Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» شامگاه امروز یکشنبه جلسه‌ای تشکیل، و طرح چند بندی برای حل بحران کنونی این کشور ارائه کرد.

شبکه خبری الغدیر به نقل از کمیته شیعیان عراق گزارش داد، باید مسئولان قضایی، تمامی شکایتها و اعتراضاتی را که درباره نتایج انتخابات پارلمانی وجود دارد، بررسی و به آن رسیدگی و از مسیرهای قانونی حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیته با انتشار بیانیه‌ای، تصریح کرد، تمرکز نباید بر روی شکل دولت باشد، بلکه باید بر برنامه‌های دولتی متمرکز شود که حاکمیت را محقق کند و در پی مبارزه با فساد و حل مسئله بیکاری باشد.

بر اساس این بیانیه، مکانیزمهای دقیقی برای مقابله با بحران افزایش نرخ دلار، فعالسازی بخشهای کشاورزی و صنعت، تشویق سرمایه گذاری، بخش خصوصی و مقابله با بحران جدی آب تدوین شود.

در این بیانیه، بر حمایت از قوانینی تأکید شد که به مشکلات اساسی شهروندان رسیدگی می کند، سطح اقتصادی را ارتقا می‌بخشد و هویت فرهنگی مردم عراق را حفظ می کند.

حفظ سازمان الحشد الشعبی و افزایش توانمندیهای آن بر اساس قانون، ارتقای سطح توانمندیهای رزمی نیروهای مسلح از جمله ارتش، پلیس فدرال، سازمان مبارزه با تروریسم، الحشد الشعبی و پیشمرگه و حمایت از تمامی دستگاه های امنیتی نیز یکی دیگر از راهکارهای کمتیه شیعیان عراق است.

حل مسئله اختلال در تعادل پارلمان که برآیند خلل در نتایج انتخابات است، نیز راهکار بعدی این کمیته است. مسئله دیگری که مورد تأکید کمیته مذکور قرار گرفت، تشکیل شورای سیاست‌گذاری به عنوان یک هیئت مشورتی تا زمان تدوین قانون شورای فدرال است تا مشارکت واقعی در مدیریت حکومت صورت گیرد.

کمیته هماهنگی شیعیان همچنین تأکید کرد که مخالفت سیاسی، حق تضمین شده برای تمامی گروههاست و گروههایی که بر سر تشکیل دولت به توافق رسیدند، باید این مسئله را اعلام کرده و مسئولیت کامل عملکرد نمایندگانشان در قوه مجریه را بر عهده گیرند.

در پایان این بیانیه تأکید شد، رؤسای سه قوه، با توافق گروههای سیاسی و رعایت عرف قانون اساسی تعیین می‌شوند و همه شرکای سیاسی باید برای دستیابی به راه حل، تلاش کنند.

در همین ارتباط، احمد الاسدی سخنگوی ائتلاف الفتح عراق گفت که کمیته هماهنگی شیعیان و فراکسیون صدر، دولت آینده را تشکیل خواهند داد.

احزاب شیعه یازدهم آذر ماه گذشته جلسه‌ای مشترک با الصدر برگزار و توافق کردند که نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس پارلمان این کشور از منصب خود کنار بروند و برای یک دوره دیگر، تکرار نشوند.

انتخابات عراق در ماه اکتبر برگزار شد. کمیته هماهنگی شیعیان عراق پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات، تأکید کرد بر اساس ادله‌ای که دارد، نتایج را قبول ندارد و معتقد است نتیجه انتخابات دستکاری شده است.

این کمیته با انتشار بیانیه‌ای گفت: «ما به طور قاطعانه نتایج انتخابات فعلی را رد می کنیم، زیرا روشن شده است که بدون هیچ تردیدی، علیرغم  اراده مردم عراق، کمیسیون انتخابات، نتایج انتخابات را از قبل تعیین کرده است».

این کمیته خاطر نشان کرد کرد: «شواهد ارائه شده توسط گروههای سیاسی و اثبات اشتباهات کمیساریا برای شمارش دستی جامع [آراء] کافی بوده است برای اینکه حداقل در نتایج، تغییر چشمگیری وجود داشته باشد».

گروههای شیعه معترض به نتیجه انتخابات همچنین به اظهارات ضد و نقیض این کمیساریا مبنی بر انطباق ۱۰۰ درصدی آراء پس از شمارش دستی اشاره و تأکید کردند: «سردرگمی و تناقض کمیساریا در اظهارات و رویه‌های رای‌گیری، شک و تردید بسیاری درباره بسیاری از پرونده‌ها به وجود می‌آورد مانند آراء باطله و مراکز اخذ رأی».

منبع: الف

کلیدواژه: کمیته هماهنگی شیعیان نتایج انتخابات شیعیان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب

.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به استناد بند (۳) و تبصره (۳) ماده (۱۰) قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی مصوب ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی و بر اساس مصوبه جلسه ۱۴۰۳/۱/۲۸ کمیسیون فرا قوه‌ای احزاب مبنی بر انتخاب هیئت نظارت بر انتخابات نمایندگان احزاب ملی و استانی برای حضور در کمیسیون و تعیین تاریخ برگزاری انتخابات، بدین وسیله از دبیران کل احزاب ملی و استانی جهت شرکت در انتخابات دعوت می‌شود.

برنامه زمان‌بندی انتخابات مذکور مستند به قانون، دستورالعمل مربوط و رویه حقوقی به شرح زیر است:

دبیران کل داوطلب می‌توانند به مدت پنج روز از روز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ تا روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ با مراجعه به سکوی وزارت کشور یا مراجعه حضوری به اداره کل سیاسی وزارت کشوربرای نام نویسی اقدام کنند.

بررسی و اعلام نظرهیئت نظارت در خصوص داوطلبان از روز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۲ تا روز چهار شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۶ انجام و اسامی نامزد‌ها در سکوی اطلاع رسانی وزارت کشور منتشر خواهد شد.

معترضان نسبت به تصمیمات هیئت نظارت ۲ روز فرصت دارند تا از روز شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ تا روز یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰ اعتراض خود را ثبت کنند.

کمیسیون احزاب ظرف مدت ۴۸ ساعت از روز دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۱ تا روز سه شنبه ۱۴۰۳/۳/۱ به اعتراضات رسیدگی و نتیجه نهایی را به هیئت نظارت اعلام می‌کند.

انتخابات روز پنج شنبه ۱۴۰۳/۳/۱۰ (انتخابات احزاب ملی راس ساعت ۰۹:۰۰ صبح و انتخابات احزاب استانی رأس ساعت ۱۴:۰۰ بعدازظهر) در محل وزارت کشور برگزار خواهد شد.

هیئت نظارت از تاریخ برگزاری انتخابات به مدت سه روز در خصوص شکایات واصله رسیدگی و اعلام نظر می‌کند.

دیگر خبرها

  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز