Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش گروه اقتصادی  ایسکانیوز، شاهپور علایی مقدم اظهار داشت: پست قرنطینه کشورمان بر اساس بررسی‌هایی که صورت داده، تشخیص داده که در محصول سیب زمینی شرایط قرنطینه‌ای کشور مقصد رعایت نشده و به همین دلیل اجازه صادرات این محصول را نداده و این موضوع وظیفه ذاتی پست‌های قرنطینه است.

وی گفت: این محموله سیب زمینی را پست قرنطینه کشور خودمان برگشت داده و نه ترکمنستان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: وظیفه قانونی پست‌های قرنطینه است که سیب زمینی‌های خارج از استاندارد و بدون گواهی بهداشتی از ایران خارج نشود.

کشاورزان از فضای مجازی سم خریداری نکنند

علایی مقدم گفت: تمامی سمومی که به صورت ماده موثر و نهایی وارد کشور می‌شود به طور دقیق و با آزمایش‌های گوناگون گام به گام مورد رصد قرار می‌گیرد و از استاندارد لازم برخوردار است.
وی ادامه داد: تمامی سموم در مرحله تولید و حتی توزیع به طور کامل تحت رصد و پایش سازمان حفظ نباتات قرار دارد و با هر گونه تخلف برخورد می‌شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: البته عرضه سموم تقلبی در اینترنت وجود دارد و با قوه قضاییه در این رابطه مکاتبه شده است که خرید و فروش سموم در فضای مجازی مموع شود.

علایی مقدم افزود: دادستانی هم در این راستا به شعب قضایی دستور داده است با این موارد برخورد کنند و از کشاورزان و بهره برداران می‌خواهیم که به هیچ وجه از فضای مجازی سم خریداری نکنند.

محصولات غیر استاندارد بر اساس مقررات بین المللی امحا می‌شود

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: چیزی به نام برگشت محصولات ناسالم به داخل کشور نداریم و بر اساس مقررات بین المللی محموله آلوده که گواهی بهداشتی نداشته باشد توسط کشور مقصد امحا می‌شود.

وی افزود: آن دسته از محصولاتی که خودمان برگشت می‌دهیم هم شرایط قرنطینه کشور مقصد را ندارد و ممکن است ضوابط خوراکی کشور خودمان را دارا باشند که در این صورت اگر آفتی هم داشته باشند ضد عفونی و آری از آفت می‌شوند و به چرخه مواد خوراکی مردم باز می‌گردند و هیچ مشکلی در مصرف آن‌ها وجود ندارد.

محصولات کشاورزی ایران جزو سالم‌ترین هاست

علایی مقدم گفت: به مردم اطمینان خاطر می‌دهم که محصولات کشاورزی ایران جزو سالم‌ترین محصولات هستند که اگر این گونه نبود صادرات چهار و نیم میلیون تنی محصولات محقق نمی‌شد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: مردم از بابت مصرف محصولات کشاورزی خیالشان راحت باشد و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: صداوسیما

ملیحه آدینه کد خبر: 1123439 برچسب‌ها اقتصاد ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اقتصاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید

به گزارش خبرنگار مهر، دو بنای تاریخی در دو شهر و دو کشور هستند که شباهت زیادی دارند معماری دو بنا یکی در ترکمنستان و دیگری در شهر زنجان کشور ایران یکی از دهها ویژگی مشترک معماری، هنر و فرهنگی بین این دو کشور است.

آرامگاه سلطان احمد سنجر در شهر مرو کشور ترکمنستان واقع شده است این آرامگاه ۲۷ متر بلندی دارد و طول و عرض آن ۱۷ متر است. دیوارهای آن هم ۱۴ متر بلندی دارد ولی درون آن هیچ تزئیناتی ندارد. این آرامگاه یکی از بزرگترین مقبره‌های سلجوقی بوده و یک گنبد آبی با آجر لعاب هم داشته است. در کنارش مسجد و قصر و حیاط هم وجود داشته است.

در شهر زنجان نیز بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین، باشکوه‌ترین گنبد یا آرامگاه سلطان محمد خدابنده (اولجایتو) هشتمین سلطان مغول وجود دارد. این بنا اولین گنبد بزرگ آجری جهان است و ۴۸ متر ارتفاع دارد. گنبد از کاشی‌های فیروزه‌ای رنگ پوشیده و سقف داخل آن بالا با گچ‌بری‌ها و آجرهای رنگارنگ تزئین شده است.

هر دو بنا آرامگاه هستند. یکی مقبره هشتمین سلطان مغول در زنجان و دیگری نهمین سلطان امپراتوری سلجوقی در مرو. هر دو در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند.

بنای گنبد سلطانیه با الهام از معماری مقبره سلطان سنجر سلجوقی در دوره ایلخانی ساخته شده است. با این تفاوت که مقبره سلطان سنجر دارای پلان مربع است در حالی که سلطانیه هشت ضلعی ساخته شده است.

مقبره سلطان سنجر سلجوقی فارغ از تزئینات است اما گنبد سلطانیه با کتیبه‌ها و نقوش هندسی مختلف آراسته شده است.

همچنین هر دو بنا گنبد دو پوسته آجری دارند، در نمای بیرونی دو بنا نیز شباهت‌هایی دیده می‌شود.

کد خبر 6089699 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه