Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@18:59:10 GMT

دونالد ترامپ به ۲۰ سال زندان محکوم می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۰۹۰۴

دونالد ترامپ به ۲۰ سال زندان محکوم می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

براساس نتایج تحقیقات کمیته کنگره درباره حوداث شورش در کنگره، احتمال محکومیت طولانی مدت ترامپ به زندان وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تحقیقات کمیته منتخب مجلس نمایندگان در مورد شورش و حمله ۶ ژانویه علیه کنگره را یک نمایش سیاسی و ادامه اقدامات علیه خود توسط دموکرات‌ها عنوان کرده، حال نتایج این تحقیقات از احتمال محکوم شدن ترامپ خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط گفته شده است که اگر کمیته منتخب تحقیق در مورد حمله کنگره، نتایج خود از تحقیقات را به وزارت دادگستری آمریکا ارجاع دهد، ممکن است از نظر قانونی ترامپ با ۲۰ سال زندان روبرو شود.

گفته شده اگر در اتهامات کمیته تحقیق، ترامپ به مانع تراشی در روند کار کنگره محکوم شود، این اتهام تا حداکثر ۲۰ سال زندان همراه خواهد بود و این اتهام قبلاً از سوی دادستان‌ها علیه صد‌ها شورشگر کنگره اعمال شده است.

از جمله در ماه نوامبر، «جیکوب چانسلی» که تصوریش در ساختمان کنگره با کلاه ایمنی شاخدار و پوست خز دست به دست شد، به دلیل مانع تراشی در روند کار کنگره به ۴۱ ماه زندان، ۳۶ ماه آزادی تحت نظارت و ۱۰۰ دلار جزای نقدی محکوم شد.

حامیان ترامپ تحقیقات کمیته منتخب را تلاش دیگری از سوی دموکرات‌ها برای جلوگیری از حضور دوباره ترامپ در رقابت‌های ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ می‌دانند.

ترامپ که همچنان اصرار دارد واقعاً در انتخابات ۲۰۲۰ «تقلب‌شده»، بار‌ها به احتمال نامزدی مجدد خود اشاره کرده و تحقیقات مجلس نمایندگان را «شکار عمدی» با هدف منحرف کردن افکار عمومی از «شکست‌های عظیم» بایدن در اداره آمریکا عنوان کرده است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ کنگره آمریکا شورش در کنگره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

سخنگوی قوه قضاییه از نقض حکم اعدام بابک زنجانی و تبدیل آن به حبس خبر داد.

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر در اولین نشست خود در سمت سخنگویی قوه قضاییه، درباره اینکه با توجه با اعلام بازگشت اموال بابک زنجانی به کشور، آیا تصمیم جدیدی در این باره گرفته شده است؟ گفت: رای این پرونده در سال ۹۵ از شعبه ۳۸ دیوان عالی صادر شد و پیش بینی شده بود که در صورت استرداد اموال و جبران خسارت وارده و اظهار ندامت و توبه محکوم علیه می‌تواند استحقاق برخورداری از تخفیف و عفو شود.

وی افزود: با توجه به همکاری‌هایی که در طول زندان کرد و بیش از ۱۰ سال در حبس است، اموال این فرد در خارج کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان مربوطه ارزیابی‌ها انجام شد و پس از بازگشت اموال به کشور و با گزارش مقامات ذی صلاح در خصوص استرداد اموال درخواست عفو محکوم علیه بابک زنجانی توسط دادگستری مطرح شد و از ریاست قوه در اجرای دادنامه درخواست شد و با تایید ایشان و موافقت رهبری ایشان حکم اعدامش نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد.

دیگر خبرها

  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض شد
  • حکم اعدام «بابک زنجانی» نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها