Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مقام‌های سازمان ملل گفته، بابت کشتار‌های گزارش شده اخیر دست کم ۳۵ غیرنظامی در میانمار، "وحشت زده" شده و از مقام‌های این کشور خواست تا تحقیقاتی را درباره این رویداد انجام دهند که فعالان اپوزیسیون، سربازان دولتی را مقصر آن می‌دانند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت نظامیان میانمار درباره این کشتار گزارش شده در روستای "مو سو" واقع در استان "کایا" که روز جمعه رخ داد، اظهارنظری نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های دولتی میانمار گزارش کردند که در جریان درگیری در این روستا، سربازان به سوی تعداد نامشخصی از "تروریست‌ها با سلاح" آتش گشوده و آن‌ها را از پای درآوردند. این رسانه خبری درباره تلفات غیرنظامیان منتشر نکرد.

"مارتین گریفیث"، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور هماهنگی امور بشردوستانه و امداد اضطراری گفت، گزارش‌ها درباره کشتار غیرنظامیان شامل دست کم یک کودک، "معتبر" است.

وی ادامه داد: من این رویداد دردناک و تمامی حملات علیه غیرنظامیان را در سراسر میانمار که بر اساس قوانین بشردوستانه بین‌المللی ممنوع است، محکوم می‌کنم.

گریفیث همچنین خواستار تحقیقاتی جامع و شفاف شد که بر اساس آن، عاملان این کشتار به دست عدالت سپرده شوند و همچنین خواستار حفاظت از غیرنظامیان نیز شده است. ساکنان و یک گروه حقوق بشری در منطقه گفته‌اند که سربازان، غیرنظامیان را کشتند.

همچنین گروه کمک رسان "نجات کودکان" نیز گفته که دو کارمند آن در جریان حمله روز جمعه مفقود شده‌اند.

میانمار از اول فوریه ۲۰۲۱ با سرنگونی دولت منتخب آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه این کشور به دست نظامیان در آشوب و ناآرامی به سر می‌برد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن کمک رسان به زندانیان سیاسی، بیش از ۱۳۰۰ تن در جریان سرکوب اعتراضات و راهپیمایی مخالفان حکومت ارتشی‌ها در این کشور کشته و بیش از ۱۱ هزار تن دیگر نیز حبس شده‌اند، اما ارتش میانمار این آمار را به مناقشه کشیده است.

برخی از مخالفان ارتش سلاح به دست گرفته و با چریک‌های اقلیت قومی که سال‌ها با دولت بر سر خودمختاری در مناطق مختلفی از کشور می‌جنگیدند، ارتباط گرفته‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: میانمار سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد که عملیات یمن در دریای سرخ یک هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه صهیونیست‌ها به غزه و رفع محاصره آن است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه یمن در صنعا روز دوشنبه تاکید کرد که ایالات متحده مانع صلح در یمن است و از توقف کشتار جنایتکارانه در غزه ممانعت می‌کند.

براساس گزارش المیادین، وزارت خارجه یمن با بیان اینکه عملیات یمن در دریا «هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه» است، تاکید کرد: این یک خواسته بشردوستانه است. قرار است به آن پاسخ داده شود.

این وزارتخانه با بیان اینکه حل و فصل (در رابطه با بحران یمن) ربطی به آنچه در دریای سرخ می‌گذرد ندارد، خاطرنشان کرد: به سازمان ملل تاکید شد که نقشه‌ای که با طرف سعودی به دست آمده، ربطی به حوادث غزه ندارد. قرار بر این است که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هیچ گونه دخالتی در آن نداشته باشند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: اظهارات تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن، مؤید این است که آمریکا مانع برقراری صلح در یمن و مانع توقف کشتار جنایتکارانه در غزه و رفع محاصره است.

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد: آمریکا در برابر اراده همه مردم جهان از جمله مردم آمریکا ایستاده است که با مشارکت دولت بایدن در جنایات شنیع صهیونیست‌ها علیه مردم غزه مخالفت خود را اعلام کردند.

این وزارتخانه توضیح داد که آمریکا «به جای پاسخگویی به این مطالبات جهانی، به سرکوب وحشیانه دانشجویان متوسل شد، به نحوی که بار دیگر نادرست بودن شعارهای آمریکا در مورد دموکراسی را آشکار کرد».

چند روز پیش، حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه دولت صنعا تاکید کرد که یمن از اقدامات خصمانه‌ای که ایالات متحده در حال برنامه ریزی است، آگاه است و آن را مسؤول «عواقب حماقت احتمالی‌اش علیه» یمن می‌داند.

العزی به واشنگتن هشدار داد که در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه، «ممکن است یک راه امن هم در منطقه پیدا نکند».

وی خاطرنشان کرد که منافع این کشور «هدفی پایدار برای همه آزادگان خواهد بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است