Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: گرفتاری سعودی‌ها در باتلاق یمن تا جایی است که مقامات سعودی تلاش می‌کنند از طریق نزدیکی به ایران به صورت آبرومندانه از شرایط مفتضحانه پیش آمده در یمن خارج شود.

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص پیشروی نیرو‌های یمنی در مرز با عربستان سعودی گفت: با گذشت هفت سال از جنگ ظالمانه عربستان علیه مردم یمن شرایط میدانی به نفع انصارالله، الحوثی‌ها و ارتش یمن در حال پیشروی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: آزادسازی الحدیده و شهر استراتژیک مارب توسط انصارالله و همچنین انهدام بیش از ۱۷ تیپ نیرو‌های ائتلاف سعودی در طول ماه‌های اخیر همگی نشان می‌دهد که سعودی‌ها با صرف هزینه ۳۵۰ میلیارد دلاری و با گذشت هفت سال به اهداف طراحی شده برای خود نرسیدند و امروز حوثی‌ها و ارتش یمن در حال دستیابی به پیروزی‌های قابل توجهی هستند.

هانی زاده تصریح کرد: این روز‌ها حملات علیه مناطق مرزی عربستان نشان می‌دهد رژیم آل سعود با وجود خرید سلاح‌های بسیار جدید کشتار جمعی از غرب و ایالات متحده در موضع ضعف قرار دارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: عملیات انهدام تاسیسات نظامی عربستان در خاک یمن توسط انصارالله نشان می‌دهد که ارتش یمن برای یک جنگ طولانی در راستای دفع تجاوزات سعودی‌ها آماده شده و اکنون عربستان در باتلاق یمن گرفتار است.

وی با اشاره به تلاش‌های عربستان برای نزدیکی روابط با جمهوری اسلامی گفت: گرفتاری سعودی‌ها در باتلاق یمن تا جایی است که مقامات سعودی تلاش می‌کنند از طریق نزدیکی به ایران به صورت آبرومندانه از شرایط مفتضحانه پیش آمده در یمن خارج شود.

هانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: جنگ هفت ساله علی رغم تلاش‌های غرب و عربستان سعودی برای تصرف یمن، اما خسارت‌های زیادی را به ارتش عربستان وارد کرد و بخش‌های مهمی از خاک یمن توسط انصارالله از لوث وجود سعودی‌ها پاک شد و آینده نیز به نفع مردم یمن و انصارالله خواهد بود.

گفتني است:منابع خبری روز جمعه گزارش دادند، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مناطقی را در مرز با عربستان سعودی در استان صعده به کنترل خود درآوردند.

به گزارش المیادین، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر خط بین‌المللی منتهی به گذرگاه مرزی «الخضراء» حدفاصل «نجران» عربستان سعودی و استان «صعده» واقع در شمال یمن تسلط یافتند.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های یمنی در استان الجوف نیز موفق شدند، کنترل کامل منطقه «الیتمه» مرکز شهرستان «خب و الشعف» به دست آورند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یمن عربستان مارب عربستان سعودی باتلاق یمن سعودی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • انصارالله یک کشتی اسرائیلی را در خلیج عدن هدف قرار داد