Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@20:35:33 GMT

۸ درمان خانگی قارچ کشاله ران

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۸۲۵۱

خارش ژوک (جوک) نام رایجی است که به بثورات خارش دار واقع در کشاله ران، که معمولاً قسمت داخلی ران و پوست نواحی مجاور از جمله کیسه بیضه در مردان را درگیر می کند، داده می شود. نام پزشکی بثورات واقع در چین های روی هم افتاده پوست "اینترتریگو" است. خارش ژوک با تعریق، اصطکاک/سایش، انسداد پوشش و مالش مستقیم پوست روی پوست همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بثورات نه تنها کشاله ران، بلکه می توانند هر ناحیه از پوست که روی هم می افتد (مانند اطراف مقعد و چین‌های پوستی افراد چاق) را درگیر کنند. خارش ژوک مردان و گهگاه زنان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد.

عوامل خطر عمده عبارتند از:

حرارت رطوبت لباس های تنگ چین های مرطوب پوستی که ممکن است همراه با چاقی یا تعریق بیش از حد دیده شوند

درمان قارچ کشاله ران چیست؟

گزینه های درمانی و دستور العمل های مراقبت از پوست متعددی برای درمان قارچ کشاله ران وجود دارد. از آنجایی که دو دلیل اصلی خارش ژوک رطوبت بیش از حد و عفونت های قارچی هستند، درمان به علت دقیق خارش ژوک بستگی دارد. درمان قارچ کشاله ران باید اقدامات کلی برای تمیز و خشک نگه داشتن کشاله ران و استفاده از پماد اکسید روی را در برگیرد.

درمان خارش قارچی ژوک، همانند روش درمانی قارچ پوستی ( https://riyahi.doctor/838/ )، استفاده از کرم های ضد قارچی باشد که برای دو تا چهار هفته مداوم مورد استفاده قرار می گیرند. کرم کلوتریمازول یک درمان موثر برای کپک های درماتوفیت و کاندیدا (مخمر) است و می توان آن را بدون نسخه خریداری کرد.

باید توجه داشته باشید که هیچ درمانی در همه افراد اثربخشی یکسانی ندارد.

روش های درمان خانگی برای خارش ژوک

در ادامه 9 درمان خانگی مربوط به خارش ژوک آورده شده است که می توانید بدون در جریان قراردادن دیگران امتحان کنید.

1. عسل

عسل خام در همه جا دیده می شود، و احتمالاً شما متوجه این موضوع شده اید. اکثر مردم از این شیرین کننده به عنوان جایگزین شکر سفید یا سایر قندهای تصفیه شده استفاده می کنند زیرا اندکی سالم تر است. این ماده طعم فوق العاده ای دارد، اما شاید هرگز به اینکه مقداری از آن را روی ناحیه مبتلا قرار دهید، فکر نکرده اید.

2. سرکه سیب

یکی دیگر از درمان‌های خانگی جالبی که می‌توانید امتحان کنید، سرکه سیب تصفیه و پاستوریزه نشده است. این هم درمان دیگری است که خارش را تحریک نمی‌کند. این درمان اثربخش خواهد بود زیرا سرکه به طور طبیعی ضد قارچ است و این همان چیزی است که شما می خواهید آن را از بین ببرید: قارچ.

هم اکنون ایده استعمال سرکه در ناحیه ی حساس ممکن است ترسناک به نظر برسد. از این گذشته، وقتی به سرکه فکر کنید، شاید تصور کنید که این مایع سوزش آور است. سخت نگیرید؛ در واقع این حس خنثی می شود و به کشتن قارچ عامل خارش کمک می کند.

3. سیر

سیر حاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارد. مطالعه ای نشان داده است که این ماده در برابر قارچ بسیار قوی است و این همان چیزی است که شما لازم دارید. کاری که باید انجام دهید این است که یک سیر را له کنید و آن را با حدود سه تا چهار قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا هر روغنی که دوست دارید مخلوط کنید.

لایه نازکی از این روغن را روی ناحیه مبتلا بمالید و روی آن را با گاز ببندید. این ترکیب نباید باعث ایجاد سوزش شود، اما اگر شد آن را بشویید. شما باید هر روز این روغن ضد قارچ را روی قارچ بمالید و بگذارید بماند. این کار را برای حدود دو هفته یا تا زمان از بین رفتن علائم انجام دهید.

سیر بسیار قوی است، بنابراین مطمئن شوید حواستان به آن هست. اگر پوست شما بیش از حد حساس است و احساس سوزش دارید، باید این کار را متوقف کنید.

4. صابون

دلیل اصلی صابون زدن افراد، از بین بردن باکتری ها و قارچ ها است. این بدان معناست که شما می توانید به سادگی از صابون برای خلاص شدن از شر این مشکل استفاده کنید، اما باید روش استفاده از صابون را تغییر دهید. این روش یکی از ساده ترین درمان های خانگی خارش ژوک است، اما روش موثری است.

کاری که شما باید انجام دهید صرفا دوش گرفتن بیشتر در طول روز با هدف تمیز کردن ناحیه آلوده است. سعی کنید حداقل سه بار در روز این کار را انجام دهید و از خشک کردن خود پس از این کار مطمئن شوید.

5. آلوئه ورا

آلوئه ورا ضد قارچ و بسیار خنک است. هدف شما اثر خنک کنندگی آن است، زیرا زمانی که احساس خارش می کنید اندکی شما را تسکین می دهد. خاراندن ناحیه خارش ممکن است برای لحظه‌ای احساس خوبی داشته باشد، اما می‌تواند به این قسمت از پوست که پیش ازین مورد تهاجم قرار گرفته است نیز آسیب برساند.

استعمال یک لایه آلوئه ورا ممکن است به جلوگیری از خاراندن و خلاص شدن از شر این مشکل کمک کند. این فرایند حدود دو هفته زمان می برد، اما باید منتظر نتایج مثبت باشید. فقط مطمئن شوید آلوئه ورا را حدود دو تا سه بار در روز استفاده می کنید.

6. روغن نارگیل

روغن نارگیلی که پیش از این راجع به آن صحبت کردیم را به خاطر دارید؟ خوب، این نوع روغن ضد قارچ نیز هست و باید به شما در مبارزه با این مشکل کمک کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روغن را چند بار در روز بمالید و بس.

می توانید برای اثربخشی بیشتر در برابر این عفونت قارچی چیزهای دیگری هم با آن ترکیب کنید، مانند مخلوط کردن روغن نارگیل و سیر. همچنین می توانید سرکه و عسل را با هم مخلوط کنید. به عبارت دیگر، همه اینها مواد طبیعی هستند، بنابراین ترکیب آنها نه تنها ضرری ندارد، بلکه می تواند کمک کند هرچه سریعتر از شر این مشکل خلاص شوید.

7. ریشه شیرین بیان

شیرین بیان چیزی است که عمده افراد آن را با نوشابه یا آب نبات مرتبط می دانند، اما در این وضعیت نیز می تواند بسیار مفید باشد. تمدن های متعددی در سراسر جهان از ریشه شیرین بیان برای مبارزه با عفونت های قارچی استفاده کرده اند و شما نیز می توانید همین کار را انجام دهید.

برای این روش، سه فنجان آب و سه قاشق سوپ خوری پودر ریشه شیرین بیان را کمتر از ۱۰ دقیقه بجوشانید. اجازه دهید این ترکیب خنک شود؛ این ترکیب باید خمیری شکل شود.

می توانید این خمیر را تنها 10 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بمالید و سپس آن را بشویید. این ترکیب، ترکیبی قوی است، بنابراین نباید برای مدت زمان طولانی روی پوست بماند، اما باید طی چند هفته به رفع شدن مشکل کمک کند. برای دستیابی به نتیجه بهتر حتما این خمیر را دو بار در روز استعمال کنید.

8. روغن های سالم

روغن درخت چای، روغن پونه کوهی یا روغن علف لیمو همگی نمونه‌هایی از روغن‌های پایه ای هستند که می‌توانند به رفع مشکل شما کمک کنند. برای این محلول، حدود سه فنجان آب داشته باشید؛ اکنون ذکر این نکته مهم است که همه این روغن ها بسیار قوی هستند، بنابراین شاید استفاده مستقیم آنها روی پوست، به خصوص اگر پوستتان حساس است، فکر خوبی نباشد.

شما باید روغن را اندکی رقیق کنید و می توانید این کار را با اضافه کردن حدود 9 قطره از روغن انتخابی خود به یک اونس روغن حامل انجام دهید. یک نمونه خوب از روغن حامل نارگیل است، اما می توانید هر روغن دیگری که در دسترس دارید را انتخاب کنید. خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی این روغن‌ها باید ظرف حدود دو هفته جادوی خود را نشان دهد.

دکتر نابت تاجمیر ریاحی، متخصص پوست، مو و زیبایی (riyahi.doctor)

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۶۵۷۹۰۰ – ۰۲۱۲۲۶۵۷۹۱۶

آدرس: تهران، ولنجک، خیابان ساسان شمالی، بین سیزدهم و پانزدهم، پلاک ۳۳ ، واحد ۲۱

منبع: الف

کلیدواژه: روغن نارگیل انجام دهید بار در روز آلوئه ورا خارش ژوک روغن ها حدود دو ضد قارچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید

فراروـ  امروزه خوردن غذا‌های دریایی از طرف متخصصان تغذیه بسیار توصیه می‌شود. غذا‌های دریایی مانند ماهی، میگو و... دارای خواص بسیار زیادی نسبت به گوشت قرمز هستند. غذا‌های دریایی مانند ماهی منبع بزرگ ویتامین دی و و مواد معدنی هستند؛ بنابراین بهتر است حداقل هفته‌ای یکبار مصرف آن‌ها را در برنامه غذایی‌تان قرار بدهید. پخت ماهی معمولا روش‌های متفاوتی دارد. برخی ماهی را داخل روغن سرخ می‌کنند، برخی ماهی را به صورت کبابی و برخی به صورت سوخاری یا پفکی میل می‌کنند. پخت ماهی در فر روش مناسبتری برای تهیه ماهی است، چون خواص ماهی بهتر حفظ می‌شود. ما در این مطلب می‌خواهیم یک روش بی‌نظیر برای پخت ماهی در فر را همراه با یک سس ویژه به شما آموزش بدهیم. شک نکنید که اگر یکبار این روش پخت ماهی را امتحان کنید، هرگز دست از سرش برنخواهید داشت و طعمش را فراموش نخواهید کرد. اگر دوست دارید این ماهی کبابی جذاب را در منزل با روشی آسان تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

ماهی: ۱ عدد
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۴ حبه
گشنیز خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری
لیموی تازه: ۱ عدد
رب فلفل یا سس کچاب تند: ۱ قاشق غذاخوری سرپر
نمک: به میزان لازم
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن این ماهی کبابی خوشمزه ابتدا ماهی را خوب بشویید و و با چاقو شکم ماهی را باز کنید. برای درست کردن این غذا باید ماهی را به اصطلاح سفره کنید. کف سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و یا کف سینی را کمی چرب کنید و ماهی سفره شده را روی سینی بگذارید طوری که قسمت پشت ماهی روی کف سینی باشد و شکم بازشده ماهی رو باشد. مقداری نمک روی ماهی بریزید و با دست شکم ماهی را ماساژ بدهید تا نمک به خورد ماهی برود.

پیاز و سیر را رنده کنید و با گشنیز خرد شده داخل یک کاسه بریزید. رب فلفل یا سس کچاب تند را همراه با کمی نمک، روغن زیتون و آبلیمو به آن اضافه کنید و با قاشق خوب مواد را هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. حالا سس آماده را روی ماهی بریزید و با دست یا با قاشق خوب مواد را پخش کنید، طوری که سس کاملا روی ماهی را بپوشاند. حالا سینی فر را داخل فر ۱۸۰ درجه که از قبل گرم کرده‌اید، به مدت ۱ ساعت بگذارید تا بپزد. بعد از یک ساعت شعله پایین فر را خاموش کنید و شعله بالای فر را با درجه حرارت ۱۵۰ درجه روشن کنید و ۵ دقیقه زمان بدهید تا ماهی از بالا هم برشته شود. اگر از فر برقی استفاده می‌کنید، حتما ۵ دقیقه آخر پخت، قسمت گریل را روشن کنید تا ماهی از بالا برشته شود. در این مرحله ماهی کبابی خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان و مراقب انگشتانتان باشید.

نکات مهم

۱ ـ برای تهیه این ماهی کبابی می‌توانید به دلخواه از هر نوع ماهی شمال و جنوب که دوست دارید، استفاده کنید.

۲ ـ سعی کنید برای درست کردن هر نوع غذا و سالاد از روغن زیتون مرغوب استفاده کنید. روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد، در رژیم غذایی بسیاری از افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اما از آنجا که قیمت روغن زیتون خالص بالاست، معمولاً در هنگام عرضه در بازار با روغن‌های معمولی مخلوط می‌شود. درنتیجه از کیفیت آن کاسته می‌شود؛ بنابراین کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند، اغلب می‌پرسند که چطور روغن زیتون اصل را تشخیص بدهیم. البته تشخیص خالص بودن روغن زیتون کار چندان ساده‌ای نیست. با این حال کارشناسان برای تشخیص روغن زیتون اصل سه روش را به شرح ذیل ارائه داده‌اند:
ـ برای انتخاب روغن مرغوب بهتر است که اول آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است؛ بنابراین اگر بوی فلز احساس کردید، بدانید که روغن نامرغوب یا فاسد است.
ـ روش دوم برای تشخیص روغن زیتون اصل این است که آن را بچشید. اگر ۱ قاشق روغن زیتون را در دهان خود بریزید و در دهان بچرخانید و با استشمام هوا آن را فرو بدهید، باید بعد از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید. به نحوی که گلوی شما بسوزد. در بعضی موارد افراد به دلیل تندی بیش از حد روغن به سرفه می‌افتند. درست پس از ۱ دقیقه مزه تلخی و تندی از بین می‌رود و خوشمزه می‌شود. ضمن اینکه فرد با خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی‌کند. با خوردن روغن زیتون اصل در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.
ـ روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون اصل رنگ آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست؛ زیرا به‌راحتی می‌توان در آن تقلب کرد.

دیگر خبرها

  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)