Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با دعوت شهرداری زنجان روز یکشنبه در تور خبری بازدید از چهار پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در شهر زنجان حضور یافتند تا از نزدیک روند اجرای این طرح ها را نظاره گر شوند.

رییس شورای اسلامی شهر زنجان در این بازدید به خبرنگاران گفت: به سرانجام رساندن پروژه های شهری از مطالبات عمده شهروندان است و البته پیگیری این پروژه ها نیز جزو وظایف ذاتی شورا محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور مرادلو افزود: ما از شروع دوره ششم شورا قراردادهای پیمانکاری و سطح پیمانکاران پروژه های شهری را رصد و سعی کرده ایم تا مشکلات مختلف حقوقی و مالی پیش پای اجرای پروژه ها را رفع و رجوع کنیم.

وی با بیان اینکه میزان بودجه امسال شهرداری زنجان ۸۲۹ میلیارد تومان است، اظهار داشت: این وظیفه بر دوش اعضای شورا است که بر بند بند بودجه اشراف و کنترل داشته باشند تا به صورت درست هزینه شود.

رییس شورای اسلامی شهر زنجان از انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا برای اجرای پروژه های شهری خبر داد و گفت: در چند روز آینده اصل و متن قرارداد را برای شهروندان اطلاع رسانی خواهیم کرد.

منصور سلطان‌محمدی، سرپرست شهرداری زنجان نیز در این بازدید با بیان اینکه اولویت شهرداری اجرای طرح های مهمی است که برخی از آن ها سال آینده تکمیل می شود، گفت: به غیر از این طرح های ادامه دار، تمرکز روی مطالعات ترافیکی و تسریع در عبور و مرور شهری و احداث باغ ۶.۵ هکتاری هاشمی نژاد از جمله طرح های عمده شهرداری برای سال آینده است.

پروژه سبزه میدان تا آبان سال آینده به اتمام می رسد

سبزه میدان نخستین مقصد تو خبری اصحاب رسانه بود، پروژه ای که قدمت آن به سه دهه می رسد و بارها کلنگ اجرای آن در مقاطع مختلف بر زمین زده شده ولی کاری از پیش نمی رفت.

با این حال در ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ اقدام جدی و عملیاتی برای به نتیجه رساندن پروژه سبزه میدان با برآورد هزینه ۶۴ میلیارد تومان توسط مدیریت اجرایی و شهری در استان  شکل گرفت.

احمد صفا، مدیر پروژه سبزه میدان در خصوص وضعیت حاضر این طرح به خبرنگاران گفت: پس از شروع به کار اجرای طرح، کم و کسری های آن در طراحی مشخص شد، از این رو برای ارتقای کیفیت پروژه تغییراتی در طرح اولیه داده شد و این تغییرات باعث طولانی شدن اجرا گردید.

وی با بیان اینکه قرار بود از شهریور ۹۸، ظرف ۲ سال پروژه سبزه میدان به سرانجام برسد، اظهار داشت: با تغییراتی که در طراحی جدید پروژه ایجاد شده پیش بینی ما این است که حداکثر تا آبان سال آینده شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

 مدیر پروژه سبزه میدان با بیان اینکه این طرح هم اکنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: بزرگترین عامل کند شدن اجرا، وجود معارضات در بخش تملک زمین ها و نیز بخش تاسیسات بود.

صفا ادامه داد: تا کنون به ارزش ۵۰ میلیارد تومان زمین پیرامون پروژه سبزه میدان را تملک کره ایم، ۹۳ میلیارد تومان بابت پرداخت صورت وضعیت پیمانکار هزینه شده و برای تکمیل مابقی پروژه نیز ۱۳۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه در تامین اعتبارات پروژه سبزه میدان مشکلی وجود ندارد، افزود: طی دو سه ماه گذشته با نظر مساعد شورای شهر و نیز عنایت ویژه استاندار زنجان، شتاب اجرای طرح سرعت بیشتری گرفته و اگر حمایت ها را داشته باشیم، کیفیت پروژه نیز بالا خواهد رفت.

گفتنی کل پروژه سبزه میدان زنجان در یک محدوده ۶.۶ هکتاری اجرا می شود که برای سه هزار و ۷۰۰ متر در این محدوده در قالب حجره هایی، کاربری تجاری با زمینه فعالیت عرضه محصولات صنایع دستی و گردشگری در نظر گرفته شده است.

محدوده میانی این پروژه نیز عرصه ای به وسعت ۲ هکتار را شامل می شود که قرار است مکانی برای اجرای برنامه های فرهنگی و آیینی باشد.

در بخش شمالی پروژه نیز تالار شهر با ابعاد هفت هزار متر مربع در حال ساخت است که کاربری فرهنگی خواهد داشت.

پروژه مهدوی، تجربه موفق شهرداری زنجان در اجرای پروژه های مشارکتی

پروژه تجاری اداری مهدوی واقع در خیابان مهدوی شهرک کارمندان زنجان دومین طرحی بود که خبرنگاران از آن بازدید کردند.

رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری زنجان با بیان اینکه اجرای این پروژه در سال ۹۵ آغاز شد، گفت: سرمایه گذاری اولیه برای اجرای آن ۹۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در آن مقطع بود که به صورت ۲۷ درصد آورده شهرداری و ۷۳ درصد جذب سرمایه گذاری از بخش خصوصی انجام می شد.

داود نوری افزود: این مجموعه شامل ۱۰ طبقه با زیربنای ۳۵ هزار مترمربع است که ۱۵ هزار مترمربع آن تجاری، چهارهزار و ۸۰۰ مترمربع آن فرهنگی و همچنین سه طبقه به عنوان پارکینگ تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارزش کنونی این پروژه که اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، بالاغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان است.

 تکمیل دور برگردان غیرهمسطح پل امام حسن مجتبی(ع) تا اوایل سال آینده

اجرای دور برگردان غیر همسطح پل امام حسن مجتبی بخشی از پروژه احداث این پل بود ولی اجرای آن از سال ۹۷ معطل مانده بود.

سرپرست معاونت عمرانی و امور زیربنایی شهرداری زنجان، گفت: کارهای عمده ظرف چندماه  گذشته در اجرای این دوربرگردان انجام شده است و اتمام آن ۱۰ میلیارد تومان هزینه می برد.

علیرضا انصاری افزود: مشکل عمده در احداث این دوربرگردان مساله معارضات شهری و همچنین مسائلی مربط به دستگاههای خدمات رسان بود که البته با همکاری های صورت گرفته این مسائل حل شد و پروژه با سرعت در حال اجرا است و تا اوایل سال آینده زیر بار ترافیک می رود.

محور پادگان ارتش فقط آسفالت می خواهد که برودت هوا مجال آن را نمی دهد

سرپرست معاونت عمرانی و امور زیربنایی شهرداری زنجان، گفت: برای بازگشایی بلوار شهید سلیمانی که بخشی از آن از داخل پادگان ارتش می گذرد، فقط آسفالت کردن محور مانده است که با توجه به برودت هوا امکان آسفالت ریزی مقدور نیست.

علیرضا انصاری افزود: طول این مسیر یک کیلومتر است که شامل ۲ باند اصلی ۱۲ متری و ۲ باند ۶.۵ متری کندرو است.

وی اظهار داشت: عملیات زیرسازی، جدول کشی، دیوار کشی اطراف محور به دلیل عبور آن از میان پادگان، همگی انجام شده و پی گیری ها برای نورپردازی  مسیر از شرکت توزیع نیروی برق نیز در دستور کار است.

سرپرست معاونت عمرانی و امور زیربنایی شهرداری زنجان، گفت: آسفالت این محور اوایل سال آینده انجام می شود و پس از آن، این مسیر به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر زنجان زنجان شورای اسلامی شهر زنجان زنجان پروژه سبزه میدان اوایل سال آینده اجرای پروژه ها شهرداری زنجان میلیارد تومان پروژه نیز شهر زنجان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است

مدیر منطقه ۵ شهرداری با بیان اینکه مساحت پروژه باغ مشاهیر ۲۲ هکتار است که با همت اعضای شورا و شهردار پیش رفت، گفت: قرار است با این پروژه، ابر پروژه شهری برای مردم رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول میرباقری بعد از ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از پروژه باغ مشاهیر اظهار کرد: خدا را شاکریم که این پروژه به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم این دوره مدیریت شهری آغاز شد و امید است شاهد یکی‌از اماکن‌تفریحی شهر باشیم.

وی ادامه داد: این پروژه با همت سازمان عمران شهرداری منطقه ۵ با قوت آغاز شده و امید است با قوت پروژه را پیش ببرد.

حسین کارگر مدیر منطقه ۵ شهرداری نیز عنوان کرد: مساحت این زمین ۲۲ هکتار است که با همت اعضای شورا و شهردار پیش رفت و عملیات آغاز شد و قرار است ابر پروژه شهری برای مردم رقم بخورد.

وی اظهار کرد: امید است در مدت زمانی کوتاه پروژه را به ثمر برسانیم.

کد خبر 750122

دیگر خبرها

  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود