Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: توزیع اینترنتی کالاهای اساسی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرد و در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیق و وسیع انجام شود تا مردم استان قزوین از قیمت‌های واقعی این کالاها آگاه شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی در نشست مشترک کارگروه تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات شهیدمسعود امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: توزیع اینترنتی کالاهای اساسی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرد و در این زمینه اطلاع‌رسانی دقیق و وسیع انجام شود تا مردم استان قزوین از قیمت‌های واقعی این کالاها آگاه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش توزیع مستقیم اینترنتی و هوشمند کالاهای اساسی در تنظیم بازار گفت: با اجرای توزیع هوشمند دست دلالان و واسطه‌ها قطع می‌شود و دیگر شاهد سوء استفاده در حوزه توزیع ارزاق عمومی و اقلام اساسی نخواهیم بود.

اعلایی اضافه کرد: یکی از مزایای توزیع هوشمند کالاهای اساسی و ارزاق عمومی این است که هزینه حمل از بین می‌رود و همین موضوع می‌تواند جلوی خیلی از سوء استفاده‌ها و نابسامانی‌های در بازار کالاهای اساسی را بگیرد.

توزیع کالا برای تولیدکننده سودآور باشد، نه دلال

رئیس ستاد تنظیم بازار استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم سودآور بودن توزیع کالا برای تولیدکنندگان تأکید کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی جدید این حوزه باید طوری عمل کند که در چرخه توزیع تا مصرف بیشترین سود به جیب تولیدکننده کالای اساسی برود و کمترین سود راهی جیب دلالان شود تا به این شکل تولید رونق پیدا کند.

اعلایی در ادامه به موقعیت راهبردی استان قزوین در حوزه تنظیم بازار اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه استان قزوین کالاهای اساسی و ارزاق عمومی استان تهران و سایر استان‌های همسایه خود را تأمین می‌کند، باید زیرساخت نگهداری این کالاها به ویژه سردخانه در استان قزوین ایجاد شود و همچنین صنایع تبدیلی زیادی در استان قزوین راه‌اندازی شوند.

استاندار قزوین: پخش و فروش مستقیم مرغ از کشتارگاه ممنوع شددادستان قزوین: اختلاف قیمت گوشت در بازار با نرخ مصوب قابل تحمل نیستدور زدن قانون برای گران‌فروشی گوشت در بازار قزوین/استفاده از وایت‌برد برای افزایش دل‌بخواهی قیمت‌ها

وی ادامه داد: مصوبات ستاد تنظیم بازار استان قزوین باید عملیاتی و قابل اجرا باشد تا مردم نتایج مصوبات مختلف کارگروه‌ها را در کف بازار حس کرده و بتوانند روی کمک ما برای تعدیل قیمت‌ها و تنظیم دخل و خرج زندگی خود حساب کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت کالاهای اساسی استانداری قزوین کشاورزی اینترنت بازار قیمت کالاهای اساسی استانداری قزوین کشاورزی اینترنت بازار سازمان جهاد کشاورزی کالاهای اساسی استان قزوین تنظیم بازار قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به اهمیت تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی باکیفیت و دسترسی آسان بهره برداران گفت: ۴۳ هزار و ۳۵۷ تن انواع کود‌ شیمیایی، آلی و ریزمغذی در سال گذشته توسط شبکه تعاون روستایی در استان تامین و توزیع شد.

وی افزود: از این میزان ۴۲ هزار و ۶۴۰ تن کود‌های شیمیایی، ۴۳۹ تن کود‌های ریز مغذی و ۲۷۸ تن کود‌های آلی و زیستی بوده است.

رحمانی با بیان اینکه خرید نهاده‌های مورد نیاز روستائیان با قیمت مناسب و توزیع با شرایط بهتر یکی از ویژگی‌های شبکه تعاون روستایی است، اضافه کرد: یکی از وظایف ذاتی شرکت‌های تعاونی روستایی که در واقع کشاورزان و روستائیان اعضاء و سهامداران آن هستند، تامین نهاده‌های کشاورزی است.

وی بیشترین کود‌های توزیع شده را؛ ازته، فسفاته و پتاسه عنوان کرد و گفت: در راستای رفاه حال کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، کود‌های شیمیایی توسط شبکه تعاون روستایی خرید و فروش می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین بیان کرد: استفاده بیش از حد مصرف یک نوع کود و یا عدم مصرف کود دیگر باعث کاهش راندمان تولید محصولات کشاورزی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است