Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پاسخ به پرسشی درباره انتصابات خارج از چارت اداری در برخی شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه گفت: ملاک عمل همه مسئولان باید قانون باشد و هرگز خارج از قانون کاری را انجام نخواهم داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، کامران قدس در نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد، با اشاره به اشتغال تحصیل سه هزار و 311 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت: 65 درصد از این دانشجویان از خوابگاه استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وجود 13 خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: از این تعداد 11 خوابگاه برای دانشجویان روزانه و شبانه و 2 خوابگاه نیز برای پردیس بین‌الملل از سوی دانشگاه تأمین شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در مورد آخرین وضعیت مناطق زیرپوشش این دانشگاه به لحاظ شیوع کرونا اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک هزار و 498 نفر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 54 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری هستند، بیان کرد: تعداد کل بستری‌های کرونایی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 1 هزار و 843 نفر بوده است.

قدس تزریق واکسن کرونا را همراه با رعایت اصول بهداشتی برای مقابله با کرونا لازم و ضروری دانست و تأکید کرد: مردم تا مهار کامل کرونا باید در استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به تزریق682هزار و 948دز واکسن کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: 92درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دز اول و 82درصد دز دوم و 36درصد دز سوم واکسن علیه ویروس کرونا دریافت کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان اظهار داشت: 92درصد جمعیت بین 12تا 18سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دز اول واکسن و 74درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند و لازم است بگویم افراد زیر 12 سال برای کرونا واکسینه نمی‌شوند.

قدس با تأکید بر اینکه برای تزریق دُز سوم کرونا برای افراد بالای 18 سال باید سه ماه از تزریق دُز دوم گذشته باشد، گفت: عملکرد کشور در حوزه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا نسبت به دیگر کشورهای آسیایی بسیار خوب بوده است.

وی در مورد سویه جدید ویروس کرونا به نام اُمیکرون با اشاره به آلوده شدن 100 کشور به این سویه گفت: سرعت ابتلای امیکرون بسیار بالاست بنابراین باید گفت تنها راه مقابله برای مبتلا نشدن به این ویروس تزریق واکسن و رعایت اصول بهداشتی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان از جمله نشانه‌های فرد مبتلا به امیکرون را هرگونه سرماخوردگی، گلودرد، آبریزش بینی، گلودرد، تب و حالت تهوع عنوان کرد و گفت: اگر این نشانه‌ها به سرعت کمتر از سه ساعت بین اعضای خانواده سرایت کند، قطعاً امیکرون است.

قدس با اشاره به اینکه 70 خانه بهداشت و 6 شبکه بهداشت در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان فعال است، گفت: این دانشگاه 2 هزار و 300 میلیارد ریال بدهی در زمینه‌های مختلف نظیر دارو و تجهیزات پزشکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان یک هزار و 300 میلیارد ریال نیز از بیمه‌ها طلب دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان در مورد پرداخت کارانه کارکنان و پزشکان این دانشگاه نیز گفت: کارانه کارکنان تا فروردین‌ماه و پزشکان تا اردیبهشت‌ماه پرداخت شده است.

قدس در مورد طرح‌ها و پروژه‌های این دانشگاه نیز گفت: 9 طرح عمرانی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در دست ساخت است.

وی در مورد پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز گفت: 14 طرح عمرانی متوقف و نیمه‌تمام این دانشگاه با اتخاذ برنامه‌ریزی‌های لازم مجدداً عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از مشغول به کار بودن یک هزار و 200 نفر در حوزه پرستاری در سه بخش بهداشت، درمان و آموزش این دانشگاه خبر داد و گفت: به ازای هر تخت بر اساس استاندارد کشوری 2/5 پرستار لازم است که این استاندارد در استان سمنان 0/9است.

جزئیات ابتلای قطعی 5 بیمار به ویروس امیکرون در استان هرمزگان اعلام شد5 مورد ابتلا به ویروس امیکرون در استان هرمزگان ثبت شدساده انگاری کرونا زیر سایه تهدید امیکرون در سواحل بندرعباس از دریچه دوربین

قدس اظهار داشت: تأمین کمبود پرستار نیاز به جذب پرستار است که متقاضی در این حوزه وجود ندارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره انتصابات خارج از چارت اداری در برخی شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه گفت: ملاک عمل همه مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید قانون باشد و هرگز خارج از قانون کاری را انجام نخواهم داد.

انتهای پیام/363/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، حسن عبدالله‌زاده در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز به مناسبت بزرگداشت روز معلم مراسم تجلیل از مربیان شاغل و بازنشسته بهورزی استان برگزار شد که زحمات بسیاری در حوزه سلامت به‌خصوص در مناطق محروم، کم برخوردار و صعب‌العبور داشتند و همه ما قدردان زحمات ۳۰ ساله این عزیزان هستیم و با افتخار دست این مربیان عزیز را در هفته بزرگداشت مقام معلم می‌بوسیم.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۰۰ بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاغل هستند و حداقل ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضعیت ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

عبدالله زاده با تاکید بر اینکه ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن ماه سال آینده فارغ‌التحصیل می‌شوند و این افراد بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری خواهند شد، گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در طی ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در سطح کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی جهت به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین گردد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این ۱۵۰ نیرویی که در آزمون بعدی جذب خواهند شد پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی به‌کارگیری می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند