Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، اوضاع سودان با پیوستن حکومت نظامی این کشور به ائتلاف سعودی- اماراتی در جنگ یمن، تسلیم شدن در برابر فشار‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و تن دادن به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بدتر شده است.

رأی الیوم با اشاره به تظاهرات صد‌ها هزار سودانی در مخالفت با کودتای نظامی در این کشور نوشت: مردم سودان تاکید دارند این اعتراضات باید تا نابودی مثلث فاسد البرهان، حمیدتی و حمدوک ادامه یابد و قدرت به غیر نظامیان بازگردد و همه کسانی که از کودتا حمایت کردند به علت ارتکاب جنایات در حق سودان و مردم این کشور که دروغ‌ها و وعده‌های گمراه کننده آن‌ها را باور کردند محاکمه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه اینترنتی در سرمقاله خود افزود: اوضاع سودان از زمان تصمیم حکومت نظامی این کشور برای الحاق به «ائتلاف» سعودی- اماراتی در جنگ یمن، تسلیم شدن در برابر فشار‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و پذیرش عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر بدتر شده است و اوضاع اقتصادی این کشور نه تنها بهتر نشده و ثبات و آرامش اجتماعی محقق نگردیده بلکه انتقال حکومت به غیرنظامیان به یک سراب تبدیل شده است.

صد‌ها هزار نفر روز شنبه در تظاهرات اعتراض آمیزی شرکت کردند که دهمین تظاهرات از زمان کودتای نظامی به فرماندهی عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و عبدالله حمدوک، معاون وی در ماه اکتبر به شمار می‌رود که طی آن شورای حاکمیتی انتقالی سودان و وزیران آن منحل و همکاری ارتش و جنبش آزادی و تغییر مدنی متوقف و همه وعده‌ها و توافق‌های صورت گرفته به منظور تثبیت حکومت نظامی از طریق قوانین اضطراری و فوق العاده زیر پا گذاشته شد.

رأی الیوم تصریح کرد: ژنرال عبدالفتاح البرهان و گروه اندکی از افسران پیرامون وی، به نوعی خیانت در امانت کردند و به تنهایی قدرت را به دست گرفتند و برای نهادینه کردن کودتای نظامی خود، به مشت آهنین متوسل شدند. آن‌ها با مصادره آزادی ها، به منظور قطع هر گونه ارتباط مردم با یکدیگر، شبکه اینترنت را قطع کرده اند تا اوضاع به نفع رسانه‌های نظامی سودان رقم خورد که اقدامات حکومت نظامی را در بوق و کرنا می‌کند و بیانیه‌های دیکتاتوری و گمراه کننده آن‌ها را پخش می‌کنند.

سودان با نوعی هرج و مرج مواجه است که همه مناطق و استان‌های این کشور را درگیر کرده و ممکن است این وضعیت باعث فروپاشی و تجزیه سودان و چه بسا اعلام جمهوری‌های خودمختار بر اساس نژادی و قومیتی شود و همه موسسات فدرالی و مرکزی این کشور از جمله ارتش که ستون ملی این کشور است، نابود شوند.

ائتلاف عبدالفتاح البرهان و حمدوک و توافق اخیر آن‌ها که باعث اعطای مشروعیت هر چند به موقت به کودتای نظامی شد و تهدید حمدوک به استعفا وسپس صرف نظر از آن و برملا شدن زشت‌ترین انواع توطئه‌ها با دسیسه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تضعیف سودان، تجزیه و از هم گسیختگی آن و حاکمیت نظامیان باعث تثبیت فتنه و آشوب در سودان شده است.

در سرمقاله رأی الیوم آمده است که کشور‌های عرب حاشیه خلیج (فارس) که سودان را وارد جنگ یمن و سپس مسیر عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی کرده اند، در حال حاضر از دور تماشاگر شده اند و از همه وعده‌های مسموم و دروغین خود در حمایت از اقتصاد سودان روی گردان شده اند و این ملت سودان است که بهای گزافی بابت امنیت، آرامش، همزیستی و وحدت ملی خود پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی سودان عادی سازی روابط با اسرائیل کودتای نظامی حکومت نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «پائولو رانگل» وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسرائیلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله مستقیم نظامی ایران به رژیم صهیونیستی یک شاهکار نظامی بود
  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟ | حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی است
  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
  • اوضاع بی‌بی حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است