Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، غلام‌رضا رضایی رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی، بستر تحقق مرجعیت علمی است اظهارداشت: شاخصه مرجعیت علمی پاسخ به سوالات و راه‌حل مسائل و مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد.

وی گفت: باید دانشگاه بتواند بی‌واسطه در حل مسائل جامعه و ایفای مسوولیت اجتماعی نقش داشته باشد، زیرا دانشگاه‌ها علاوه بر آموزش و ارتقای دانش دانشجویان و آماده کردن آنان برای حضور در بازار کار باید در زمینه شناخت و برطرف کردن نیاز‌های تحقیقاتی بخش جامعه، صنعت و تلاش برای حل معضلات جامعه نیز فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه سیستان وبلوچستان ادامه داد: انجام تحقیقات پژوهشی کاربردی، پارسا (پایان‌نامه و رساله) تقاضامحور و حضور اعضای هیات علمی در بخش‌های مختلف جامعه در قالب فرصت مطالعاتی به منظور گسترش همکاری‌های پایدار علمی و پژوهشی از جمله روش‌های ارتباط جامعه و دانشگاه است.

وی گفت: در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شاهد افزایش تعداد پارسا‌های (پایان‌نامه و رساله) تقاضا محور در دانشگاه سیستان وبلوچستان بودیم که امیدواریم با انجام این پارسا‌ها دانشگاه نقش پررنگ‌تری در ایفای مسوولیت اجتماعی خود و حل مشکلات جامعه داشته باشد.

رضایی گفت: همچنین در راستای نقش‌آفرینی دانشگاه‌های نسل چهارم و به منظور رسالت جامعه‌محوری دانشگاه جهت ساماندهی رشته‌های تحصیلی و کارگاه‌های فنی برای توسعه منطقه‌ای سواحل مکران در محل منطقه آزاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان به همراه کارگروهی تمامی نیاز‌های مربوط به رشته‌های تحصیلی، کارگاه‌های فنی، دوره‌های‌کوتاه مدت مختص منطقه را شناسایی خواهد کرد.

وی ادامه داد: با استفاده ار ظرفیت دانشگاه سیستان و بلوچستان، پارک علم و فناوری و دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان، دوره‌های آموزشی مورد نیاز پرسنل کارخانه فولاد و پتروشیمی تهیه و برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری این دوره‌ها انجام خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه سیستان و بلوچستان دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • سیل در منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است