Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شبکه لبنانی المیادین در یادداشتی به قلم شرحبیل الغریب، نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی نوشت: دیدگاه ها و نظرات درخصوص سفر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا به سرزمین های اشغالی و دید ار با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رایزنی در رابطه با پرونده هسته ای ایران متفاوت است زیرا همزمان بودن این سفر با افزایش تهدیدها و تنش ها میان ایران و اسرائیل و تداوم رزمایش " پیامبر اعظم ۱۷" و تهدید اسرائیل به پاسخ های سخت توسط ایران اهمیت زیادی به آن داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این یادداشت آمده است: سالیوان صاحب ابتکار عمل بازگشت به توافق هسته ای ایران به شمار می رود بنابراین سفر منطقه ای او در میان اختلافات واضح میان واشنگتن و تل آویو درخصوص پرونده هسته ای ایران انجام شد.

آمریکا تمایل به بازگشت به برجام دارد و مشاور امنیت ملی این کشور در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی هاآرتص تاکید کرد که خروج از توافق هسته ای ایران یک اشتباه راهبردی بود و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دنبال رسیدن به توافق است و علیرغم سختی ها و مشکلات واشنگتن آماده تداوم مذاکرات وین است و همچنان معتقد است که بهترین راه حل راه حل دیپلماتیک است این درحالی است که اسرائیل معتقد است که جامعه بین المللی باید ایران را مجبور به دست کشیدن از برنامه هسته ای خود کند و امیدوار است که سفر سالیوان به تل آویو به منظور تغییر موضع واشنگتن نسبت به مذاکرات با تهران و پروژه هسته ای آن است.

نویسنده آورده است: درخصوص زمان سفر سالیوان به اسرائیل و اهداف آن همزمان با نزدیک شدن دور هشتم مذاکرات وین می توان گفت که پیام آمریکا به اسرائیل بسیار روشن و واضح است و مفاد آن این است که دولت بایدن گزینه مذاکرات را درپیش گرفته و به دنبال احیای توافق هسته ای است زیرا دولت کنونی آمریکا تاکید می کند که خروج آمریکا از برجام حماقتی بود که دولت ترامپ مرتکب آن شد و اداره های تصمیم گیرنده در تل آویو سیاست های آمریکا را تعیین نمی کنند بلکه خود دولت آمریکا بر اساس اولویت ها و منافعش این سیاست ها را تعیین می کند و سفر مشاور امنیت ملی آمریکا به اسرائیل تنها به منظور رساندن پیام اطمینان دهنده نسبت به محتوای توافق پیش رو است این درحالی است که اسرائیل مخالف هرگونه توافق با ایران است و می خواهد که تحریم های اقتصادی به حالت خود باقی بماند تا مانع پیشرفت نظامی و برنامه هسته ای آن شود و اسرائیل هرکاری که بخواهد در منطقه انجام دهد.

در بخش دیگر این یادداشت آمده است:بر خلاف دولت ترامپ اولویت دادن منافع اسرائیل بر آمریکا دیگر مد نظر ایالات متحده نیست و دولت کنونی پرونده های مهمتری مانند پرونده شرق آسیا و چین و اوکراین و غیره دارد، همه این امور باعث می شود که دولت بایدن به خطر ورود به یک مقابله نظامی فکر کند بنابراین به اولویت های خود بیشتر از هر زمان دیگری تمرکز می کند و در مقابل اسرائیل دیگر در زمان طلایی خود به سر نمی برد.

در این یادداشت همچنین تاکید شده است که معادلات تغییر کرده است و اسرائیل ترسوتر از آن است که به تنهایی و بدون چراغ سبز کاخ سفید تصمیم به حمله علیه ایران بگیرد.

کد خبر 645750 برچسب‌ها ایران و اسرائیل هسته‌ای - برجام ایران و آمریکا اسرائیل مذاکرات وین آمریکا و اسرائیل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و اسرائیل هسته ای برجام ایران و آمریکا اسرائیل مذاکرات وین آمریکا و اسرائیل هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، کابینه رژیم صهیونیستیی امروز یکشنبه دربارهٔ توقف فعالیت شبکهٔ الجزیره در فلسطین اشغالی به اجماع رسید.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل دربارهٔ این تصمیم نوشت: «الجزیره یک شبکهٔ تهییج‌کننده است.»

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی هم الجزیره را یک شبکهٔ «آسیب‌رسان به امنیت اسرائیل» دانست و گفت: این تصمیم بلافاصله وارد فاز اجرا خواهد شد.

شبکه الجزیره تاکنون بسیاری از اقدامات ضدبشریِ ارتش اسرائیل را در نوار غزه فاش کرده و تعدادی از خبرنگاران این شبکه و اعضای خانواده‌های آنان تاکنون در حملات اسرائیل به غزه به شهادت رسیده‌اند.

گانتز: بستن دفتر الجزیره شانس توافق را کاهش می‌دهد

بنی گانتز، وزیر کابینه جنگی اسرائیل در واکنش به این خبر گفت: تصمیم بستن دفتر خبرگزاری الجزیره در اسرائیل همزمان با مذاکرات در قاهره، شانس به نتیجه رسیدن این مذاکرات را کم می‌کند.

گانتز و دیگر وزیران هم‌حزبی او رأی گیری امروز کابینه نتانیاهو برای بستن دفتر خبرگزاری الجزیره را تحریم کردند.

گانتز همچنین گفته با این اقدام در مجموع موافق است ولی زمان‌بندی آن را مناسب نمی‌داند.

به گفته ناظران، این تصمیم اختلافات میان قطر که صاحب این شبکه تلویزیونی است و رژیم صهیونیستی را در میانه مذاکرات حماس و اسرائیل تشدید خواهد کرد.

نتانیاهو پیش از این الجزیره را متهم کرده و گفته بود: «این شبکه تلویزیونی به امنیت اسرائیل لطمه وارد کرده، فعالانه در کشتار ۷ اکتبر (۱۵ مهر)  علیه اسرائیلی‌ها مشارکت کرده وعلیه ارتش اسرائیل فتنه‌گری کرده است.»

پس از اصرار نخست‌وزیر اسرائیل، پارلمان رژیم صهیونیستی ( کنست) در تاریخ ۱۳ فروردین، قانونی موقت موسوم به «قانون الجزیره» را  تصویب کرد که به کابینه اجازه تعطیلی این شبکه را می‎داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتانیاهو به تنهایی مسئول سنگ‌اندازی بر سر راه توافق است
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • وعده صادق، عبور از بازدارندگی خودساخته رژیم صهیونیستی بود
  • سرلشکر رشید: رژیم صهیونیستی جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد
  • رشید:۲۴۰جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد