Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون قضایی، فناوری و برنامه‌ریزی  رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:با استفاده از مراکز مصلحین قرآنی می‌توانیم از ورود بسیاری از پرونده‌های قضایی به دادسرا و دادگاه‌ها بکاهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس علی مؤمن حسین‌پور در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری حوزه قضایی کازرون و دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های رستم و کازرون اظهار داشت: گسترش عدل و عدالت در جامعه، احقاق حق، پیشگیری از وقوع جرم برخی از مهمترین مأموریت‌هایی است که براساس قانون اساسی برعهده دستگاه قضایی گذاشته شده و بخش بسیاری از این وظایف نیز برعهده دادستان‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دادسرا پیشانی قوه قضائیه و دادستان در خط مقدم مواجه با جرائم قرار داد گفت: مدعی‌العموم نقش مستقیمی در رفع عوامل جرم‌زا در شهرستان ایفا می‌کند و در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی تا صدور حکم و اجرای آن دادسرا نقش مهم تعقیب و کشف جرم و همچنین اجرای حکم را برعهده دارد.

معاون قضایی و برنامه‌ریزی دادگستری فارس به موضوع پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یکی از مهمترین عوامل کاهش وقوع جرم و ورودی پرونده به دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: پیشگیری عمومی، پیشگیری وضعی و پیشگیری کیفری  هر سه لازم  و ضروری است.

حسین‌پور با اشاره به اینکه پیشگیری عمومی از وقوع جرم بر عهده  همه مسئولان نهادها و دستگاه‌های مختلف است افزود: همه قوای سه گانه  باید در پیشگیری از وقوع جرم ایفای نقش کنند تا  از ورود پرونده به دستگاه قضایی جلوگیری شود.

وی پیشگیری وضعی را از دیگر عواملی دانست که ابتکار عمل را از مجرمین  خواهد گرفت و نقش دادستان  به عنوان مدعی‌العموم  و ورود در این زمینه را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت:  دادستان‌ها در راستای پیشگیری از وقوع جرم با درایت خود ابتکار عمل را از مجرمین گرفته و از وقوع برخی از  جرائم و آسیب‌ها جلوگیری می‌کنند. 

معاون قضایی، فناوری و برنامه‌ریزی  رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن قدردانی از مصلحین قرآنی شهرستان کازرون به موضوع استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان در زمینه صلح و سازش به ویژه در شهرستان‌های رستم، ممسنی و کازرون که پیوند قومی و عشیره‌ای وجود دارد اشاره کرد و گفت: توسعه حل اختلاف استان فارس در زمینه صلح و سازش به ویژه در زمینه سازش پرونده‌های قتل  تاکنون اقدامات بسیار مناسبی انجام داده است و امروز با کمک سایر ائمه جمعه و جماعات، افراد متنفذ و تأثیرگذار، بزرگان و همچنین سایر نهادها همچون مصلحین قرآنی، می‌توانیم از ورود بسیاری از پرونده‌های قضایی به دادسرا و دادگاه‌ها بکاهیم.

امام جمعه یاسوج: دستگاه قضایی قاطعانه با اراذل و اوباش برخورد کند رئیس‌کل دادگستری استان گیلان: دستگاه قضایی بر عملیات احیای معادن راکد نظارت می‌کند 303 پرونده قضایی برای نانوایی‌های متخلف در استان همدان تشکل شد

وی احقاق حقوق عامه و ایفای نقش فعال در پیگیری موضوعات مرتبط با حقوق مردم را یکی دیگر از وظایف دادستان خواند و گفت:  در اجرای سند تحول قضایی و  تأکید ریاست معظم قوه قضائیه موضوع پیگیری حقوق عامه از جمله حفظ و صیانت از انفال و عرصه‌های طبیعی و منابع آب و قطع دست متجاوزین به عرصه‌های ملی و طبیعی بر عهده دادستان‌ها است که در این زمینه  دادستان‌ها باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حسین‌پور در این مراسم از رسیدگی به امور مددجویان زندان‌ها و نظارت و بازدیدهای هدفمند از زندان نیز اشاره کرد و گفت: دادستان و سایر قضات  ضمن بازدید و بررسی وضعیت زندانیان با استفاده از تأسیسات ارفاقی،  شرایط لازم  در جهت بهره‌مندی از  آزادی و عفو مشروط را فراهم کنند.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم پرونده های قضایی دادگستری استان مصلحین قرآنی دستگاه قضایی دادستان ها استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه اتفاقی برای یسنا افتاده بود؟ / احضار چند مظنون

آفتاب‌‌نیوز :

سیدجواد میردوستی، دادستان عمومی و انقلاب کلاله گفت: بلافاصله پس از اعلام مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای با تشکیل پرونده قضایی عملیات جستجو و اقدامات قضایی، پلیسی و اطلاعاتی برای بررسی موضوع آغاز شد.

سیدجواد میردوستی گفت: در ادامه بررسی‌ها با توجه به شواهد و قراین ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن کودک تقویت شد و در پی تحقیقات با دستور بازپرس پرونده چند نفر به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند.

میردوستی افزود: در ادامه تحقیقات، ساعتی پیش این کودک در یکی از مزارع کشاورزی نزدیک محلی که مفقود شده بود، پیدا شد.

وی با بیان این که خوشبختانه یسنا در سلامت به سر می‌برد گفت: تحقیقات قضایی این پرونده در حال تکمیل است.

دادستان کلاله از تلاش شبانه روزی اهالی شریف منطقه و همچنین نیروی هلال احمر و عوامل انتظامی و اطلاعاتی برای بازگرداندن کودک مفقود شده کلاله‌ای قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • دادستان شفت: برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم پرونده قضایی تشکیل می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه دیروز در امامزاده ابراهیم
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • یسنا ربوده شده بود؟
  • جزئیات جدید دادستان از پرونده یسنا |‌ شواهد و قرائن نشان می دهد ...
  • چه اتفاقی برای یسنا افتاده بود؟ / احضار چند مظنون