Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@06:58:47 GMT

سند ارتقای نشاط اجتماعی کرمانشاه تدوین شده است

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۱۱۶۲

سند ارتقای نشاط اجتماعی کرمانشاه تدوین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه پیگیری مسائل اجتماعی کشور که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه موضوعات آسیب های اجتماعی در تعدادی از استان ها از جمله استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت و همچنین به بازبینی آسیب های اجتماعی و بحث خودکشی پرداخته شد و ما برنامه هایی که در راستای کاهش این آسیب ها در استان تدوین کردیم را ارائه دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با وجود اینکه استان کرمانشاه یکی از استان‌های دارای مشکل در زمینه آسیب های اجتماعی است اما خوشبختانه طی سال های گذشته با کاهش خودکشی روبرو بودیم و در این زمینه برنامه ای با همکاری دانشگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و سمن ها برای کاهش این آسیب اجتماعی تدوین کردیم که بسیار کارساز و اثر بخش بوده است.

استاندار کرمانشاه وی علل موثر در پدیده خودکشی را اختلالات روانی، تعارضات خانوادگی، اعتیاد، بیکاری و ابتلا به بیماری های لاعلاج عنوان کرد و ادامه داد: برای هر کدام از این علل با توجه به شرایط موجود راهکارهای مناسب تدوین شده و سازمان ها و دستگاه های ذیربط موظف هستند که این موضوعات را پیگیری کنند.

وی از تهیه اطلس کاهش آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی در استان متناسب با مقابله با عوامل این پدیده اجتماعی خبر داد و گفت: در این جلسه از مسولان کشوری خواستیم که اعتبارات لازم را به منظور اجرای این برنامه راهبردی به استان اختصاص دهند و از سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها انتظار داریم که در این زمینه به کمک استان بیایند تا شاهد کاهش هر چه بیشتر این آسیب‌ها در کرمانشاه باشیم.

بازوند تصریح کرد: آسیب های اجتماعی نه تنها برای استان بلکه برای کشور یک چالش است که نیاز به یک برنامه مدون، عملیاتی و میدانی دارد که این مهم در دستور کار برنامه‌های استان قرار دارد.

وی همچنین توسعه نشاط اجتماعی را عاملی مهم برای غلبه بر آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: بحث نشاط اجتماعی بسیار مهم است زیرا اگر جامعه ای با نشاط اجتماعی روبرو باشد حتماً در این جامعه با کاهش آسیب های اجتماعی روبرو خواهیم بود و در همین راستا سند ارتقا نشاط اجتماعی در استان تهیه و تدوین شده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه استراتژی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، بهزیستی و دانشگاه های استان تدوین شده است، افزود: در سال ۱۳۹۶ باوجود اینکه با یک زلزله بسیار بزرگ روبرو بودیم اما در کنار بازسازی منازل مسکونی مردم، به بازسازی روح و روان مردم زلزله زده نیز توجه کردیم.

بازوند با بیان اینکه مقابله با آسیب های اجتماعی نیاز به عزم ملی دارد، اظهار داشت: قوه مجریه به تنهایی نمی تواند به مقابله با این آسیب‌ها بپردازد بلکه برای مقابله جدی‌تر نیازمند تلاش و کمک سایر قوا نیز می باشیم.

وی همچنین به مهمترین اقدامات طی چند سال گذشته در استان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و مهمترین این اقدامات را تدوین طرح استرتژی کاهش آسیب های اجتماعی با استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی، عقد قرارداد با سازمان های دولتی، فنی و حرفه‌ای و بهزیستی برای توانمندسازی سرپرستان خانوارها، افزایش تاب آوری مردم و عقد قرارداد با سمن ها و سازمان های مردم نهاد و فعال سازی برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی ذکر کرد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه آسیب های اجتماعی اجتماعی خودکشی استاندار کرمانشاه نشاط اجتماعی هوشنگ بازوند فارس کاهش آسیب های اجتماعی نشاط اجتماعی تدوین شده سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از سیلاب ۳۰ کیلومتر از نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌های استان لایروبی انجام شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، رسول فرهادی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که امروز در استانداری برگزار شد با اشاره به لایروبی رودخانه‌های استان اظهار داشت: با توجه به محدودیت زمانی و اعتبارات 30 کیلومتر از نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌ها، گلوگاه‌ها و نقاطی که در سیلاب‌های گذشته دچار آسیب شده بودند، شناسایی و لایروبی شد.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون مترمکعب خاکبرداری و زباله‌برداری و نخاله‌برداری و بازگشایی مسیر انجام شد عنوان کرد: برنامه جامعی برای لایروبی رودخانه‌های استان تدوین شد و از خروجی این برنامه ساماندهی و لایروبی رودخانه الوند به عنوان یکی از رودخانه‌های آسیب‌پذیر از محل اعتبارات ملی انجام می‌شود.

فرهادی با اشاره به ساماندهی رودخانه‌های استان شامل آبشوران، قره‌سو و تنگه کنشت به طول یک کیلومتر گفت: ترمیم بند کیلانبر از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای و اعتبارات داخلی شرکت انجام شد؛ این بند در سال 98 به دلیل سیلاب‌های رخداده آسیب دیده بود و خطر تخریب کامل آن وجود داشت که در این صورت 50 میلیارد تومان هزینه داشت اما با تعمیر به موقع بازسازی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه 400 حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسلوب المنفعه شد افزود: 135 حلقه از این چاه‌ها در مجاورت چاه‌های آب شرب در شعاع یک کیلومتری قرار داشتند که تنها برای مجات آب شرب استان این اقدام انجام شد.

وی عنوان کرد: ترمیم خط شرب انتقال سد گاوشان به شهر کرمانشاه در حال انجام است که برای تست و اورهال این خط ضروری است که تنش‌های تابستان با مدیریت و کمترین هزینه پشت سر گذاشته شود و منابع دیگری جایگزین این خط شده زیرا این خط حدود 2300 لیتر آب برای شهر کرمانشاه تأمین می‌کند و تعمیرات آن تا پایان ماه جاری انجام می‌شود.

فرهادی گفت: برای طرح جایگزینی پساب برای مصرف صنایع نیز مشاور توسط مجموعه کنسرسیوم انتخاب شده و بعد از انجام مطالعات تا پایان سال عملیات اجرایی آن انجام می‌شود.

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا