حل کرد. این سه موضوع حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشته است.

هادی حق‌بین، معاون فنی و عمران شهرداری تهران هم درخصوص جزییات افتتاح این پروژه گفت: ابعاد و بزرگی پروژه‌ها برای ما مهم نیست بلکه نیاز شهروندان و ایمنی شهر برای ما اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه پروژه امروز به لحاظ ابعاد جزو کوچک‌ترین پروژه هاست، اما انجام آن ویژه و پیچیده بود، خاطرنشان کرد: در منطقه ۲۱ تعداد پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۳ تعریف شده بزرگ مقیاس و اثرگذار است و ظرف شش ماه اول سال تکمیل فاز دوم فتح-باغستان را داریم.

معاون شهردار تهران ادامه داد: این تقاطع تاثیر فوق العاده زیادی بر کاهش ترافیک ورودی به آزادگان خواهد داشت. پروژه دیگری که برنامه ریزی شده و فاز تجهیز و عملیات اجرایی آن آغاز شده پروژه دوگاز است که سال‌ها متوقف مانده بود و فاز اول پروژه تا پایان سال تحویل شهروندان خواهد شد.

دسترسی کرمان خودرو به شهید متوسلیان شرق تکمیل می‌شود

پوریافر هم درباره جزییات این افتتاح گفت: این نقطه یکی از نقاطی بود که به چند دلیل ازجمله باریک بودن تقاطع باعث نارضایتی مردم به ویژه در ترافیک صبحگاهی می‌شد. درخواست پلیس حل و فصل این موضوع بود. نکته دیگر بحث ایمنی این نقطه بود که باعث اهمیت پروژه می‌شد.

شهردار منطقه ۲۱ با بیان اینکه پروژه چند سالی بود که متوقف مانده و باعث نارضایتی مردم شده بود، خاطرنشان کرد: با ورود معاونت فنی و مهندسی و همکاری منطقه و پلیس در کمترین زمان ممکن پروژه تقدیم مردم شد. معارض اصلی این پروژه مسائل ترافیکی بود.

وی ادامه داد: اتمام دسترسی کرمان خودرو به شهید متوسلیان شرق در این محدوده نیز در برنامه ما قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز