Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، موسوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان دیروز یکشنبه در مراسم برگزاری مانور زلزله، گفت: با توجه به اینکه پنجم دی ماه به نام "روز ایمنی در برابر زلزله و هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی" نامگذاری شده تا حساسیت موضوع برای مسئولان سیاستگذاران، تصمیم گیران کشور و همه هموطنان تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:  هر چه مسئولان و افراد تأثیرگذار و تصمیم ساز در کشور با عوارض حوادث مطلع شوند و در تصویب قوانین مرتبط و ضمانت اجرایی آن گام‌های موثری بردارند تا بتوانیم برای حوادیث که امکان پیشگیری دارد پیشگیری و برای حوادث غیرقابل پیشگیری نیز خسارت‌های حداقلی را داشته باشیم.

موسوی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز تلاش گسترده‌ای در آموزش همگانی که رسالت اصلی هلال احمر است، انجام می‌دهد.

مدیرعامل هلال احمر زنجان گفت: با استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال، مدارس، مراکز آموزشی، دستگاه‌های و نهاد‌های اجرایی در استان زنجان همه آموزش‌ها در همه سطوح پایه و تخصصی ارائه می‌دهیم.

او افزود: علاقمندان به دریافت این آموزش‌ها می‌توانند با مراجعه به خانه‌های هلال و شعب هلال احمر از این آموزش‌ها به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

موسوی ادامه داد: امروز همزمان با سالگرد زلزله بم به هدف آشنایی مردم با آمادگی، تمرین پناهگیری و خروج اضطراری در همه خانه‌های هلال استان زنجان با حضور اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبان برگزار شد.

او بر توجه مردم به آمادگی در برابر زلزله تأکید کرد و گفت: زلزله عامل طبیعی است که وقوع آن مشخص نیست و سازه‌های غیر استاندارد و خانه‌های غیر مقاوم موجب کشته و مصدوم شدن هموطنان می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:چنانچه از ساخت و ساز در کنار گسل‌ها پیشگیری و این مهم مطابق با آیین نامه‌های مهندسی انجام شود موجب کاهش قابل توجه خسارت‌های جانی و مالی می‌شود.

موسوی تأکید کرد: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت https://khadem.ir/ از آموزش‌های مورد نیاز بهره‌مند شوند.

هلال احمر استان زنجان در ارائه آموزش پیشتاز است


کرامتی مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان در ادامه این مانور، گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان در آموزش به منظور پیشگیری از حوادث و ارائه خدمات امداد و نجات پیشتاز است.

او افزود: پنجم دی ماه مصادف با زلزله دهشتناک بم است که بیش از ۲۶ هزار نفر کشته و ۳۲ هزار نفر دیگر نیز مجروح و پنج هزار و ۲۰۰ نفر از کودکان بی سرپرست شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: ضروری است تا تمهیدات جدی را اعمال کنیم تا در صورت وقوع زلزله و سایر بلایا شاهد کشته، مجروح شدن و بی سرپرست شدن هموطنان و کودکان سرزمینمان نباشیم.

او تأکید کرد: به همین منظور جمعیت هلال احمر در  استان زنجان با ایجاد تیم‌های امدادی، خانه‌های هلال و تشریک مساعی با سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به آموزش عموم مردم در تلاش است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: انتظار داریم همه مردم در این خصوص هلال احمر را یاری کنند و از آموزش‌های رایگان این مجموعه بهره‌مند شوند.

کرامتی ادامه داد: نیاز است تا همه مردم برای مواقع اضطراری نحوه امداد و نجات و روش صحیح پناهگیری را آموزش ببینند و در خانواده‌ها و محل کار هموطنان مانور‌های پناه گیری و خروچ اضطراری برگزار شود.

او گفت: با بهره گیری از آموزش‌ها خونسردی خود را حفظ کرده و به حتم تصمیم گیری درستی می‌کنیم و آسیب‌های کمتری متوجه ما می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: در کنار این موضوع نیز مقام معظم رهبری و دولت تأکید زیادی بر مقاوم سازی، بازسازی و نوسازی منازل مسکونی روستایی دارند.

کرامتی ادامه داد: در استان زنجان میانگین ۵۲ درصد خانه‌های روستایی مقاوم سازی شده که در خدابنده این مهم ۶۲ درصد است.

او افزود: با این اقدام حداقل خسارت‌های جانی را در حوادث و زلزله‌ها شاهد نخواهیم بود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: باید بافت فرسوده شهر‌ها نیز با همراهی مردم بازسازی و نوسازی شود.

 دویست و نهمین خانه هلال در سالن مدیریت بحران شهرداری زنجان پس از مانورزلزله با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان، معاون امداد و نجات، معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان، رئیس شعبه هلال احمر شهرستان زنجان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر زنجان مانور زلزله مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان جمعیت هلال احمر استان زنجان خانه های هلال آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود

ابوالفضل رفیعی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند ارائه خدمات درمانی گروه جهادی الکفیل و هلال احمر در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان، افزود: فرصت خوبی فراهم شده تا همه دستگاه‌های خدمات رسان و امدادرسان در حوزه محرومیت زدایی، امکانات خود را در کنار هم قرار دهند و نمونه کاملی از هم افزایی بین دستگاهی و بین بخشی را در خدمت به مردم شاهد باشیم.

وی یادآوری کرد: در این اردوی درمانی و امدادی برنامه‌های خوبی برای مراجعه کنندگان پیش بینی شده است و گروه‌های جهادی استان، خیریه ها، پزشکان، جمعیت هلال احمر و داوطلبان این مجموعه با روحیه جهادی در حال ارائه خدمات هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: بیشتر ارائه خدمات این اردو در حوزه دندانپزشکی، چشم پزشکی، معاینات عمومی و جراحی‌های دیگر بوده که امکانات علوم پزشکی نیز بسیج شده است.

رفیعی اظهار داشت: دارو و بسیاری از خدمات دیگر توسط هلال احمر در خدمات جهادی برای مراجعه کنندگان به صورت رایگان ارائه می‌شود که همه اینها کمک خواهد کرد تا رضایتمندی مردم افزایش یابد و در راستای تحقق عدالت و محرومیت زدایی بسیار موثر خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: حضور جمعیت هلال احمر، داوطلبان آن و کمیته امداد در خدمات جهادی الکفیل پر رنگ است که امید داریم زمینه‌ای باشد تا در طول سال اقدامات مشابهی را داشته باشیم.

با همکاری مشترک قرارگاه جهادی الکفیل و جمعیت هلال احمر زنجان، ۱۱۰ دندانپزشک و ۲۰۰ دستیار دندانپزشک داوطلب به نیازمندان زنجانی خدمات دندانپزشکی و دارو‌های مورد نیاز مراجعه کنندگان را رایگان ارایه می‌کنند.

از ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

بیمارستان درمان و توانبخشی هلال احمر در کنار خدمات دندانپزشکی راه اندازی شده که در این بیمارستان خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان به مراجعان از ۱۲ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

در این مدت، پزشکان عمومی و متخصص کودکان، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه چشم در بیمارستان درمان و توانبخشی، بیماران نیازمند را رایگان معاینه می‌کنند.

نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی نیز رایگان معاینه می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود
  • هلال احمر زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی
  • هلال احمر زنجان به حالت آماده باش درآمد
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد