Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:39:51 GMT

رهایی از سردرگمی در زندگی با کتاب «دروغ ممنوع»

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۷۸۸۵

رهایی از سردرگمی در زندگی با کتاب «دروغ ممنوع»

مردم زیاد دروغ می‌گویند، به سادگی دروغ می‌گویند. دروغگویی از سنین خیلی پایین آغاز می‌شود و بسیاری از افراد به خاطر همین دروغ‌ها [یی که به خودشان می‌گویند] سردرگم می‌شوند و گرفتار، که این به فلاکت و محدودیت در زندگی می‌انجامد. شفا در افشای دروغ‌هاست و در آگاه شدن از آن‌ها. (ص. ۴۶)

آنچه خواندید بخشی است از کتاب دروغ ممنوع نوشته بنت پولوگ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شما هم بارها سعی کردید زندگی خود را تغییر دهید، عادت‌ها و رفتارهای بدتان را اصلاح کنید و روابط و حتی رژیم غذایی‌تان را بهبود ببخشید اما با وجود خواندن هزاران کتاب، شرکت در کارگاه‌های مختلف و حتی مراجعه به روانشناس موفق به این کار نشدید و اگر پس از تلاش‌های بسیار هنوز حس می‌کنید راه خود را گم کرده و دچار سردرگمی هستید، حتما از خواندن این کتاب روان، جامع و در عین حال کوتاه سود خواهید برد.  

کتاب دروغ ممنوع از آن دست کتاب‌های روانشناسی است که توسط یک متخصص کارکشته نوشته شده و با مثال‌های ملموس و متنوع سعی دارد در وهله اول سلامت روان و پس از آن کیفیت زندگی خواننده را بهبود بخشد.

نویسنده این کتاب یک روانشناس اهل نیویورک است که از سال ۱۹۹۰ کار خود در این عرصه را آغاز کرده و نزدیک به سه دهه تجربه روان‌درمانی دارد. پولوگ در ۳۰ سال گذشته با هر نوع مریضی برخورد و حالا در این کتاب ماحصل آنچه از درمان این طیف وسیع و متنوع بیماران فراگرفته را گردآوری کرده است. براساس برآوردها، این روانشناس آمریکایی تاکنون بیش از ۳۰۰ مورد ارزیابی عمقی انجام داده و بیش از ۳۰ هزار جلسه روان درمانی برگزار کرده است.

پولوگ در بخشی از کتاب دروغ ممنوع عنوان می‌کند: ما از همان اوان کودکی معمولا به منظور حفظ بقا دروغ گفتن به خود را آغاز می‌کنیم. به سرعت دروغ‌ها را باور می‌کنیم، همان دروغ‌هایی که به ما گفته می‌شود و دروغ‌هایی که برای توجیه عملمان به خود می‌گوییم. زمانی که این اتفاق در دوران کودکی رخ می‌دهد و سایر تجارب زندگی هم آن را اصلاح نمی‌کند، [...] زندگی کاملا از مسیر اصلی خود منحرف می‌شود. (ص. ۲۶)

به باور این روانشناس خبره «تشخیص دروغ‌ها و ریشه‌یابی آن‌ها در زندگی درمان بسیاری از نارضایتی‌هاست» (ص. ۴۷). البته پی بردن به دروغ‌هایی که در ناخودآگاه ما نقش بسته و دائم در ذهنمان تکرار می‌شوند کار ساده‌ای نیست. ایجاد تغییر در الگوهای مسموم رفتاری مستلزم کشف انگیزه، عامل یا احساس پنهان پشت این رفتارها و برملا شدن دروغی است که در ذهن جا افتاده اما مشکل اینجاست همه در برابر چنین چیزی سیستم‌های دفاعی مخصوص به خود را دارند و مقاومت می‌کنند.

همان‌طور که در کتاب دروغ ممنوع در این باره آمده است: مردم دقیقا در مقابل همان چیزی که بیش از همه به آن‌ها مربوط می‌شود، بیش از همه موجب رهایی‌شان می‌شود و همان چیزی که بیش از همه باید بدانند مقاومت می‌کنند: و درست زمانی زندگی درمان می‌شود که آن مقاومت را کنار می‌گذاریم و دروغ‌ها برملا می‌شوند. (ص. ۴۲)

نظر به این موضوع، نویسنده روان‌درمانی را برای پی بردن به این دروغ‌های پنهان و اصلاح زیربنایی دیدگاه افراد پیشنهاد می‌دهد.

پولوگ در کتاب دروغ ممنوع مشکل موجود و راهکار آن را در ۶ فصل تشریح می‌کند؛ در فصل اول که مشکل نام دارد، می‌بینیم که «روشن‌ترین دلیل برای برملا ساختن دروغ‌ها رهایی از سردرگمی و گرفتاری است» (۴۶)، در فصل دوم روان درمانی به عنوان بهترین راه برای تشخیص و افشای دروغ‌هایی که زندگی ما را مسموم می‌کنند، معرفی می‌شود. فصل سوم به توضیح نحوه شکل‌گیری شخصیت در کودکی و نقش آن در بروز احساسات و رفتارهای بی منطق در بزرگسالی اختصاص دارد. در فصل چهارم درباره سیستم‌های دفاعی و بروز نشانه‌ها می‌خوانیم. در پنجمین فصل نویسنده به چرایی روان درمانی پاسخ می‌دهد و فصل آخر ضمن پاسخ به این سوال که روان درمانی چیست، روش‌های انتخاب درمانگر مناسب و انواع روان درمانی را برمی‌شمرد.

کتاب دروغ ممنوع: رهایی از مخمصه و سردرگمی در زندگی با ترجمه مریم تقدیسی و در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه توسط انتشارات ققنوس چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها بازار نشر کتاب کتابخوانی انتشارات ققنوس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار نشر کتاب کتابخوانی بازار نشر کتاب کتابخوانی انتشارات ققنوس دروغ هایی روان درمانی دروغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده مبهم در لندن | سردرگمی در چلسی!

رسانه‌های انگلیسی گزارش داده‌اند که این شکست، باعث شده تا مقامات باشگاه درباره تداوم همکاری با این سرمربی در فصل بعد به تردید بیفتند و تصمیم‌گیری در این باره، در باشگاه به‌شدت پیچیده شده است. رسانه‌ها گفته‎اند که باشگاه هنوز نمی‌داند آیا باید برای فصل دوم هم با سرمربی سابق تاتنهام ادامه دهد و به همین‌خاطر به‌شدت به گزینه قطع همکاری با این سرمربی آرژانتینی فکر می‌کند. علاوه بر باشگاه، به‌نظر می‌رسد که هواداران هم ایمان خود را به این مربی و تیم او از دست داده‌اند؛ چه در استادیوم و چه در فضای مجازی، هواداران به اینکه تیم پوچتینو روحیه جنگندگی ندارد و در بازی‌های سخت و آسان‌ به‌راحتی شکست می‌خورد، اعتراض دارند.

آنها معتقدند که بخشی از دستاوردهای فعلی چلسی در بازی قبلی را هم مدیون کول پالمر هستند که این فصل در چند بازی به‌تنهایی بار تیم را به دوش کشیده. پالمر در 5بازی اخیر، 10گل زده است. برخی هواداران معتقدند او اثربخشی بیشتری از پوچتینو در تیم دارد و شکست سنگین در بازی آرسنال در غیاب این بازیکن را دلیلی بر درستی نظر خود می‌دانند. این شکست به‌صورت ویژه می‌تواند آینده پوچتینو و کادر او را در باشگاه به خطر بیندازد چون قبل از آن، عملا گزینه اصلی باشگاه بودند و حتی در برنامه‌ریزی اردوی پیش‌فصل در تابستان هم درگیر بودند.

کد خبر 847091 برچسب‌ها لیگ برتر انگلیس ویژه ورزشی مربیان فوتبال جهان تیم چلسی

دیگر خبرها

  • چرا باید به روان‌شناس مراجعه کنیم؟
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها/حرف قنبرزاده حرف آخر است؟
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • آینده مبهم در لندن | سردرگمی در چلسی!