Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی عصر یک شنبه در دیدار با اعضای شورای هماهنگی بخش کشاورزی استان گفت: امنیت و آرامش مردم در حوزه معیشت و تغذیه، مدیون فعالیت جامعه تولیدکنندگان بخش کشاورزی است.

اوکشاورزی را از محور‌های اصلی و مهم توسعه در کشور عنوان کرد و گفت: اگر کشاورز بتواند روی پای خود بایستد جامعه می‌تواند مستقل و خودکفا شود، ولی اگر جامعه‌ای واردکننده نیاز‌های غذایی خود باشد نخواهد توانست استقلال واقعی خود را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اواظهار داشت: فعالان بخش کشاورزی، تولیدکننده، اشتغال‌زا، تأمین‌کننده و عرضه‌کننده هستند و بخش عظیمی از جامعه به تولیدات آن‌ها نیازمند است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های اصلی کشور، مهاجرت روستاییان و کشاورزان به شهر‌ها و شکل‌گیری حاشیه‌نشینی است، گفت: برای جلوگیری از این امر باید به توسعه کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان توجه کرد تا انگیزه‌ای برای ماندن در روستا‌ها داشته باشند.

خرم گفت: آموزش و توانمندسازی کشاورزان مسأله بسیار مهمی است تا بتوانیم کشاورزان را در جغرافیا و منطقه روستایی خود را حفظ کنیم.

اوادامه داد: حل معضلات و مشکلات بخش کشاورزی بسیار مهم است و مسئولان دولتی باید تلاش کنند تا مشکل کشاورزان را در زمینه‌های مختلف از جمله نقدینگی، کود و ماشین‌آلات رفع کنند.

اوبا تاکید بر اصلاح الگوی کشت با توجه به کمبود منابع آبی، گفت: آب‌بری محصولات کشاورزی در وضعیت کنونی مسأله بسیار مهمی است که اگر ادامه یابد با مشکل مواجه خواهیم شد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: کشاورزان با استفاده از آبیاری تحت فشار و با بهره گیری از فناوری‌های نوین علاوه بر آب‌بری کمتر خواهند توانست بهره‌وری خود را افزایش دهند.

خرّم با اشاره به اینکه متأسفانه بخش زیادی از اراضی استان هنوز تحت پوشش آبیاری نوین قرار نگرفته، افزود: برای بالا بردن بهره‌وری در تولید و حفظ منابع آبی استفاده از آبیاری نوین بسیار مهم است.

او اضافه کرد: بسیاری از سد‌های استان آماده آبگیری است، ولی به دلیل مشکلات پایین‌دست از جمله کانال‌ها و لوله‌کشی هنوز آبگیری نشده‌اند.

او همچنین تضمین سلامت و بهداشت مواد غذایی، حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها، پشتیبانی از کشاورزان در مراحل کاشت، داشت و برداشت و اختصاص تسهیلات به حوزه تعاون روستایی، را از وظایف دستگاه‌های مسئول در بخش کشاورزی ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در زمینه ذخایر کالا‌های اساسی هیچ مشکلی نداریم.

استاندار آذربایجان شرقی با اعلام حمایت مدیریت استان از تشکل‌های بخش کشاورزی، به تولیدکنندگان و اتحادیه‌های این بخش کشاورزی اطمینان داد که دولت برای تأمین منابع مورد نیاز آنان برنامه دارد و در این رابطه تلاش خواهد کرد.

مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران تشکل‌های بخش کشاورزی استان هم در این جلسه گزارشی از عملکرد این بخش ارائه کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولیدکنندگان استاندارآذربایجان شرقی کشاورزی استاندار آذربایجان شرقی بخش کشاورزی بسیار مهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: براثر برخورد چند دستگاه خودرو با یکدیگر در جاده بستان آباد - تبریز ۱۰ نفر مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، وحید شادی نیا عصر امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در مورد این تصادف زنجیره‌ای، اظهار کرد: در پی اعلام برخورد چندین دستگاه خودرو سواری در محدوده عوارضی بستان آباد - تبریز، کارشناسان اورژانس به همراه پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی از مصدومیت ۱۰ نفر بر اثر تصادف زنجیره‌ای مذکور خبر داد و اضافه کرد: مصدومان این حادثه که شامل ۲ مرد ۶۵ و ۶۹ ساله و همچنین چهار زن ۶۵،۲۳،۷۹و ۴۵ ساله و نیز سه پسر بچه ۱۵ ،۱۳ و ۵ ساله به همراه یک دختربچه ۱۲ ساله بودند پس از خدمات درمانی در محل، جهت درمان تکمیلی به بیمارستان‌های امام علی (ع) ارتش و امام رضا (ع) تبریز منتقل شدند.

سرهنگ حبیب آبراهه رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی علت حادثه را رعایت نکردن سرعت مطمئنه اعلام کرد و با اشاره به بارش باران و لغزندگی جاده‌های استان اظهار کرد: شرایط بارانی نیازمند توجه بیشتر به جاده و کاهش سرعت مطابق با شرایط هواست.

کد خبر 750552

دیگر خبرها

  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • ۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد