Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که حدود یک سال از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می گذرد، همچنان ده ها هزار شهروند اروپایی در این کشور منتظر دریافت حق اقامت برای برخورداری از حقوق شهروندی خود هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، حدود یک سال بعد از نهایی شدن برگزیت همچنان ده ها هزار شهروند اروپایی که در این کشور زندگی می کنند در انتظار دریافت حق اقامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"لوک پایپر" از سازمان حقوق شهروندی The3Million در گفتگویی با خبرگزاری آلمان به بلاتکلیفی زندگی این شهروندان اروپایی مقیم انگلیس پرداخته است.

بر اساس تجزیه این سازمان حقوق شهروندی در حال حاضر چند صد هزار درخواست برای برنامه موسوم به تسویه از طرف شهروندان اروپایی وجود دارد که هنوز آماده نشده است. این برنامه برای شهروندان اتحادیه اروپا که قبل از 31 دسامبر سال 2020 در این کشور زندگی می کردند حق مسکن، کار و مراقبت های بهداشتی را تضمین می کند. در مجموع بیش از 6.3 میلیون شهروند اروپایی در انگلیس چنین درخواستی را داشته اند.

این نهاد حقوق بشری در این باره ابراز نگرانی کرده که اگر این پردازش ها با سرعت فعلی ادامه یابد تا سال 2023 طول می کشد تا به پرونده های انباشته رسیدگی شود. وقتی از وزارت کشور انگلیس هم در این باره سوال می شود پاسخ می دهد که هیچ مهلتی برای رسیدگی به این درخواست ها وجود ندارد.

بر اساس اطلاعات سازمان حقوق شهروندی The3Million روندگی رسیدگی به این درخواست ها در چند ماه گذشته به کندی ادامه داشته است. این سازمان خواستار افزایش ظرفیت ها در وزارت کشور انگلیس برای رسیدگی سریع تر به این گونه درخواست های شهروندان اروپایی شد تا آن ها بتوانند تا زمانی که منتظر دریافت حق اقامت هستند از خدمات مشاوره و کمک بهره مند شوند. دولت انگلیس همچنین در حال حاضر با شکایتی از طرف یک نهاد نظارتی انگلیسی برای حقوق شهروندان اروپایی مقیم این کشور روبرو است.

بر اساس اطلاعات اداره مستقل نظارت بر توافقنامه های حقوق شهروندی (IMA) حدود 2.4 میلیون شهروند اتحادیه اروپا در انگلیس بر اساس قوانین فعلی در معرض خطر از دست دادن خودکار حقوق تضمین شده خود که در توافق برگزیت آمده است هستند.

بیش از 60 درصد انگلیسی‌ها برگزیت را منفی ارزیابی می‌کنندلیز تراس جایگزین وزیر مستعفی برگزیت انگلیس شد

این قانون پیش بینی می کند کسی که کم تر از 5 سال در انگلیس بوده در ابتدا می تواند برای وضعیت اقامت موقت اقدام کند که در صورت درخواست بعد از 5سال می تواند به وضعیت اقامت دائم تبدیل شود. اگر این تاریخ بگذرد و فرد درخواستی ندهد بر اساس مقررات فعلی حقوق کار، زندگی و حمایتهای دولتی به صورت خودکار از فرد سلب می شود.

توافق برگزیت برای شهروندان اروپایی که قبل از خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا در این کشور بودند همان حقوق قبلی را تضمین می کند.

در همه پرسی برگزیت که در ژوئن سال 2016 برگزار شد 52 درصد شهروندان انگلیسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند. به این ترتیب انگلیس به عنوان اولین کشور بعد از بیش از 40 سال عضویت در اتحادیه اروپا این تشکل را ترک کرد. خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا در 31 ژانویه سال 2020 اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت شهروندان اروپایی اتحادیه اروپا شهروند اروپایی حقوق شهروندی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که نخستین پرواز انتقال پناهجویان به روآندا هماهنگ شده است. این پرواز ظرف ۱۰ تا ۱۲ هفته دیگر انجام خواهد شد و به دنبال آن، چندین پرواز دیگر برنامه‌ریزی خواهد شد.

طرح جنجالی اخراج پناهجویان از خاک انگلیس دوشنبه گذشته پس از ماه‌ها بحث و بررسی، در پارلمان انگلیس تائید شد و راه را به گفته کارشناسان، برای ایجاد «سابقه‌ای خطرناک در نقض قوانین حقوق بشری» باز کرد.

با قانونی شدن این طرح، پناهجویانی که از یکم ژانویه ۲۰۲۲ به صورت غیرقانونی از یک کشور امن مانند فرانسه وارد انگلیس شده‌اند، به رواندا منتقل می‌شوند تا پرونده آن‌ها توسط وزارت کشور انگلیس بررسی شود. آن‌ها ظرف ۲۸ روز از انگلیس اخراج می‌شوند؛ حق اعتراض ندارند و از بازگشت به این کشور در آینده منع خواهند شد.

اگر پرونده این افراد پذیرفته شد، به انگلیس منتقل می‌شوند؛ در غیر اینصورت می‌توانند برای اقامت در رواندا یا هر کشور دیگری به‌غیر از انگلیس درخواست پناهندگی کنند. دولت انگلیس معتقد است که این طرح پناهجویان را از ورود غیرقانونی به خاک این کشور منصرف می‌کند.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت؛ نخستین گروه پناهجویان برای انتقال به روآندا انتخاب شده‌اند. وی افزود که دولت سرگرم پیگیری مقدمات حقوقی انتقال این افراد است.

این درحالیست که موسسات خیریه هشدار داده‌اند که «تصمیم ظالمانه و ناپسند» دولت برای انتقال پناهجویان به هزاران کیلومتر دورتر، نه تنها در پاسخ به معضل مهاجرت ناکام خواهد بود، بلکه «به هرج و مرج بیشتر انسانی منجر خواهد شد».

آن‌ها قصد دارند تا از ظرفیت دادگاه اروپایی حقوق بشر برای توقف انتقال پناهجویان استفاده کنند. نهادهای حقوق بشری دو سال پیش هم با ارجاع این پرونده به دادگاه اروپایی حقوق بشر، مانع اخراج پناهجویان شدند.

از سویی ۱۶۰ موسسه خیریه و فعال حقوق بشری در نامه‌ای سرگشاده به نخست وزیر انگلیس طرح دولت در این زمینه را محکوم کرده و آن را ظالمانه و شرم‌آور خواندند.

سازمان ملل متحد هم هشدار داده است که این طرح، بر خلاف کنوانسیون پناهندگان است و سابقه‌ای خطرناک در سطح جهانی ایجاد می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟