Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس آغاز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار گوشت و فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف طی ‌۲ هزار و ۱۹ مورد بازرسی کارشناسان این شبکه از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شامل قصابی، فروشگاه‌های پروتئینی، رستوران‌ و غذاخوری، قصابی، مرغ و ماهی‌ فروشی، کبابی و فروشگاه‌های مواد لبنی کشف و ضبط شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این مدت ۸۶ نوبت بازدید مشترک با ادارات صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و شهرداری از این مراکز صورت گرفته که در همین راستا ۳۰ پرونده تعزیراتی و سه پرونده قضایی برای متخلفان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه فرآورده های کشف شده در مکان مناسبی معدوم شده است، افزود: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت مرغ که در سطح مغازه‌ها و رستوران‌های این شهر توزیع می‌شود باید گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای از دامپزشکی این شهرستان یا شهرستان‌های مبدا داشته باشد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی این شهرستان خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود با گروه‌های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

وی از شهروندان نیز خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

وی از ادامه روند واکسیناسیون دام‌های سنگین در سطح شهرستان خبر داد و گفت: مایه کوبی رایگان تب برفکی برای ۲۰ هزار راس دام سنگین در این شهرستان که از هفته گذشته آغاز شده، به مدت یک ماه اجرا می‌شود.

آغاز اضافه کرد: با توجه به اهمیت بهداشتی و اقتصادی بیماری تب برفکی و لزوم اجرای برنامه‌های پیشگیری و قرنطینه‌ای بیماری، فاز پاییزه واکسیناسیون رایگان تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله روستایی واجد شرایط شهرستان به مدت ۳۰ روز آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در این طرح دام‌های تمامی مراکز پرورش دام صنعتی و سنتی (روستایی) شهرستان در اجرای این طرح مایه کوبی می‌شود.

وی از دامداران خواست برای اجرای موفق این طرح با گروه‌های مایه کوبی همکاری لازم را داشته باشند تا از ابتلای دام‌ها به این بیماری جلوگیری و در این مدت از وارد کردن دام تازه به مجموعه دامداری خود خودداری کنند.

برچسب‌ها مهاباد گوشت قرمز آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد گوشت قرمز آذربایجان غربی مهاباد گوشت قرمز آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور فرآورده های خام دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: دولت بر اساس راهبردی که تعیین شده و در راستای نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» جلسه‌ای با چایکاران و هیأت مدیره سندیکای کارخانجات چای در سازمان چای برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه حمایت و پشتیبانی خود را از چایکاران اعلام کردیم، افزود: همانطور که ۳۰ درصد افزایش تولید در سال گذشته افزایش قیمت نیز در خرید تضمینی برگ سبز چای نیز داشته‌ایم.

استاندار گیلان با تاکید با تاکید بر اینکه تاکنون یک گرم از چای سنواتی در چرخه مصرف قرار نگرفته است، اضافه کرد: به زودی در جهت تعیین تکلیف چای سنواتی تصمیم گیری خواهد شد و به این دغدغه جامه عمل پوشانده می‌شود.

عباسی با اشاره به واردات چای طی هماهنگی با آقای مخبر انجام شده تلاش می‌شود پس از تولید چای و ارزیابی‌های صورت گرفته به اندازه نیاز کشور وارد شود، گفت: چایکاران در تولید تلاش کنند ما نیز پای کار هستیم.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی نیز برای کارخانجاتی که سرمایه گذاری کرده و چایکاران برای بهسازی باغات چای پیش بینی شده است، ادامه داد: کارخانجات مطالبات باقیمانده چایکاران را پرداخت کنند لذا در سال آینده اجازه نخواهیم داد به طول بیانجامد.

کد خبر 6089681

دیگر خبرها

  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی