Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@06:42:35 GMT

۲کاروان ارتش آمریکا در عراق هدف حمله قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۲۵۳۴

۲کاروان ارتش آمریکا در عراق هدف حمله قرار گرفت

منابع عراقی از هدف قرار گرفتن دو کاوران لجستیک نظامیان ارتش آمریکا در استان دیوانیه خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عراقی امروز یکشنبه گزارش دادند که دو کاروان لجستیک نظامیان آمریکا در عراق هدف حمله قرار گرفته است.

کانال «صابرین نیوز» گزارش داد که کاروان اول بین استان‌های الدیوانیه و الحله و کاروان دوم نیز در استان الدیوانیه هدف قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز فردی یا گروهی مسئولیت هدف قرار گرفتن کاروان‌های لجستیک آمریکا را برعهده نگرفته است.

تا پنج روز دیگر بر اساس توافق آمریکا و عراق باید تمامی نیروهای رزمی آمریکایی خاک این کشور را ترک کنند و صرفا نیروهای مستشاری باقی‌بمانند. به رغم تشکیک در نیت آمریکایی، مقامات رسمی عراق طی هفته گذشته از خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های عین الأسد و الحریر خبر داده‌اند.

دو سال پیش در سیزدهم دی ماه، دولت تروریست آمریکا، سپهبد سردار سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، جانشین فالح الفیاض رئیس حشد شعبی را در فرودگاه بغداد به شهادت رساند. پارلمان عراق دو روز بعد از این اقدام تروریستی، به طرح اخراج نیروهای آمریکا از عراق رأی مثبت داد.

به دنبال   این مصوبه پارلمان، دولت عراق تحت فشار شهروندان و احزاب سیاسی این کشور وارد سلسله گفت‌وگوهایی تحت عنوان گفت‌وگوهای راهبردی با آمریکا شد و بعد از چهار دور گفت‌وگو، دو کشور به توافق رسیدند که تا پایان سال میلادی جاری به حضور نیروهای رزمی آمریکایی در عراق پایان دهند.

گروه‌های مقاومت طی این مدت هشدار داده‌اند که عدم اجرای این مصوبه عواقب بدی برای اشغالگران خواهد داشت و آن‌ها هدف مشروع حملاتشان قرار خواهند گرفت.

حمله به 2 کاروان ائتلاف آمریکایی در جنوب بغداد

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار عراق اخبار آمریکا اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی وصهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ضد ناوهای جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم».

سریع با بیان اینکه این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، توضیح داد: «نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود».

وی ادامه داد: «هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که در ۲۱ آوریل عازم بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای عازم بندری دیگر شد».

همچنین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: «ما با تعدادی پهپاد کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم».

این بیانیه افزود: هدف قرار دادن این کشتی پس از نقض تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفت.

ارتش یمن همچنین در این بیانیه بار دیگر بر تداوم این عملیات تا رفع کامل محاصره و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه تاکید کرد.

کد خبر 6092623

دیگر خبرها

  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی وصهیونیستی
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند