Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده در مصاحبه با شبکه  خبری «سی‌بی‌اس» که روز یکشنبه پخش شد، گفت که وضعیت ضعیف دموکراسی آمریکا را بزرگترین تهدید این کشور می‌داند.

به نوشته وبگاه «نشنال» «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور ایالات متحده، در پاسخ به سئوالی درباره ارزیابی وی از بزرگترین خطر امنیت ملی که ایالات متحده با آن مواجه است، گفت: «صادقانه بگویم، یکی از آنها دموکراسی ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

هریس گفت که سران جهان اغلب در جلسات خود از او در مورد حق رای در ایالات متحده می‌پرسند. او گفت که این فهرست شامل «آنگلا مرکل» صدراعظم سابق آلمان نیز بود.

هریس به درخواست خودش رهبری مخالفت دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکاعلیه تلاش‌های جمهوریخواهان برای محدود کردن حق رای را برعهده دارد. در اوایل سال جاری، دموکرات‌ها در سنا نتوانستند قانونی را برای حمایت از حقوق رای در سراسر کشور با رای 50-50 حزبی تصویب کنند.

وی در این باره گفت: «ما هر کاری را که برای تحت فشار قرار دادن کنگره برای رسیدگی به این موضوع لازم باشد انجام خواهیم داد و بررسی خواهیم کرد. من معتقدم که حقوق رای یکی از مهم‌ترین مسائلی است که امروز ما به عنوان افراد و سران با آن روبرو هستیم.»

هریس در خاتمه گفت: «من تسلیم نمی‌شوم. رئیس‌جمهور نیز تسلیم نمی‌شود.»

معاون رئیس جمهوری آمریکا پیشتر نیز از کنگره این کشور خواسته بود دسترسی شهروندان به صندوق‌های رای را افزایش دهد.هریس گفت، حوادث ششم ژانویه، دغدغه بزرگی در ناخودآگاه ما شده است و قوانینی که بسیاری از ایالت‌ها علیه رای‌دهندگان تصویب کرده‌اند، در راستای تلاش‌های برای محروم کردن شهروندان آمریکا از دموکراسی بوده است.

بر اساس نظرسنجی جدیدی که اخیرا منتشر شد، کاهش محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا حد نصاب جدیدی  ثبت کرده و بیش از نیمی از رای دهندگان آمریکایی از عملکرد بایدن ابراز نارضایتی کردند.

در این نظرسنجی، حدود ۵۵ درصد آمریکایی‌ها، عملکرد نخستین سال حضور بایدن در کاخ سفید را تایید نکرده که در این بین، ۴۴ درصد شدیدا از عملکرد سال نخست باید ابراز نارضایتی کرده‌اند. این نظرسنجی نشان‌ می‌دهد که محبوبیت بایدن از زمانی که جایگرین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق در ژانویه گذشته شده، با کاهش ۲۰ درصدی مواجه بوده است. در این نظرسنجی تنها ۴۱ از مردم آمریکا با عملکرد یک سال اخیر بایدن اعلام موافقت کرده‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا دموکراسی ایالات متحده رئیس جمهور کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا رئیس جمهور آمریکا معاون رئیس جمهور ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند