Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@09:30:21 GMT

تابلوهای شهری برگ برنده شهر در فرهنگ‌سازی است

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۹۶۶۴

تابلوهای شهری برگ برنده شهر در فرهنگ‌سازی است

ایسنا/قزوین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: طبق نظرسنجی صورت گرفته در سطح کشور ۲۰ درصد مردم جامعه اطلاعات دینی و مناسبت‌های مذهبی را صرفاً از روی تابلوهای شهری متوجه می‌شوند، تابلوهای شهری برگ برنده هر شهری در فرهنگ‌سازی و تأثیرگذاری است در حالی که تابلوهای شهری قزوین در حوزه محتوایی قوی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی در صحن علنی شورای شهر قزوین، تصریح کرد: مدیریت جدید سازمان تبلیغات اسلامی سیاست‌گذاری‌های جدیدی را اعمال کرده است، رویکرد اصلی سازمان تبلیغات اسلامی مسئله گفتمان سازی است، ما در سازمان تبلیغات اسلامی تصدی‌گری فراوانی داشتیم و خود سازمان مراسم و جلسات زیادی را برگزار می‌کرد اما این کار اصلی سازمان نبود.

وی افزود: مردمی سازی تبلیغ و حوزه فرهنگی دغدغه جدی دیگر در گام دوم سازمان تبلیغات اسلامی است، بعد از دفاع مقدس کمی مردم را از مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی دور کردیم و نتیجه آن این شد که مردم از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی فاصله گرفته‌اند و سازمان‌هایی اقدامات را بر عهده گرفتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در یک سال و نیم گذشته عامدانه هیچ‌گونه از فعالیت‌ها را با آرم سازمان تبلیغات انجام ندادیم و تلاش کردیم قرارگاه‌ها و جریانات مردمی جایگزین سازمان تبلیغات شوند مانند قرارگاه شهید سلیمانی که در دوران کرونا فعالیت کرد.

وی یادآور شد: ما باید گفتمانی در سطح شهر ایجاد کنیم که مردم و مسئولین به یک نگاه مشترک برسند، برای رسیدن به این گفتمان باید از ابزار مختلفی استفاده کرد که یکی از آن‌ها تبلیغات محیطی است، طبق نظرسنجی صورت گرفته در سطح کشور ۲۰ درصد مردم جامعه اطلاعات دینی و مناسبت‌های مذهبی را صرفاً از روی تابلوهای شهری متوجه می‌شوند، تابلوهای شهری برگ برنده هر شهری در فرهنگ‌سازی و تأثیرگذاری است.

زهرایی خاطرنشان کرد: این در حالی است که تابلوهای شهری قزوین در حوزه محتوایی قوی نیست، بیشترین و زیباترین تابلوهای شهری در قرق آرایشگاه‌های زیبایی قرارگرفته است، نیاز است طراحی‌های شهری مردمی‌تر شوند تا جریانات مردمی با دیدن تولیدات خود در تبلیغات محیطی تقویت شوند، دیوارنگاره‌ها نیز ابزارهای تأثیرگذاری هستند که باید در قزوین موردتوجه قرار بگیرند.

وی اظهار کرد: برآوردها این‌گونه است که هیچ فکر مستمر آینده‌نگرانه‌ای در محتوای تابلوهای شهری قزوین وجود ندارد، باید این سؤال را پرسید که تابلوهای شهری ما در یک سال گذشته قرار بود چه چیزی را برای تأثیرگذاری در شهر مطرح کنند و خط فکری مشخصی را برای آن در نظر بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که باید موردتوجه قرار بگیرد شهر دوستدار مادر و فرزند است تا شهر برای ورود مادر و فرزند مناسب‌سازی شود، ایجاد فضای مادر و کودک در سطح شهر، مساجد، بوستان‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی و اختصاص خدماتی ویژه شهرداری به بانوان صاحب فرزند مانند بلیط های نمایشگاه‌ها، سینما و گالری‌ها بهتر است که در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: همچنین قرار است برای نوجوان دختر مرکز «بهدخت» را راه‌اندازی کنیم چراکه در حال حاضر دختران نوجوان قزوینی مکان برای گذراندن اوقات فراغت ندارند، این مرکز یک مجتمع دخترانه و زنانه است که محیط امنی را برای دختران ایجاد می‌کند و در قالب آموزشی و مهارتی جذابیت‌های برای دختران به همراه دارد، شهرداری می‌تواند میزبان این طرح شود و امکانات لازم را در اختیار ما قرار دهد ما نیز محتوا تولید می‌کنیم.

زهرایی یادآور شد: ما نمی‌خواهیم اقدامات خو را در پوشش شهرداری انجام دهیم بلکه وظایف خود را انجام می‌دهیم، اما برای این کار نیاز به همراهی شهرداری داریم، فراموش نکنیم که همه ما باید به‌واسطه کم‌کاری‌هایی که درگذشته داشتیم توبه کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قزوين سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی تابلوهای شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین

حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: ظهر امروز وقوع یک فقره حریق و انفجار گاز پیک نیک در طبقه سوم ساختمان مسکونی واقع در محله حکم آباد به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

وی افزود: به محض اطلاع از وقوع این حادثه تیم‌های عملیاتی آتش نشانی به محل اعزام شدند.

ململی بیان کرد: به دلیل وقوع انفجار صورت گرفته در این ساختمان، بخشی از دیوار‌ها تخریب شده و به وسایل منزل آسیب رسیده بود.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین عنوان کرد: در این حادثه به علت شدت انفجار سیلندر پیک نیک یک نفر خانم مصدوم شده بود که توسط عوامل اورژانس حاضردرمحل به بیمارستان منتقل شد.

ململی گفت: علت دقیق حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک