Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کانون سردفتران استان قزوین گفت: هزینه‌های بالای تنظیم اسناد به خاطر وجوهی است که دستگاه‌‌ها در هنگام تنظیم سند از مردم می‌گیرند و مطالبه دفترداران هم این است که هزینه‌های تنظیم اسناد مانند سایر کشورها کاهش یافته و به صفر برسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فتاح سلیمی خورشیدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه استان قزوین که به مناسب فرارسیدن 6 دی‌ماه (روز گرامیداشت دفاتر اسناد رسمی) در سالن جلسات کانون سردفتران و دفتریاران استان قزوین برگزار شد، با اشاره به هزینه‌های بالای تنظیم و انتقال اسناد اظهار داشت: بین 2 تا 7 درصد هزینه‌‌های تنظیم و انتقال سند به جیب سردفتردان می‌رود و باقی آن یعنی بیش از 93 درصد آن به خزانه دولت واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:‌ برای مثال وقتی برای انتقال سند یک کامیون 52 میلیون تومان هزینه انتقال سند گرفته می‌شود، فقط یک میلیون تومان سهم سردفترداران است و مابقی به خزانه دولتی می‌رود که هر کدام سهم یک دستگاهی است. بنابراین هزینه‌های بالای تنظیم اسناد به خاطر وجوهی است که دستگاه‌‌ها در هنگام تنظیم سند از مردم می‌گیرند و مطالبه دفترداران هم این است که هزینه‌های تنظیم اسناد مانند سایر کشورها کاهش یافته و به صفر برسد.

سلیمی خورشیدی ادامه داد: در واقع موضوع تنظیم سند در کشور ما به یک حوزه‌ای تبدیل شده که هر نهادی از بابت آن کسب درآمد کند. برای مثال به تازگی به دفاتر اسناد رسمی تکلیف شده که بابت اجرای طرح کاداستر (حدنگاری) نیم درصد از مردم برای انتقال یا ثبت سند اخذ کنند؛ در حالی که اجرای کاداستر وظیفه دولت است و نباید بابت اجرای آن وجهی از مردم دریافت کند. ضمن اینکه یک تا 2 درصد مالیات نقل و انتقال سند هم داریم که باز به جیب دولت می‌رود.

95 درصد منابع ملی استان قزوین سنددار شدند

عضو دادگاه انتظامی سردفتران کشور در بخش دیگری از سخنان خود از وجود 136 دفتر اسناد رسمی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 39 دفتر در شهرستان قزوین فعالیت می‌کنند که بیش از 70 درصد خدمات آنها مشاوره‌ای است و بابت آنها ریالی از کسی پول نمی‌گیرند که کل دفاتر اسناد رسمی در روز 600 ساعت مشاوره رایگان می‌دهند.

سلیمی خورشیدی ریشه اصلی مشکلات زمین‌خواری و کوه‌خواری را ناشی از نبودن اسناد رسمی دانست و تصریح کرد:‌ با این حال وقتی هر دستگاهی سهم از هزینه انتقال سند رسمی را به خود اختصاص داده و میزان این هزینه را برای مردم سنگین کرده، مردم به سمت اسناد عادی یا همان قول‌نامه‌ها و مبایعه‌نامه‌ها می‌روند که در نهایت آنها را گرفتار می‌کند.

سازِ مخالف کانون سردفتران با دستور صریح دادستان کل کشورپافشاری کانون سردفتران بر مخالفت با بخشنامه دادستان کل کشور!یادداشت| تنظیم سند قطعی خودرو و درآمدی که برای همه سردفتران نبود!

وی افزود:‌ برای نمونه فقدان اسناد رسمی باعث شده که افراد زیادی در پیرامون شهر قزوین اقدام به ویلاسازی غیرمجاز کنند که متأسفانه بیشتر این افراد سند رسمی برای ملک خود ندارند.

سلیمی خورشیدی با بیان اینکه بیش از 95 درصد منابع ملی استان قزوین سنددار شده‌اند، ادامه داد: صدور سند الکترونیکی منحصر به دفاتر اسناد رسمی است و حذف این دفاتر منجر به حذف اسناد الکترونیکی می‌شود که هزینه‌های حقوقی و قضایی زیادی را برای مردم و دستگاه قضا دارد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کانون سردفتران استانداری قزوین قوه قضائیه کانون سردفتران استانداری قزوین قوه قضائیه دفاتر اسناد رسمی کانون سردفتران سلیمی خورشیدی تنظیم اسناد استان قزوین انتقال سند تنظیم سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد

یک داوطلب انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سطح مشارکت در انتخابات از دور اول هم بیشتر شود، آورده بیشتری به لحاظ امنیت ملی برای کشورمان دارد.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یک وجه انتخابات به مشارکت مردم در اصلاح و بهبود شیوه حکمرانی برمی‌گردد که بخشی از این حکمرانی به قوه مقننه مربوط می‌شود. انتخاب اصلح برای حضور در مجلس شورای اسلامی هم عمل به تکلیف شهروندی و هم مشارکت در سرنوشت کشور است. این امر موجب تاثیرگذاری مردم بر روند قانونگذاری در کشور می‌شود.

وی افزود: هرچه مشارکت بیشتر باشد مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن یا روز قدس، تاثیر مثبت بیشتری برای شرایط کشور دارد و دشمن پیام را دریافت می‌کند. مشارکت بالا در انتخابات هم بر موقعیت ژئوپولتیک، قدرت مانور منطقه‌ای و تامین منافع و امنیت ملی کشور تاثیر مثبت می‌گذارد. با توجه به تحولات منطقه، جنگ عزه و حساسیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، اگر سطح مشارکت از دور اول هم بیشتر شود، آورده بیشتری به لحاظ امنیت ملی برای کشورمان دارد.

این داوطلب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: با مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی ما کاهش می‌یابد و دشمن از اقدامات ناامن‌سازی ایران دلسرد خواهد شد و وقتی دشمن از ماجراجویی‌های امنیتی دلسرد گردد، برای ما آورده اقتصادی خواهد داشت زیرا دورنمای اقتصادی کشور روشن‌تر، سرمایه‌گذاری بیشتر، هزینه‌های امنیتی کمتر و چسبندگی مردم به فعالیت اقتصادی بیشتر خواهد شد اما هرچه از داخل به دشمن پالس داده شود، او دچار توهم  شده و دنبال ماجراجویی امنیتی می‌رود.

ظهره وند خاطرنشان کرد: در صورت شکل گیری مشارکت بالا، دشمن به سمت تعامل فعال و مذاکره حرکت می‌کند نه مخاصمه و ماجراجویی امنیتی. دلسردی از رای دادن تغییری در شرایط کشور ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین توصیه من این است که مردم مشارکت فعالی در دور دوم انتخابات داشته باشند. مهم این است که مشارکت بالا و انتخاب هوشمندانه و با شناختی صورت گیرد. چنین انتخابی به بهبود شرایط اقتصادی کشور هم کمک می‌کند اما مشارکت کم موجب ادامه دار شدن عوامل نگرانی های مردم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • اگر طوفان نمی‌شد + اسناد محرمانه