Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی ؛ اجرای طرح توسعه نهبندان که رهاورد سفر مقام عظمای ولایت به این شهرستان در هفتم شهریور سال ۱۳۷۸بود کورسوی امید را برای پیمودن پله های ترقی و توسعه در جنوبی ترین و کم توسعه یافته ترین نقطه خراسان در آن زمان روشن کرد.

هر چند این طرح به طور کامل اجرایی نشد تا این شهرستان رزخیز اما محروم خراسان جنوبی طعم توسعه واقعی را بچشد امادر سال ۹۸ که با تدبیر استاندار وقت (محمد صادق معتمدیان) چهار نهاد بنیاد برکت، بنیاد علوی، بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مامور محرومیت زدایی از چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی شدند با انتخاب بنیاد برکت به عنوان دستگاه معین نهبندان روزنه های امید بیش از پیش برای دست یابی به توسعه بیشتر گنجینه معادن خراسان جنوبی باز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند قابل یادآوری ست که بنیاد برکت تا قبل از این هم در قالب طرح توسعه نهبندان خدمات بسیاری به این شهرستان در حوزه های مختلف ارائه داده است.

اما اجرای طرح هایی چون آسمان و سحاب که در ۱۶ رسته از جمله صنایع دستی، خدمات گردشگری، ورزشی، پرورش شتر مرغ، ماکیان، تولیدی پوشاک و...  که متقاضیان نهبندانی می توانند در قالب این طرح ها مشغول به کار شوند ستاره بارانی برای ایجاد اشتغال زایی در شب های تاریک این شهرستان کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی به حساب می آید.

 اکنون ۱۲۰ طرح در قالب این طرح ها در شهر نهبندان، ۵۰ طرح در شهر شوسف و بقیه در روستاهای شهرستان اجرایی شدند.

جالب اینجاست که اجرای این طرح های اشتغال زا سبب شده تا نرخ بیکاری در نهبندان کاهش یابد و این طرح ها که مدت زمان اجرا آن پنج ساله بود هنوز نیمی از راه طی نکرده عملیاتی و سبب شود تا مسئولان نهنبدانی خواستار سهمیه جدید اشتغال زایی از سوی بنیاد برکت شوند.

مهاجرت معکوس ۲۴۰ خانوار

 «مجید بیکی» فرماندار نهبندان به خبرنگار فارس از بیرجند، گفت: نرخ بیکاری در نهبندان با ایجاد زمینه اشتغال در بخش های مختلف بسیار کاهش یافته است و در طرح های آسمان و سحاب در ١۶ رسته از جمله صنایع دستی، خدمات گردشگری، ورزشی، پرورش مرغ و ماکیان تولیدی پوشاک و ... معرفی که ١٢٠ طرح در شهر نهبندان، ۵٠ طرح مربوط به شهر شوسف و بقیه در روستاهای شهرستان عملیاتی شده است.

وی افزود: هزار و ۴۵۸ طرح از متقاضیان با پرداخت حدود ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح های سحاب و آسمان بنیاد برکت به اجرا درآمده و ١٢۵ متقاضی نیز در نوبت پرداخت تسهیلات توسط بانک عامل هستند.

 به گفته وی  خوشبختانه ٢۴٠ خانوار مهاجرت معکوس در شهرستان اتفاق افتاده است.

  وی ادامه داد: تعداد صندوق های قرض الحسنه پشتیبان کسب و کار و گروه های توسعه محلی در روستاهای هدف شهرستان ٣۴ صندوق با میزان سرمایه گذاری یک میلیارد و ١٢٨ میلیون تومان است.

فرماندار نهبندان ضمن قدردانی از توجه بنیاد برکت به اجرای طرح های محرومیت زدایی و اشتغال زایی در نهبندان و متولیان امر در شهرستان، گفت: مدت اجرای این تفاهم‌نامه پنج ساله بود اما طی دو سال اولیه  همه تعهدات و اقدامات به سرانجام رسید.

 وی تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۲ درخواست تخصیص سهمیه جدید تسهیلات اشتغال زایی از سوی بنیاد برکت را داریم.

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بیکاری بنیاد برکت نهبندان خراسان جنوبی خراسان جنوبی اشتغال زایی بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۲۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۸ دستگاه خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در نهبندان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین عرب اظهارکرد: مأموران پاسگاه سهل آباد شهرستان نهبندان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، در ۷۲ ساعت گذشته، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای فرعی شهرستان به ۱۸ دستگاه خودروی سواری شوتی مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودروها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروهای توقیف شده، مقدار ۱۹ هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورده‌ای نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان بیان کرد: مأموران در این خصوص ۱۸ دستگاه خودرو توقیف و ۱۸ نفر متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ عرب خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و یا از طریق پیامک با سامانه ۱۱۰۵۶ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6099334

دیگر خبرها

  • توقیف ۱۸ دستگاه خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در نهبندان
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • برگزاری مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده «محمدشفیع فیضی‌زاده» در ایلام
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری