Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به مخاطرات بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برای کشور اعلام کرد: کوتاهی مسئولان فنی و مرغداران در گزارش‌دهی تلفات بیماری در واحدهای پرورش طیور پیگیرد قضایی دارد.

در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به حساسیت‌های کنونی جهت پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تهدید امنیت غذایی آحاد جامعه در صورت بروز اپیدمی ناشی از این بیماری، ضروری است کلیه ادارات و نهادهای مرتبط تمام توان خود را برای پیشگیری از این بیماری باید به کار گرفته و در این راستا مرغداران و مسئولان فنی بهداشتی واحدهای پرورش طیور که در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند، هوشیاری لازم در خصوص اطلاع‌رسانی موارد تلفات را داشته و ظرف ۲۴ و یا نهایتا ۴۸ ساعت اطلاع رسانی در این خصوص را به مرکز رسمی دامپزشکی محل اسقرار خود اطلاع دهند؛ در غیر این صورت در صورت محرز شدن تخلف مسئول فنی بهداشتی یا مرغدار در اطلاع رسانی و گزارش دهی وقوع تلفات معرفی به مراجع قضایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خراسان رضوی به عنوان یک استان مرزی و استان حائز رتبه دوم در تولید تخم مرغ، نقش بسیار با اهمیتی در تولیدات گوشت مرغ و تخم مرغ دارد؛ از این رو تمام اتحادیه‌ها، اصناف و همکاران بخش خصوصی نیز موظف به صیانت از سرمایه طیور استان و کشور هستند.

در استان ۱۷۵۹ مرغداری گوشتی به ظرفیت نزدیک به ۳۰ میلیون قطعه، ۳۵۰ واحد تخم گذار و پولت به ظرفیت ۱۶ میلیون قطعه و ۲۴ مزرعه مرغ مادر به ظرفیت ۱۰۲ هزار قطعه به عنوان مهم‌ترین واحدهای این صنعت با نظارت ۴۱۹ دکتر دامپزشک به عنوان مسئول فنی در حال تولید طیور در استان هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دامپزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد.

کد خبر 6090206

دیگر خبرها

  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • «آکادمی پرندگان» بیش از ۵۰ میلیون تومان فروخت
  • درآمد ۷۰۰ میلیونی «گالیله»!/ «آکادمی پرندگان» ۵۰ میلیون فروخت
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط