Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@15:01:16 GMT

افزایش آمار اومیکرون به ۲۶ نفر

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۰۲۷۶

افزایش آمار اومیکرون به ۲۶ نفر

آفتاب‌‌نیوز :

محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت صبح امروز در نشست خبری که در وزارت بهداشت برگزار شد با اشاره به شیوع واریانت امیکرون در دنیا و کشورمان اظهار کرد: تا روز گذشته ۲۶ مورد ابتلا به سویه امیکرون در کشور شناسایی شده و ۱۲ مورد مشکوک نیز در دست بررسی است و بلافاصله پس از مشخص شدن تکلیف آنها، اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا افزود: وزارت بهداشت انواع مختلف واکسن را به میزان کافی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز مختلف توزیع کرده است تا آمار واکسیناسیون به بهترین نحو انجام شود.

او ادامه داد: تعدادی مراکز منتخب در هر شهرستان در نظر گرفته می‌شود تا بیماران خاص که پزشک شان واکسن خاصی را تجویز کرده به فرد بیمار تزریق شود. ما امکان تشخیص همه بیماری‌های ویروسی و تنفسی در بین کودکان و بزرگسالان را در کشور داریم و اگر تردیدی وجود داشته باشد نمونه دریافتی به آزمایشگاه مرجع ارسال می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره سویه دلمیکرون گفت: سویه‌هایی مشاهده شده که هم موارد امیکرون و هم دلتا در آن وجود دارد. فعلا قضاوت درباره این سویه جدید بسیار زود است و هنوز قطعی نیست و دانشمندان اظهار نظر مشترکی در این زمینه ندارند.

گویا افزود: سویه امیکرون به شکل گسترده بوده و در کشور این واریانت مراحل ابتدایی را طی می‌کند ما اقدامات سختگیرانه مربوط به مرزهای زمینی، هوایی و دریایی را درنظر گرفته ایم. مراقبت هوشمند رعایت دستورالعمل‌ها در سطح اجتماع تصویب شده و به مرحله اجرا درآمده است. اگر بیماری انتقال اش گسترش پیدا کرد دستورات جدیدی را خواهیم گرفت.

گویا تاکید کرد: بهترین راه مقابله با واریانت امیکرون تزریق کامل واکسن کروناست و باید مردم نوبت سوم واکسن را تزریق کنند و افرادی که هزینه دز را تزریق کرده است باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

او افزود: ما با علم خودمان در خصوص تزریق واکسن تصمیم می‌گیریم. تاریخ مصرف واکسن‌های تزریقی مشخص است و مورد تایید سازمان غذا و دارو است و این سازمان اجازه از تزریق واکسن تاریخ گذشته را به هیچ عنوان نمی‌دهد.

او افزود: افرادی که سه ماه از نوبت دوم واکسن گذشته را می‌توان نسبت به تزریق دز سوم اقدام کنند. رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حرف اول را در مقابله با بیماری کرونا می‌زند.

گویا گفت: تجمعات باید کم‌تر شود تا مشکلی از نظر سویه امیکرون ایجاد نشود. انواع واکسن‌های مختلف در دنیا که تولید می‌شود بیشتر آن در ایران ساخته می‌شود و ما از واکسن‌های اثر بخش بالا استفاده می‌کنیم. منعی برای ما برای استفاده از واکسن‌های موثری‌تر در کشور وجود ندارد.

گویا بیان کرد: واکسن‌های تولید داخل برای ۱۲ سال به بالا می‌توان مورد استفاده قرار بگیرند. بر اساس دستور رییس جمهور بررسی‌های بیشتر جهت تزریق برای کودکان زیر ۱۲ سال انجام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: امیکرون کرونا ویروس وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

خرم تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر آغاز شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنندخرم افزود: یکهزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یکهزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 6088916

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد