Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:39:03 GMT

اقتصاد ایران را نباید به دلار پیوند بزنیم

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۱۴۰۷

اقتصاد ایران را نباید به دلار پیوند بزنیم

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا فاطمی امین امروز در حاشیه مراسم رونمایی از هوشمندسازی و حذف نقش عامل انسانی در صدور کارت بازرگانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز هوشمندسازی صدور کارت بازرگانی رونمایی شد که یکی از پروژه‌های سامانه جامع تجارت است که قول تکمیل تا پایان سال را دادیم.

وزیر صمت افزود: با هوشمندسازی فرایند صدور کارت بازرگانی تسهیل فضای کسب و کار انجام می‌شود و ۲۵ استعلام از ۲۰ دستگاه در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود؛ امروز امضاهای طلایی و رانت از فرایند کارت بازرگانی حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از آنچه که تصور می‌کردیم صادرات در حال انجام است، گفت: یکی از رویکردها در وزارت صمت از بین بردن زمینه‌های فساد و رانت است، گفت: خرید مواد اولیه از بورس ساماندهی شد؛ قبلاً به این صورت بود که ۳۰ گروه کالا سهمیه بندی داشتند اما این رقم به ۲۰ گروه کاهش یافت و به نوعی دیگر سهمیه بندی نداریم. فرایند شناسایی، ظرفیت سنجی، تشکیل کارگروه و … حذف شد.

اقتصاد ایران باید از دلار جدا شود

فاطمی امین در پاسخ به این سوال که کارخانجات شمش انتقاد دارند که قیمت تمام شده هر کیلوگرم شمش ۱۵ هزار تومان است اما در بورس ۱۴ هزار تومان عرضه می‌شود، تصریح کرد: بورس یک بازار رقابتی بر مبنای عرضه و تقاضاست؛ ممکن است بعضی از واحدها قیمت تمام شده بالاتری داشته باشند اما نباید اقتصاد را برای کسانی که ناکارآمدی دارند تنظیم کنیم.

وی گفت: شما خبر خوبی دادید زیرا این خبر نشان داد که قیمت‌های بورس شفاف و رقابتی است و از روند دلار هم جدا شده است. یکی از نکات مورد تاکید من از ابتدای کار این بود که اقتصاد کشور را به دلار پیوند نزنیم که وقتی قیمت ارز نوسانی شد، قیمت تمام کالاها نوسانی شود.

وزیر صمت افزود: هفته پیش قیمت ارز نوسان داشت اما در بازار فولاد ثبات داشتیم که خبر خوبی در مورد پیش بینی پذیری اقتصاد است.

فاطمی امین در مورد حراج معادن، اظهار کرد: یکی از کارهای ما در وزارت صمت این است که معادن بزرگ را به روشی واگذار کمنیم که مردم هم سهامدار شوند؛ در آذر ماه در مورد مس معدن جانجان که ۳ هزار میلیارد تمان سرمایه گذاری دارد، این اقدام انجام شد. در ماه جاری نیز برای ۳ معدن این کار انجام می‌شود. معادن ثروت‌های ملی هستند حتماً باید فعال شوند اما به نوعی فعال شوند که مردم همم منتفع شوند.

کد خبر 5385348 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سید رضا فاطمی امین قیمت دلار بورس کالا دلار 4200 تومانی وزارت نیرو ارز 4200 تومانی لایحه بودجه 1401 بانک مرکزی قیمت دلار نهضت ملی مسکن وزارت جهاد کشاورزی وزارت راه و شهرسازی نرخ ارز وزارت صنعت معدن و تجارت راه آهن شلمچه بصره اتاق بازرگانی ایران تسهیلات بانکی کارت بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روز ارزهای مبادله ای/ دلار ثابت ماند

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۷۸۳ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۸۱۴ تومان رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در معاملات امروز (چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به نرخ 44 هزار و 783 تومان و حواله دلار نیز به نرخ 41 هزار و 814 تومان معامله می‌شود.

معاون وزیر صمت:نامه ارزی صنایع منتسب به جریان تورم‌ساز است

 

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 48 هزار و 225 تومان و نرخ حواله یورو نیز به 45 هزار و 27 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 194 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 385 تومان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دندان‌ها را چه موقع مسواک بزنیم؟
  • اسنادی از شرایط بغرنج اقتصاد ایران در سال منتهی به انقلاب ۵۷
  • تاریخچه ۲۵۰۰ ساله کارت اعتباری در ایران
  • شرایط ترخیص کالا با کارت بازرگانی منقضی ابلاغ شد+ سند
  • قیمت روز ارزهای مبادله ای/ دلار ثابت ماند
  • مالک کارت بازرگانی برای عمل نکردن به تعهدات ارزی جریمه شد
  • اقتصاد جهانی بی رمق می شود!
  • سهم افزایش قیمت ارز در نرخ تورم چقدر است؟ / دلایل اصلی رشد تورم در اقتصاد ایران چیست؟
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • جایگزین اسکناس کیلویی