Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سفیر فدراسیون روسیه در ایران گفت: حجم مبادلات اقتصادی ایران و روسیه در مقایسه با سال گذشته ۸۷ درصد رشد داشته که در شرایط کرونایی، دستاوردی قابل توجه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، لوان جاگاریان عصر امروز در دیدار با استاندار گیلان ‌ضمن ابراز امیدواری برای افزایش مناسبات گیلان با روسیه در دوره جدید اظهار داشت: حجم مبادلات اقتصادی ایران و روسیه در سال 2021 حدود 3 میلیارد و 600 میلیون دلار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر فدراسیون روسیه در تهران با بیان اینکه این میزان در مقایسه با سال گذشته 87 درصد رشد داشته که در شرایط کرونایی، دستاوردی قابل توجه است افزود: سیاستگزاران و برنامه‌ریزان دولتی روسیه برای ارتقای بیش از پیش سطح مناسبات دو کشور آماده هستند.

جاگاریان با تأکید بر اهمیت گسترش‌ مناسبات بین روسیه و جمهوری اسلامی ایران و فراهم آوردن زمینه‌های این گسترش روابط تصریح کرد: برای اجرای این سیاست‌گذاری‌ها باید زمینه تعامل تجار دو کشور جمهوری اسلامی ایران و روسیه را بیش از پیش فراهم کنیم.

استاندار گیلان: به‌کارگیری مدیران جهادی برای خدمت به مردم در دستور کار استرئیس‌کل دادگستری استان گیلان: دستگاه قضایی بر عملیات احیای معادن راکد نظارت می‌کنداستاندار گیلان: کارگروهی با رویکرد جهادی برای احیای تالاب انزلی ایجاد می‌شود

استاندار گیلان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از حضور این مقام دیپلماتیک در رشت، گفت: نگاه مقام معظم رهبری و آیت‌الله رئیسی گسترش ارتباطات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با همه کشورها به‌ویژه کشورهای همسایه و منطقه است و فضای جدیدی از توسعه همکاری‌ها شکل گرفته است.

اسدالله عباسی با اشاره به گردهمایی روسای نمایندگی‌های ایران در کشورهای همسایه و حضور استانداران مرزی کشور که آذرماه امسال برگزار شد افزود: تسهیل روابط بین‌المللی یکی از محورهای مورد بحث و مهم در گردهمایی نمایندگی‌های ایران در کشورهای همسایه بود.

عباسی با اشاره به پیشینه قدیمی ارتباطات گیلان با روسیه از طریق آستراخان ابراز داشت: گیلان دروازه ورود ایران به بازارهای اوراسیا به‌ویژه روسیه است و خواهر‌خواندگی دو شهر رشت و آستراخان حاکی از علایق دو طرف برای تعمیق روابط همه جانبه است. 

وی با بیان اینکه سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور ایران به روسیه فصل جدیدی از گسترش مناسبات طرفین را رقم می‌زند گفت: راه‌اندازی خط هوایی رشت-آستراخان و گسترش حوزه گردشگری با توجه به فعالیت‌های مرتبط با کشتی‌سازی در آستراخان ضرورت دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی ظرفیت خوب و مناسبی در راستای گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی سایر کشورها نظیر روسیه با گیلان دارد و تسهیل و تقویت صادرات کالاهای کشاورزی و تولیدات استان یکی از موضوعات مهم و مورد تأکید است.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه باید هرگونه مانعی در این مسیر را برداریم اظهار داشت: میزان مبادلات گیلان با روسیه در حال حاضر 700 میلیون دلار است و با توجه به ظرفیت‌های استان گیلان به‌ویژه در حوزه کشاورزی می‌توان این میزان را تا سطح بالایی افزایش داد.

عباسی با اشاره به روند احداث خط ریلی رشت-کاسپین به عنوان برقرارکننده کریدور شمال جنوب و عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای اذعان داشت: ظرفیت‌های علمی، اقتصادی و تولیدی گیلان برای پاسخگویی به نیازهای بازار روسیه متعدد و متنوع است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه با آسیب شناسی موانع و تسهیل زیرساخت‌های گمرکی، بانکی و اداری زمینه‌ساز ارتقای مبادلات گیلان با روسیه است گفت: بسترسازی برای صدور انواع محصولات کشاورزی و صنعتی گیلان باید در دستور کار سیاست‌گذاران گیلان و آستراخان قرار گیرد.

وی با اشاره به رتبه گیلان در عرصه علم و فناوری کشور، مراودات علمی مراکز دانشگاهی ایران و روسیه را برای گسترش مناسبات دو کشور موثر خواند و افزود: برای درخواست روسیه جهت تحقق این هدف مهم، قول مساعد می‌دهیم تا مراودات علمی و آموزشی گیلان با استان‌های جنوبی روسیه تقویت شود.

انتهای پیام/614/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گیلان با روسیه ایران و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان

در دیدار ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان توسعه همکاری‌های مرزی بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، خالد جنگجو، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان که به منظور بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ها، مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان و راهکارهای مربوط به تسهیل تردد کامیون‌های حامل کالا و زوار اربعین برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و تسهیل مناسبات گمرکی برای هر دو طرف مهم است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بدون روان‌سازی و بهبود شرایط گمرکی میان دو طرف امکان‌پذیر نیست.

عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار به پیگیری‌های مستمر برای برگزاری نشست‌های مشترک گمرکی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تأثیرگذار در مبادلات تجاری اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران خارجی اربعین حسینی از مرزهای آذربایجان‌غربی به کربلا عازم شدند که بیش از دو هزار نفر از این زائران از اتباع جمهوری آذربایجان بودند.

کد خبر 748721

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد