Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر،‌ مالک شریعتی نماینده مردم تهران  درباره روند مذاکرات وین، اظهار کرد: هنوز اتفاق جدیدی در مذاکرات نیفتاده است و نمی‌توان خیلی وارد جزئیات آن شد. 

شریعتی بیان کرد: با وجود این، دو نکته مثبت در روند جدید مذاکرات وجود دارد که قابل توجه است. در وهله اول، تیم مذاکره‌کننده کشورمان به هیچ وجه مذاکرات را از صفر شروع نکردند، گذشته را کنار نگذاشتند، همان متون قبلی را مبنای عمل خود قرار دادند و اصلاحات خودشان را روی متون قبلی اعمال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش‌هایی از مذاکرات تعیین تکلیف نشده بود که پیشنهاداتی در این باره در نظر گرفته شده است. همچنین اصلاحاتی در برخی از متون قبلی مذاکرات بر اساس رویکرد دولت جدید اعمال شده است و از سوی تیم مذاکره کننده کشورمان دنبال می‌شود. 

شریعتی تأکید کرد: توجه تیم مذاکره کننده فعلی ایران به متون قبلی مذاکرات از این جهت حائز اهمیت است که تا چندی پیش تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم متهم می‌شدند به اینکه روند گذشته مذاکرات را به صورت کامل متوقف کرده و کار را از ابتدا آغاز کرده‌اند اما مشخص شد اینگونه نیست. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف دولت از مذاکرات لغو کامل تحریم‌هاست، گفت: نکته مهم دیگر آن است که در مذاکرات جدید، ایران کاملاً فعالانه عمل می‌کند و متن مورد نظر و پیشنهادی کشورمان در مذاکرات در حال بررسی است. این در حالی است که در دولت سابق، متن مذاکرات را طرف غربی ارائه می‌داد و ما درباره پیشنهادات آنان نظر می‌دادیم اما الان رویه تغییر کرده است. 

وی درباره آینده مذاکرات، گفت: غربی‌ها اراده‌ای برای عمل به تعهداتشان ندارند و کشورهای اروپایی ثابت کردند که به صورت مستقل عمل نمی‌کنند. موید این مسئله آن است که اخیراً یکی از کشورهای اروپایی، نامه آمریکایی‌ها را در مذاکرات قرائت کرد که این اقدام توهین به کشورهای اروپایی بود و نشان داد آنان موضع مستقلی در مذاکرات ندارند. 

کد خبر 645909 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام هسته‌ای - مذاکرات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام هسته ای مذاکرات تیم مذاکره کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: هیئت‌های تجاری از کشورهای قزاقستان، کنیا، ترکیه، آذربایجان، روسیه، چین، گرجستان، عمان، کویت، عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، سنگاپور، صربستان و کوبا با فعالان اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی که در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ حضور داشتند، دیدار کرده و مذاکرات تجاری انجام دادند.

 

دیگر خبرها

  • بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • بازی آمریکا با کارت «صلح ابراهیم»
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند | سامانه جدید روزهای آینده معرفی می‌شود
  • تغییر نام استقلال در مسیر قانونی انجام شود
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟