Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید جواد یحیی‌زاده صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره محیط زیست شهرستان خلخال اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های حفاظتی انجام شده در شهرستان خلخال از سوی اداره محیط زیست افزایش ۱۳ درصدی پستانداران در شهرستان خلخال را در حیات وحش منطقه شاهد بودیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت عظیم ۸۸ هزارهکتاری عرصه حفاظت شده شهرستان خلخال در منطقه آق داغ و سایر مناطق شهرستان خلخال، غنی‌ترین زیستگاه حیات وحش کشور و استان در شهرستان خلخال به عنوان یک ذخیره‌گاه حیات وحش وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری خلخال یکی از اصلی‌ترین کمبودهای اداره محیط زیست شهرستان خلخال را نیروی انسانی کارشناس و ماهر برای حفاظت از محیط زیست شهرستان خلخال عنوان کرد و گفت: تجهیز شهرستان خلخال از لحاظ منابع انسانی یکی از ضروریات است و به گفته مسؤولان استانی محیط زیست در مجموع تا سال آینده 12 نفر به مجموعه محیط بانان شهرستان خلخال افزوده می‌شود.

وی با اشاره به‌وجود گونه‌های حفاظت شده کل و بز و پلنگ در شهرستان خلخال تصریح کرد: وقتی حیات وحش وحش جایگاهی در منطقه نداشته باشد انسان نیز از حیات سلب خواهد شد.

توسعه منابع انسانی شهرستان خلخال در اولویت اداره کل محیط زیست است

فرهاد ابراهیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی محیط زیست استان اردبیل نیز در این مراسم بیان کرد: بیش از نیمی از چارت نیروی انسانی اداره کل محیط زیست استان خالی است و در برنامه‌های ششم توسعه و استخدامی‌های جدید قطعا تقویت نیروی انسانی برای حضور در پاسگاه‌ها در جای جای استان در برنامه اداره کل محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

وی  افزود: در تلاش هستیم در تمام پاسگاه‌های حفظ حیات وحش با تمام توان حضور داشته و با شکارچیان متخلف که صدمه به طبیعت و حیات وحش می‌زنند برخورد نماییم.

ابراهیمی یکی از مشکلات عظیم شهر خلخال را سایت زباله خلخال عنوان کرد و گفت: این سایت زباله تعیین تکلیف نشده و مشکلات عظیمی را برای شهروندان شهرستان ایجاد کرده که باید با جدیت در دستور کار شهرداری برای ساماندهی قرار گیرد.

وی افزود:خروجی تصفیه خانه آب و فاضلاب خلخال سالم است و با بررسی‌های انجام شده مشکلی برای پایاب این تصفیه خانه ندارد.

گفتنی است؛ در این مراسم، نعمت الله جوانمردی رئیس سابق اداره شیلات شهرستان خلخال به‌عنوان سرپرست جدید اداره محیط زیست شهرستان منصوب شد.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش خلخال فرماندار خلخال محیط زیست شهرستان شهرستان خلخال اداره محیط زیست محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

علیرضا حسین زاده بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان