Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین الملل با اعتقاد بر اینکه یکی از مهمترین اتفاقات در سال ۲۰۲۱ رفتن ترامپ از کاخ سفید و آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا بود و این موضوع تحولاتی در عرصه منطقه ای و جهانی به همراه داشت، گفت: این اتفاق با توجه به نوع تصمیم گیری هایی که ترامپ در طول چهار سال حضورش در کاخ سفید گرفته بود، جهان را به صورت موقت از یک خطر بزرگ دور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قاسم محبعلی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که به نظر وی از جمله مهمترین اتفاقات رخ داده در سال ۲۰۲۱ در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی چه اتفاقی بوده است، گفت: به نظر می رسد مهمترین اتفاق خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان و سقوط دولت اشرف غنی و روی کار آمدن مجدد گروه افراطی و تروریستی طالبان در افغانستان بود. 

وی با اعتقاد به اینکه این موضوع شرایط منطقه و شرق ایران را متحول کرد، افزود: این تحولات، آینده نامعلومی را پیش روی مردم افغانستان و حتی منطقه قرار داده است. 

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین با اعتقاد بر اینکه تحولات صورت گرفته بین آذربایجان و ارمنستان و توافقی که بین این دو کشور با وساطت برخی از کشورها مانند روسیه اتفاق افتاد یکی دیگر از تحولات مهم در سال ۲۰۲۱ بود، افزود: در پی این تحولات احتمال وقوع تغییرات ژئوپلتیک در شمال غربی ایران و اینکه ترکیه و آذربایجان از طریق نخجوان به یکدیگر متصل شوند وجود دارد و این مسائل از جمله تبعات احتمالی توافق مورد اشاره است.

محبعلی با بیان اینکه تصمیم آمریکا برای بازگشت به میز مذاکرات در ارتباط با موضوع برجام و پیوستن مجدد واشنگتن به توافقنامه اقلیمی پاریس از جمله دیگر تحولات مهم در سال ۲۰۲۱ بوده است، خاطرنشان کرد: در واقع به طور کلی می توان گفت رفتن ترامپ از کاخ سفید و آمدن بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا یکی از اتفاقات مهم در عرصه  بین المللی در سال جاری بود. این اتفاق همانطور که نمونه هایی از آن ذکر شد تبعات منطقه ای و جهانی داشت و جهان را از یک خطر بزرگ بخاطر نوع سیاست های ترامپ و نگاهش به مناسبات بین المللی به صورت موقت دور کرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحولات 2021 دونالد ترامپ جو بایدن سال ۲۰۲۱ کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کاخ سفید شامگاه یکشنبه از گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل خبر داد.
بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر پایبندی قاطع آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو خواست تا در موضوع افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه، همکاری با سازمان‌های بین‌المللی را افزایش دهد.

بایدن و نتانیاهو درباره عملیات ارتش اسرائیل در رفح نیز گفت‌وگو کرده و رئیس جمهور آمریکا بار دیگر موضع خود در خصوص این عملیات را ابراز داشت.

بر اساس گزارش کاخ سفید، دو طرف همچنین در خصوص مذاکرات آزادی گروگان‌ها در کنار آتش‌بس فوری در باریکه غزه نیز صحبت کردند.

کد خبر 847915 منبع: فارس برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد