Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور استاندار قم مشکلات و مهم‌ترین دغدغه‌های ساکنان محله یادگار امام(ه) در منطقه نیروگاه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی استانداری، فرماندار و مدیر منطقه ۲ شهرداری قم، مشکلات محله و ساکنان محله یادگار امام با حضور شهروندان در مسجد امیرالمؤمنین(ع) بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم در این مراسم، مشکل خانه‌های زیر دکل‌های فشار برق را موردتوجه قرار داد و گفت: برای حل مشکل خانه‌های زیر دکل فشارقوی برق، توافقاتی با هیئت دولت انجام‌شده که در سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهوری به استان قم، به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد.

سید محمدتقی شاه‌چراغی خاطرنشان کرد: ما در این بازدیدهای میدانی و دیدار چهره به چهره با مردم می‌خواهیم حرف‌های مردم را با هر لحن و ادبیاتی بشنویم و برای حل آن‌ها تا جایی که امکان بوده اقداماتی صورت گیرد و همه مسئولان باید خود را برای شنیدن بدون واسطه با دغدغه‌های مردم آماده کنند.

به گفته وی، چند نفر از مردم محله یادگار امام(ره) به‌ویژه آن‌هایی که نسبت به وضع موجود و مشکلات اعتراض و اطلاعات دارند بعد از سفر رئیس‌جمهوری، با هماهنگی مسئولان استانداری، جلسه‌ای با حضور مدیران استانی برگزار خواهند کرد تا مطالب به‌صورت دقیق‌تری به گوش مسئولان ذی‌ربط برسد.

استاندار قم بیان کرد: بنای ما بر این است که با صداقت با مردم سخن بگوییم و اگر قولی به آن‌ها می‌دهیم درباره انجام شدن یا علت انجام نشدن وعده‌ها صادقانه با آن‌ها حرف بزنیم.

همچنین در این بازدید اهالی منطقه، بیکاری را مهم‌ترین علت ساکنان بلوار یادگار امام دانستند که خود عامل بسیاری از آسیب‌های دیگر می‌شود.

فقر سرانه‌های فرهنگی، تفریحی و آموزشی، حاشیه‌نشینی و عدم تعیین تکلیف خانه‌های زیر دکل فشارقوی و آسیب‌های ناشی از آن برای زنان باردار و کودکان، روشنایی اندک در هنگام شب، فاضلاب و حجم بالای آب‌های سطحی در زمان بارندگی، نبود کلانتری مستقر در محله و عدم وجود پل عابر پیاده را از مهم‌ترین معضلات و کمبودهای محله دانستند.

 

مشکلات محله یادگار امام از زبان خودشان

در این مراسم مردم و ساکنان محله یادگار امام(ره) حاشیه‌نشینی را معضل مهم سکونتگاه‌های غیررسمی دانستند که به دلیل ویژگی‌های خاص آن آسیب‌هایی دیگری را نیز به وجود آورده است.

بیکاری، نرخ پایین اشتغال و اشتغال موقت دغدغه دیگری بود که در این مردم محله یادگار(ره) از آن به‌عنوان یکی دیگر از مشکلات و دغدغه‌های روزانه خود یادکردند. به باور شهروندان ساکن این محله از شهر قم، بیکاری معضلی است که آسیب‌های دیگر را نیز به‌تدریج در بین خانواده‌ها و جوانان ایجاد می‌کند.

فقر سرانه‌های فرهنگی مانند فقدان کتابخانه‌های عمومی و مرجع، کمبود مراکز آموزشی شاخص و مراکز تفریحی نیز از مباحثی بود که به گفته شهروندان این محله، سبب افزایش هزینه خانوار این شهروندان به دلیل مراجعه اعضای خانواده برای رفع نیازهای خود به نقاط دیگر شهر می‌شود.

قرارگیری در زیر دکل‌های فشار برق قوی اما نقطه مشترک تمام معضلات و صحبت‌های مردم این محله بود، شهروندان محله یادگار امام معتقد بودند طی ۳۰ سال گذشته به‌رغم تمام وعده‌های انجام‌شده، هیچ اقدامی برای ساماندهی خانه‌های زیر دکل انجام‌نشده است. به باور شهروندان این محله از شهر مقدس قم، تولد نوزادان ناقص، فشار بالای عصبی و برق‌گرفتگی‌های مدام از مشکلات اصلی دکل‌های برق موجود در محله است.

روشنایی اندک معابر در شب و نبود پل هوایی برای عبور از عرض خیابان‌های منطقه نیروگاه و تصادفات پرتکرار عابرین پیاده با خودروهای سواری نیز دغدغه دیگری بود که در این جلسه توسط شهروندان مطرح شد.

فقدان کلانتری مستقر در محله یادگار امام به‌رغم جمعیت و مساحت قابل‌توجه نیز نکته دیگری بود که شهروندان از استاندار و مسئولان مدیریت شهری نسبت به چاره‌جویی در خصوص آن‌ها مطالبی را بیان کردند.

در این برنامه همچنین مرتضی حیدری فرماندار قم، احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی و امنیتی استانداری، رحیمی مدیر منطقه دو شهرداری و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

گفتنی است در منطقه ۲ شهرداری قم حدود ۱۲۰ خانه در زیرکل فشارقوی برق قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرداری مشکلات مسجد قم برق هیئت دولت بیکاری زنان روشنایی اشتغال شاخص خانواده تولد معاون سیاسی استاندار قم محله یادگار امام خانه های زیر دکل استاندار قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سید محمدرضا هاشمی در جلسه شورای برنامه ریزی  با بیان اینکه در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان ۷۴ میلیارد تومان اعتبار  جذب شد افزود: امیدآفرینی و جلب اعتماد مردم باید در برنامه کاری مسئولان قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد : باتوجه به اینکه  سمنان یکی از استان‌های خشک و کم آب کشور است ضروری است کشت محصولات گلخانه ای توسعه یابد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هم گفت: بمنظور کنترل و مهار تورم ، پارسال ۲۷۲ تن گوشت منجمد. ۵۲۴ تن گوشت مرغ منجمد. ۷ هزار و ۹۲۲ تن شکر و  یک هزارو ۴۵۰ تن برنج وارداتی در استان توزیع شد.
وی گفت: در همین مدت بمنظور کنترل تورم ۸۰ هزارتن گندم خوراکی و بذری. بیش از ۵ هزارتن جو. چهار صدو ۷۸ تن کلزا خریداری شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: همچنین به همین منظور سال گذشته بیش از ۵۳ هزار مورد بازرسی و نظارت در بخش‌های مختلف عرضه و توزیع کالا‌ها در استان صورت گرفت.
تعیین کاربری زمین برای احداث مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی کیلومتر ۴۰ محور میامی - شاهرود و همچنین کیلومتر ۲۷ محور میامی - سبزوار از جمله مواردی بود که در این جلسه تصویب شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است