Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مخابرات ایران، رسول سراییان گفت: یکی از صنایع که بالاترین تغییرات را از جهت سرعت و ارائه دارد صنعت مخابرات و ارتباطات است.

وی افزود: ضرورت تغییر با توجه به شرایط سخت کرونایی بیشتر دیده می شود که در سال گذشته این نقش به خوبی ایفا شده است.

سراییان گفت: با توجه به تاکیدات دولت جدید امیدواریم در تمام سطوح بستر فناوری پیاده شده و کسب وکار فناوری رونق مجددی بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود : در نگاهی عام تر به حوزه ارتباطات و فراتر از مخابرات ، سه دسته چالش دیده می شود. دسته اول با توجه به نوع خدمات قابل ارائه در این دسته و همچنین وجود نهادهای متعدد کنترل کننده است که یکی از موارد اساسی است.

مدیرعامل سابق مخابرات خاطر نشان کرد: این نهادها می توانند هم کمک کننده باشند و هم مانع توسعه شوند . بنابراین باید از تعدد نهادهای تصمیم گیرنده و موازی کاری حتی الامکان در جهت مثبت استفاده شود.

وی گفت: در حوزه منابع و سرمایه گذاری ، نیز با چالش های مواجهه هستیم. سرمایه گذار نگرانی هایی در خصوص بازگشت سرمایه دارد که اگر فضای امن برای این سرمایه گذاری فراهم شود مشکلات حل می شود.

وی افزود: در صنعت تلکام سالانه حداقل ۱۵ درصد از درآمد باید سرمایه گذاری شود تا این صنعت پیشرفت کند.

دکتر سراییان خاطر نشان کرد: فضای کشور برای جذب و نگهداشت نخبگان و منابع انسانی فناوری اطلاعات چندان مطمئن و مساعد نیست و این چالش نیز با توجه به حضور نخبگان تا حدی قابل حل است.

وی افزود: تسهیل ورود نخبگان به صنایع دانش بنیان و استارتاپ ها رمز جهش در صنعت فناوری اطلاعات و مخابرات است.

دکتر سراییان گفت: آینده حوزه ارتباطات در بین صنایع پرفروغ ترین است و در کلان روندهای جهانی ، اکنون ارتباطات چون به مرز سایه صنایع ورود پیدا کرده است.

مدیرعامل وقت شرکت مخابرات ایران خاطر نشان کرد: مدل همکاری بین بخشی بین صنایع را در کشورمان همانند کشوری توسعه یافته باید تمرین کنیم و در این صوررت است که می توانیم امیدوار باشیم در کشورمان نیز فناوری ها به موازات تکنولوژی پیشرفت کند.

وی افزود: خوشبختانه یا متاسفانه فرصت کوتاهی برای همگامی با تحول دیجیتال باقی مانده است و در صورت عدم استفاده از این فرصت ، صنعت ICT عقب می ماند و در صورت استفاده و همگامی جهش عظیمی هم در حوزه های صنایع دیگر و هم در کلیت صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد خواهد شد.

کد خبر 5384779

منبع: مهر

کلیدواژه: رسول سرائیان شرکت مخابرات ایران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نمایشگاه ایران تله کام همراه اول شرکت مخابرات ایران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی ایرانسل حاکمیت سایبری کسب و کار نوآوری اینترنت جهاد دانشگاهی فیس بوک عیسی زارع پور شرکت دانش بنیان فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بگفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تکمیل طرح‌های تولیدی برای تحقق شعار سال در حوزه اشتغال زایی، در اولویت است و در کنار آن تقویت حوزه عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی برای صنایع پایین دستی با جدیت پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود