Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری از اصلاح مصوبه محدودیت سفر به ایران خبر داد و گفت: ورود گردشگران خارجی از مرزهای هوایی به استثنای ۱۲ کشور مذکور در مصوبه ستاد ملی کرونا یعنی هشت کشور آفریقایی و نیز چهار کشور انگلیس، فرانسه، نروژ و دانمارک مجاز است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگار پویا؛ در پی شیوع سویه جدید اومیکرون، وزارت کشور در تاریخ 30 آذر ماه با ابلاغ دستورالعملی بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، ورود مسافر از 12 کشور شامل 8 کشور آفریقایی از جمله بوتسوانا، نامیبیا، اسواتینی، لسوتو، زیمبابوه، مالاوی و آفریقای جنوبی و چهار کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، نروژ و دانمارک را برای 15 روز ممنوع اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این ابلاغیه از روز شنبه مورخ 4 دی ماه 1400 ورود تمام اتباع خارجی (غیر از 12 کشور مذکور) از مرزهای زمینی، دریای و هوایی صرفاً برای هفت طیف دارندگان پروانه اقامت معتبر جمهوری اسلامی، روادید تحصیلی، روادید ورود (شامل بازرگانان و تجار)، روادید با حق کار، گردشگران سلامت، روادید سرمایه‌گذاری و دارندگان مهر خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت و گذرنامه مجاز است.

به دنبال ابلاغ مصوبه وزارت کشور مبنی بر ممنوعیت مجدد ورود گردشگران خارجی و توقف صدور ویزای گردشگری، در چند روز گذشته موجی از انتقادها و اعتراضات نسبت به آن از سوی فعالان و صاحب‌نظران صنعت گردشگری شکل گرفت و این مصوبه غیرکارشناسی و نادرست که در هیچ یک از کشورهای دیگر اجرا نشده است را مجدداً موجب ورود ضرر و زیان به صنعت گردشگری دانستند.

در همین راستا و بر اساس پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت صورت گرفته توسط  سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با نهادهای ذی مدخل از جمله ستاد ملی مبارزه با کرونا، با اصلاح این مصوبه ورود گردشگران خارجی از مرزهای هوایی به استثنای 12 کشور مذکور در مصوبه مجاز شد.

علی‌اصغر شالبافیان، با اعلام این خبر گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که از سوی وزیر کشور به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده بود، ورود اتباع خارجی از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی از روز شنبه 4 دی ماه 1400 به مدت 15 روز صرفاً برای گروه‌های خاصی مجاز شمرده شده بود که این مصوبه اصلاح شد و بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا این ممنوعیت 15 روزه شامل گردشگران از مرزهایی هوایی نمی‌شود.

بنا به گفته وی، این موضوع از سوی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیگیری شد و مصوبه ممنوعیت 15 روزه ورود گردشگران و اتباع خارجی از مرزهای هوایی برداشته شد. بر این اساس بند سوم مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که 28 آذرماه برگزار و مصوبات آن از سوی وزیر کشور به دستگاه‌ها ابلاغ شده است، امروز در جلسه این ستاد اصلاح شد.

گفتنی است در مصوبه مذکور ورود اتباع ایرانی حاضر در کشورهای همسایه به داخل کشور از مرزهای زمینی با رعایت الزامات بهداشتی (کارت واکسن  دو دوز، ارائه تست pcr  منفی و انجام مجدد تست pcr در مبادی) مرزی امکان‌پذیر است؛ همچنین خروج اتباع خارجی حاضر در کشور از مرزهای زمینی نیز بلامانع است.

این مقررات برای جلوگیری از شیوع بیشتر «اُمیکرون» در ایران تبیین شده و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا به مدت 15 روز نیز اجرا می‌شود.

بستن مرزها بر روی "گردشگران خارجی" غلط و غیرکارشناسی استاعمال ‌محدودیت تردد ‌15 روزه در خوزستان/ مرزهای زمینی و دریایی ‌بسته شدوضع محدودیت‌های جدید برای سفر به ایران با شیوع ویروس "اُمیکرون"

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وزارت بهداشت وزارت کشور واکسن کرونا ویروس کرونا وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وزارت بهداشت وزارت کشور واکسن کرونا ویروس کرونا ورود گردشگران خارجی خارجی از مرزهای مصوبه ستاد ملی مرزهای هوایی مرزهای زمینی اتباع خارجی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۴۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی واقف بهروزی ادامه داد: این استان در موضوع سرمایه گذاری خارجی جزو استان‌های پیشرو است و متوسط سه سال گذشته شاخص‌های آن به عنوان الگویی برای سنجش به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: با وجود تحریم‌های سنگین خارجی و سختی مسیر‌های تبادل ارز و مواد اولیه، اما مسیر‌هایی برای تبادل ارز از استان ما طی شده که به عنوان الگو در کشور مطرح هستند، بر این اساس میزان هدفگذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی استان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳ میلیون دلار بود ولی بیش از ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری تحقق یافت.

بهروزی اضافه کرد: ۱۲ طرح در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۱۳ طرح نیز در سال ۱۴۰۲ با سرمایه گذارانی از کشور‌های ترکیه، چین، جمهوری چک، امارات و ایرانیان مقیم خارج در استان آغاز شدند که بیشتر در بخش‌های گلخانه، تولید کنسانتره، نساجی، صنایع چوب و تجهیزات هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌ شرقی همچنین از کسب رتبه دوم آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به واحد‌های تولید کننده، راکد و نیمه تعطیل و سایر موارد خبر داد و گفت: این تبصره از حدود هفت سال گذشته در قوانین بودجه دستگاه‌های مختلف در حال چرخش بود و بر اساس گزارش مجلس شورای اسلامی میزان تسهیلات تحقق یافته از محل این تبصره تا قبل از سال ۱۴۰۰ بیشتر تک رقمی بوده و ما جزو استان‌های متوسط به پایین بودیم.

بهروزی با بیان اینکه مجموع مجوزهای سرمایه گذاری صادر شده در سال ۱۴۰۱ شامل ۱۰ هزار (کمتر از ۵۰ درصد تقاضاها) و در سال ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۵۱۳ درصدی شامل ۶۱ هزار و ۵۰۰ بود، افزود: این افزایش ناشی از اقدام تحولی دولت در راه اندازی درگاه مجوزهای کسب و کار است.

 

دیگر خبرها

  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان