Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در روزهای اخیر به رغم این که روند پایداری در زمینه شیوع موج پنجم کرونا در استان اردبیل مشاهده می شود، ولی از روز گذشته با تایید ابتلای یکی شهروندان استان اردبیل به سویه اومیکرون کرونا در استان هرمزگان، زنگ خطر گسترش ابتلای این سویه و شیوع موج ششم در استان اردبیل به صدا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل دیشب در مصاحبه تلویزیونی با اشاره به مثبت شدن تست ابتلای یک نفر از اهالی استان اردبیل در هرمزگان به سویه اومیکرون کرونا اعلام کرد: تزریق دوز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از سویه اومیکرون بسیار موثر است.

شهرام حبیب‌زاده همچنین با تاکید بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی اظهار کرد: کیت تشخیصی اومیکرون در استان وجود دارد و برای مواردی که سابقه تماس با فرد مبتلا داشته‌اند، استفاده خواهد شد ولی مرسوم است که بعد از غالب شدن یک سویه در کشور، نیاز به انجام تست نیست و موارد مثبت بیماری از نوع اومیکرون خواهد بود.

وی امروز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل اعلام کرد: در ادامه روند پایدار شیوع کرونا طی شبانه روز گذشته ۲۲ فرد جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که این میزان بستری روزانه مبتلایان نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در ۳.۵ ماه قبل، ۱۶۵ نفر کاهش را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل مجموع مبتلایان بستری کرونا در مراکز درمانی این استان طی شبانه روز گذشته را ۱۳۹ نفر اعلام کرد و گفت: بررسی آمار شیوع کرونا نشان می‌دهد که این میزان بستری همزمان مبتلایان کووید.۱۹ در استان، ۷۵۸ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در ۳.۵ ماه پیش است.

بنا به اعلام وی، با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان کرونا طی شبانه روز گذشته، مجموع شمار جان باختگان پنج موج شیوع کووید.۱۹ در این استان به رقم ۲ هزار و ۶۰۵ نفر رسید.

دکتر شهرام حبیب زاده همچنین از بستری شدن ۳۵ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۴ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

وی وضعیت کنونی شیوع کرونا در استان اردبیل را شکننده خواند و با اشاره به افزایش احتمال ورود سویه اومیکرون ویروس کرونا به استان و صعودی شدن شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان گفت: کنترل شیوع کرونا بدون همراهی مردم میسر نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: هم‌اکنون به جز شهرستان پارس‌آباد که در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد، بقیه شهرستان‌های استان شامل بیله‌سوار، نیر، کوثر، گرمی، سرعین، خلخال، اصلاندوز، نمین، مشکین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی شیوع قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه اعلام کرد: تاکنون بالای ۹۳ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال ساکن در استان اردبیل دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر حبیب‌زاده گفت: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۷۶۴ هزار و ۲۱۳ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

وی با اشاره به تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۷۸ درصد جمعیت هدف در استان اردبیل افزود: تاکنون ۹۰۵ هزار و ۳۵۷ دُز واکسن نوبت اول و ۷۸۰ هزار و ۳۶۵ دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: به رغم افزایش سرعت و امکان واکسیناسیون در استان اردبیل با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا، در روزهای اخیر استقبال مردمی از واکسیناسیون کاهش یافته است.

وی از تزریق دُز سوم برای ۷۸ هزار و ۴۹۱ نفر از واجدان شرایط خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی علیه کرونا واکسینه شوند.

دکتر حبیب‌زاده تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

دکتر حبیب زاده در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر دو دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان افزود: طبق هشدارهای قبلی، چرخش شیوع ویروس در جامعه برقرار است و با سرد شدن هوا و کم شدن تهویه فضاهای سربسته، احتمال انتشار ویروس بیشتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین اعلام کرد: هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت آبی قرار دارد و شاخص شمار ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان روند پایداری را طی می‌کند.

به گزارش ایرنا، بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ماسک ویروس دلتا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا کرونا اومیکرون طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ماسک ویروس دلتا بهداشت و سلامت کرونا در استان اردبیل طی شبانه روز گذشته استان اردبیل د سویه اومیکرون مراکز درمانی واکسن کرونا کووید ۱۹ شیوع کرونا حبیب زاده د ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه وبینار بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی اردبیل اظهار کرد: برای تولید کننده واقعی در اردبیل امکانات فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین آلات در سال جهش تولید به ویژه تولید کالاهای صادراتی اداره کل صمت پیگیری و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحدهای صنعتی استان جلسات مستمری را برگزار می کنیم تا با برنامه ریزی و مشورت مسائل و مشکلات را حل کنیم.

ایرانی با تاکید بر تحقق ارتقای جهش صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همفکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات تلاش می کنیم.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و تجاری گفت: به صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست های صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی بازدید دوره ای و مستمراز واحدهای صنعتی و احصای مشکلات مجموعه های تولیدی به دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت که مدیران واحدهای تولیدی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کد خبر 6088175

دیگر خبرها

  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • پایداری هوای استان اردبیل
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل