Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون: جمع آوری و جلوگیری ازمشعل 10.7 میلیارد فوت مکعب گاز در سال، نتیجه همت، تلاش و همکاری بی مانند بخش خصوصی و کارکنان صنعت نفت در همه سطوح است که آثار مثبت زیست محیطی و سود و صرفه اقتصادی برجسته ای را به همراه داشته است.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، آئین رونمایی از پروژه های زیست محیطی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب شامل پروژه جمع آوری گازهای مشعل واحدهای بهره برداری مارون 6، مارون 3 و منصوری، یکشنبه 5 دی در مجتمع صنعتی شماره 6 شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با حضور مدیر کل HSE و پدافند غیرعامل وزارت نفت، رئیس HSE شرکت ملی نفت ایران، نماینده صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری،  مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان، مدیر عامل و تنی چند از مدیران ستادی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل این شرکت ضمن ابراز خرسندی از تحقق اهداف و برنامه های تولیدی شرکت به همراه اجرای موفقیت آمیز پروژه های مرتبط با  صیانت از زیست بوم پیرامونی تاسیسات فرایندی گفت: جمع آوری و جلوگیری ازمشعل 10.7 میلیارد فوت مکعب گاز در سال، نتیجه همت، تلاش و همکاری بی مانند بخش خصوصی و کارکنان صنعت نفت در همه سطوح است که آثار مثبت زیست محیطی و سود و صرفه اقتصادی برجسته ای را به همراه داشته است.

حمید کاویان به تشریح طرح جمع آوری گاز های مشعل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون پرداخت و اظهار داشت: دو قرارداد 5 ساله با سرمایه گذاری حدود 17 میلیون دلار برای احداث تاسیسات فشار افزایی گازهای کم فشار مشعل و شیرین سازی گازهای ترش علاوه بر ارسال به کارخانه گاز و گاز مایع 400 جهت فرآوری و تفکیک NGL و گاز سبک شامل فروش گازهای ترش ارسالی به مشعل واحد بهره برداری  شماره 3 مارون به میزان 15 میلیون فوت مکعب در روز و فروش گازهای کم فشار ارسالی به مشعل واحد بهره برداری مارون 6 به میزان 14 میلیون فوت مکعب در روز با شرکت های داخلی بسته و پس از انجام عملیات اجرایی راه اندازی شد.

وی افزود: هم اکنون 88 درصد گازهای همراه مازاد جمع آوری می شود و 4 درصد آن به مصرف داخلی می رسد؛ قرار است تا 3 سال آینده، 8 درصد باقیمانده نیز جمع آوری گردد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون هدف اصلی انجام این پروژه ها را صیانت از محیط زیست و حفظ منابع هیدروکربوری  برشمرد  و سود و صرفه اقتصادی حاصل از فروش گازهای همراه را 16 میلیون دلار در سال اعلام کرد.

برچسب هاشرکت بهره برداری نفت و گاز مارون مشعل سوزی میدان نفتی مارون (میدان مارون) میدان نفتی منصوری (میدان منصوری)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون مشعل سوزی میدان نفتی مارون میدان مارون میدان نفتی منصوری میدان منصوری آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون جمع آوری فوت مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:در منطقه ویژه اقتصادی ازنا،اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.
فرزاد محمدی افزود:طرح فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و تا دو یا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت:این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد و پیشرفت بسیار خوبی دارد که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرزاد محمدی با بیان اینکه توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است، افزود:برای  رفع موانع تکنولوژی و فنی، واحدهای صنعتی احیا شده که وطیفه و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است که فن‌بازار در استان تشکیل شد.
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:هم اکنون نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.
وی گفت:در استان چندین واحد صنعتی دانش‌بنیان شده و با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.




دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی