Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@02:37:34 GMT

دستور پخت رول کدو و بادمجان

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۷۵۲۷

دستور پخت رول کدو و بادمجان

رول کدو و بادمجان یک غذای فوق العاده برای کسانی هست که عاشق کشک هستند. طعم کشک در این غذا غالب است و وجود آن باعث جذابیت بیشتر این غذا شده است. ناطقان: کافی است یک بار رول کدو و بادمجان را تهیه کنید تا طرفدار آن شوید. این غذا بسیار مجلسی و متفاوت است. این رول را می توانید در مهمانی ها و مناسبت ها به عنوان یک غذای خاص در کنار بقیه غذاهای تهیه کنید و قطعا هرکسی با خوردن این رول های جذاب شگفت زده می شود پس حتما یک بار شده آن را تهیه کنید تا تبدیل به یکی از غذاهای مورد علاقه شما شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مواد لازم برای تهیه رول کدو و بادمجان خوشمزه

    کشک ۲ ق غذا خوری
    گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
    کدو ۲ عدد
    بادمجان ۲ عدد
    پیاز ۲ عدد
    سیر ۴ حبه
    آرد ۱ پیمانه
    پنیر پیتزا ۳۰۰ گرم
    فلفل دلمه قرمز ۱ عدد
    نعنا داغ ۱/۳ پیمانه
    گردو به مقدار لازم
    زعفران دم کرده ۱/۳ استکان
    نمک و فلفل سیاه و زر‌دچوبه به مقدار لازمطرز تهیه رول کدو و بادمجان با گوشت و کشک

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا کدو و بادمجان ها را بشورید وسپس بدون کندن پوست برش خیلی نازک بزنید. در یک تابه روغن بریزید و بادمجان و کدو برش داده را تا حدی که فقط نرم شوند سرخ کنید و بعد از سرخ شدن روی دستمال روغن گیر قرار دهید، تا روغن اضافی آن گرفته شود. سیر ها را شسته و نگینی خرد کنید. سپس پیاز را شسته و با رنده ریز رنده کنید.
مرحله دوم: آماده سازی کوفته

در کاسه ای گوشت چرخ کرده را همراه با پیاز رنده شده، آرد، فلفل سیاه، زردچوبه و نمک ورز دهید تا خوب باهم ترکیب شوند. سپس در یخچال قرار دهید تا مواد منسجم شود. بعد از نیم ساعت آن ها را از یخچال خارج کنید و اندازه گردو از مواد بردارید و به گوشت ها به صورت استوانه ای حالت دهید. داخل یک تابه روغن ریخته و آن ها را سرخ کنید.
مرحله سوم: آماده سازی سس کشک

یک عدد پیاز را شسته و ریز خرد کنید. سپس در روغن با حرارت ملایم سرخ کنید. بعد از آن که طلایی شد سیر خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید. سپس گردوی خرد شده، نعنا و کشک را به مواد اضافه کنید و تفت دهید. سپس  زعفران دم کرده را همراه با آب اضافه کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه روی حرارت ملایم بماند تا خوب ترکیب شوند. سپس سس را در ظرف فر ریخته و کنار بگذارید.
مرحله چهارم : آماده سازی رول کدو و بادمجان

ابتدا فر را در دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. کدو و بادمجان های کنار گذاشته را دونه دونه برداشته و با یک عدد کوفته روی بادمجان و کدو رول کنید و داخل ظرف سس به صورت افقی کنار هم بچینید. تکه های خرد شده فلفل قرمز را ما بین کدو و بادمجان ها بگذارید. سپس روی بادمجان و کدو ها مقداری پنیر پیتزا بریزید. سپس ظرف را داخل فر به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا رول کدو و بادمجان بپزد و پنیر ها طلایی شود.

 
نکات کلیدی برای تهیه رول کدو و بادمجان در فر

    از کشک پاستوریزه استفاده کنید که نیازی به جوشاندن نداشته باشد.

    اگر کوفته قلقلی ها شل بود و قابل فرم دادن نبود بهتر است کمی آرد نخودچی به آن اضافه کنید.

    این رول را می توانید داخل تابه رژیمی نیز تهیه کنید.

    برای تزئین از گوجه گیلاسی به همراه خلال دندان استفاده کنید.

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اضافه کنید آماده سازی تهیه کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  مهدی فرجی تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵» در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش گفت: فصل پنجم این مجموعه یک کار کاملا جاده ای بود و به لحاظ تولیدی کار کردن با این شیوه کمتر اتفاق افتاده است.

وی درباره موضوعات فیلم نامه افزود: «نون خ» همیشه دغدعه گفتن مسایل و دغدغه های مردم را دارد مسایل مانند کولبرها، قاچاق دارو و بحث انرژی اتمی و کارکرد غیرنظامی این تکنولوژی.

فرجی گفت: مجموعه «نون خ» یک روالی دارد که از فصل یک بوده است تقریبا ما برای هر فصل این مجموعه سه یا چهار قصه نویسنده طراحی می‌کند و این قصه‌ها باهم چسبندگی دارد.

در «نون خ ۵» هم نویسنده جوری طراحی کرده که قصه ها پراکندگی نداشته باشد، با صنایع دستی شروع می‌کنیم که در کرمان می خواهیم در نمایشگاه شرکت کنیم، در آنجا با فردی روبه روی می شویم که می خواهد قاچاق پرنده کند به چابهار، در چابهار با ناخدایی آشنا می‌شویم که مشکلاتی برای ناخدا اتفاق می‌افتد و قصه ماهی خاویار در روستا پیدا می‌شود و در مسیر بازگشت روستا با مسدود شدن جاده و بحث جابجایی دارو‌ها مواجه می‌شویم، کلا قصه‌ها به هم کمک می‌کنند و چسبندگی دارد و احساس پراگندگی در قصه وجود ندارد.

وی درباره انتخاب بازیگران هم گفت: در هر منطقه ای که این مجموعه را کار می کردیم از بازیگران همان منطقه استفاده کردیم و این مجموعه باعث شد که خیلی از کسانی که استعداد بازیگری دارند شناخته شوند.

وی در پاسخ به این سوال که کدام یک از فصل های این مجموعه را دوست دارد گفت: فصل یک، سه و پنج را بیشتر دوست دارم، چون کمدی‌های، قصه‌ها و شخصیت‌های جذابتری دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)
  • عکس| خانم بازیگرِ تلویزیون، برای همیشه ایران را ترک کرد
  • گفتگو با تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «نون خ ۵»
  • طرز تهیه "چلو مرغ بانکوکی" به روش آشپز تایلندی (فیلم)
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • بلیت‌ کنسرت محسن ابراهیم‌زاده را از «سینماتیکت» تهیه کنید
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان