Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-07@16:09:44 GMT

جدال فیروزجا و کارلسن برای قهرمانی در جهان

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۹۶۵۳

نتایج روز اول رقابت‌های سریع شطرنج جهان مشخص شد

روز نخست رقابت‌های سریع شطرنج جهان به پایان رسید.

به گزارش طرفداری و به نقل از ایسنا، روز اول رقابت‌های قهرمانی سریع شطرنج جهان پیگیری شد که در طی آن شطرنج بازان به مصاف حریفان خود رفتند. پرهام مقصودلو و احسان قائم مقامی دو ملی پوش شطرنج ایران هستند که در این رقابت‌ها و در بخش آقایان حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دور اول این رقابت‌ها مقصودلو به مصاف آرونیان رفت و توانست این شطرنج باز را متوقف کند و به تساوی دست پیدا کند. هم‌چنین قائم مقامی دیگر ملی پوش شطرنج ایران توانست لوبچینسکی را شکست دهد. این پیروزی قائم مقامی درحالی به دست آمد که او با ریتینگ ۲۵۵۳ مقابل حریفی با ریتینگ ۲۲۸۹ قرار گرفته بود.

پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران که با ریتینگ سریع ۲۵۱۲ در این رقابت‌ها حضور دارد در حالی آرونیان را در دور اول متوقف کرد که حریف او دارای ریتینگ ۲۷۲۸ بود.

در ادامه این رقابت‌ها مقصودلو به سه پیروزی و یک شکست دست پیدا کرد تا ملی پوش شطرنج ایران با کسب ۳.۵ امتیاز از ۵ امتیاز ممکن در رده سی‌ام این رقابت‌ها بایستد.

قائم مقامی دیگر شطرنج باز ایران هم به ۳ پیروزی و دو شکست دست یافت تا با ۳ امتیاز در رده ۶۰ این رقابت‌ها جا بگیرد.

مگنوس کارلسن، مرد شماره یک شطرنج جهان که در این رقابت‌ها دست به مهره شده است از ۵ بازی خود به چهار پیروزی و یک تساوی دست یافت تا او با این نتیجه و با ۴.۵ امتیاز در رده سوم این رقابت‌ها تا پایان روز اول بایستد.

علیرضا فیروزجا، شطرنج باز ایرانی الاصل تیم ملی فرانسه هم در این رقابت‌ها دست به مهره شده است. فیروزجا در روز اول این مسابقات باختی را تجربه نکرد و به ۳ پیروزی و دو تساوی دست یافت تا این شطرنج باز با ۴ امتیاز در رده ۱۵ بایستد.

حضور فیرزوجا در رقابت‌های قهرمانی جهان باعث شده رسانه‌های شطرنجی از قهرمانی کارلسن مطمئن نباشند و فیروزجا را یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی نام ببرند. در سال ۲۰۱۹ کارلسن در این رقابت‌ها قهرمان شد و فیروزجا در رده دوم ایستاد.

اخبار داغ 

همسر ساسی مانکن زیباتر است یا دنیا جهانبخت ؟! + مقایسه عکس ها برترین های قرن با فرامرز ظلی: همایون جان، دلم برای تو تنگ است! گل زیبای احمد نوراللهی بازیکن تیم شباب الاهلی به الظفره / فیلم اولین مربی گاوی: رئال مادرید و اتلتیکو مادرید به دنبال جذب او بودند پسر فرانک ریبری در تیم زیر 11 ساله های بایرن مونیخ / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: رقابت ها شطرنج ایران قائم مقامی شطرنج جهان شطرنج باز روز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا

کدام یک از تیم های ورزشی ایران در قاره آسیا برتری جدی تر دارند؟ به نظر می رسد پاسخ به این سوال چندان سخت نیست.

به گزارش طرفداری، با وجود این که ایران ورزشکاران و تیمهای قدرتمندی مثل کشتی فرنگی، والیبال، فوتبال، تکواندو، ووشو و کاراته را در آسیا دارد اما در هیچ رشته ای به اندازه 2 رشته فوتسال و کشتی آزاد موفق نبوده ایم.

تعداد قهرمانی های ما در این عرصه نشان دهنده قدرت تیمهای مورد اشاره ماست. ما در کشتی آزاد از 37 حضور در مسابقات، 30 بار عنوان قهرمانی به دست آورده و تنها در هفت دوره مسابقات قهرمان نشده ایم. اما در فوتسال 17 بار در مسابقات جام ملتهای آسیا حاضر بوده ایم و در این عرصه 13 بار عنوان قهرمانی را به دست آورده ایم.

به عبارتی ما در فوتسال 76 درصد از قهرمانی های قاره کهن را در تاریخ رقابت ها به دست آورده ایم اما این رقم برای کشتی آزاد 81 درصد است. به عبارتی 30 قهرمانی در 37 دوره کشتی قهرمانی آسیا ارزش بالاتری از 13 قهرمانی در 17 دوره فوتسال جام ملتهای آسیا دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • شگفتی‌سازی نوشاد عالمیان با پیروزی مقابل نفر چهارم رنکینگ جهان
  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • شگفتی در اسنوکر قهرمانی جهان؛ حذف وفایی، سالیوان و ترامپ
  • جشن بزرگ در برنابئو: قهرمانیم، قهرمانیم! (عکس)
  • ایران برای دومین بار به فینال رسید
  • پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان
  • رقابت کشتی آزاد و فوتسال ایران برای تاجگذاری در قاره آسیا
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان در مسابقات عربستان