Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، با گذشت یک سال از تلاش ها برای واکسیناسیون و در سالگرد یادبود  تلفات ناشی از کووید-۱۹،  آمریکا بار دیگر عزادار مرگ ۴۰۰ هزار آمریکایی دیگر است و با اوج گرفتن این بیماری در زمستان دست و پنجه نرم می کند.  

آمریکایی های خسته از دوران همه گیری کرونا برای سومین سال با تعطیلی ادارات و مدارس مواجه هستند و سال کنونی را در حالی به پایان می رسانند که در شگفت هستند که چرا تلاش ها برای در دسترس بودن آزمایشات کرونا زودتر انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می افزاید: به رغم تعهدات کاخ سفید تنها ۳۰ درصد افراد واجد شرایط در آمریکا توانسته اند واکسن تقویتی را دریافت کنند.

به گفته دانشمندان علت اصلی مشکلات در سال ۲۰۲۱ شیوع ویروس جهش یافته و مقاومت افراد در مقابل واکسن بوده است و این در حالیست که مقامات بیمارستانی می گویند که بیشتر کسانی که در بیمارستان بستری می شوند از بین واکسن نزده ها هستند.

کارشناسان می گویند مقام های ارشد فدرال و ایالتی در آمریکا باید بیشتر به جای تمرکز بر دز واکسن های تزریق شده یا درصدی از مردم آمریکا که واکسن زده اند بر پیامدهای بهداشتی آن تاکید کنند. آنها می گویند دولت باید توجه مردم را به افراد بستری در ای سی یو ها یا تاثیرات احتمالی علائم طولانی بیماری موسوم به کووید بلند مدت جلب کند.

اوج گرفتن کرونا در آمریکا این کشور را با لغو گسترده پروازها در روز کریسمس مواجه کرده است و روز شنبه ۸۴۹ پرواز از آمریکا یا به مقصد آمریکا لغو شدند.

آمار جدید مبتلایان به اومیکرن در آمریکا مقامات بهداشتی و سیاسی آمریکا از جمله کاخ سفید را نگران کرده است.

بایدن در سخنرانی روز پنجشنبه خود گفت قصد دارد تعداد تست ها برای استفاده داخلی و امکان آزمایش گیری برای شناساییی مبتلایان را افزایش دهد و منابع بیشتری را در اختیار کادر پزشکی قرار دهد.

به رغم تمرکز رسانه ها و کاخ سفید بر سویه جدید کرونا توجه دموکرات ها همچنین به اظهارات کامالا هریس معاون بایدن جلب شده بود که هفته پیش گفته بود فکر نمی کند اومیکرون به آمریکا برسد.

هریس در مصاحبه با لس آنجلس تایمز با اصلاح این دیدگاه خود گفت این به خاطر ماهیت این ویروس است که جهش پیدا می کند.

مداقه در مواضع هریس در حالی مطرح است که کاخ سفید امیدوار است وی را به عنوان رهبری شایسته در کنار رئیس جمهور نشان دهند.

برخی از منتقدان چنین استدلال می کنند که فشار بر معاون بایدن به دلیل این است که او زن است و برای اولین بار یک زن سیاه پوست است که کرسی معاونت رئیس جمهور در آمریکا را بدست اورده است و این انتقادها به او اجازه کار نمی دهد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کریسمس جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کریسمس جو بایدن ویروس کرونا کریسمس جو بایدن کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به گزارش بخش تصویری خبرگزاری «رویترز» صدها نفر از حامیان فلسطین در برابر محل برگزاری مراسم سالانه ضیافت شام «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، با خبرنگاران تظاهرات برپا کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

حاضران در این تجمع، با سر دادن شعار و در دست داشتن پارچه نوشته اعتراض خود را به حمایت آمریکا از اسرائیل اعلام کردند.

 

جلیقه خبرنگاران شهید در غزه مقابل محل برگزاری ضیافت بایدن با خبرنگاران کاخ سفید
کانال تلگرام شبکه «قدس» با انتشار تصویری نوشت: تظاهرات کنندگان در حمایت از فلسطین جلیقه‌هایی را که روی آنها، نام‌های خبرنگاران شهید در جنگ غزه نوشته شده است، مقابل محل برگزاری ضیافت شام سالانه خبرنگاران کاخ سفید در واشینگتن قرار دادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برافراشتن پرچم فلسطین مقابل محل ضیافت خبرنگاران کاخ سفید
کانال تلگرام شبکه خبری «قدس» نوشت: شماری از فعالان، پرچم فلسطین را مقابل محل برگزاری سالانه ضیافت شام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با خبرنگاران کاخ سفید که حامی رژیم اشغالگرند، آویختند.

 

دیگر خبرها

  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن