Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@20:39:47 GMT

تورم نقطه به نقطه خراسان رضوی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۱۴۵۷

تورم نقطه به نقطه خراسان رضوی کاهش یافت

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار استان در آذر ماه سال‌جاری ۳۳.۲ درصد بوده که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۲.۶ درصد کاهش یافته است .

رضا جمشیدی با اعلام این خبر اظهار کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار در نقاط شهری استان  ۳۲.۹ و روستایی ۳۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۲.۳ و روستایی نیز ۳.۵ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در آذر ماه سال جاری ۳۵.۲ درصد است، افزود: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۵ درصد کاهش یافته است. این نرخ را برای خانوارهای شهری کشور ۳۵ و روستائی ۳۶.۲ درصد است که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰.۳ و ۱.۲ درصد کاهش یافته است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل درکل خانوارهای استان در آذر ماه سال جاری ۱.۹ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۱ درصد کاهش یافته است.

جمشیدی با بیان اینکه این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۱.۹ و روستائی ۱.۶ درصد است که به ترتیب ۱و ۱.۲ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در خانوارهای کشور نیز در آذرماه سال جاری ۱.۷ درصد است  که نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد کاهش یافته است.

وی این شاخص را برای خانوارهای شهری کشور  ۱.۶ درصد و نقاط روستائی ۱.۸ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۰.۸ و ۰.۹ درصد کاهش یافته است و بیان کرد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذر سال جاری در کل خانوارهای استان ۴۴.۶درصد است که نسبت به ماه قبل ۱.۳ درصد کاهش یافته است . 

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهارکرد: این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۴۳.۴ و روستائی ۴۸.۸ درصد اسست که به ترتیب ۱.۳ و ۱.۹ درصد کاهش یافته است.

جمشیدی با بیان اینکه نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذر ماه سال جاری در خانوارهای کشور ۴۳.۴درصد است که نسبت به مدت مشابه ۱ درصد کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۴۲.۷ و روستائی ۴۷ درصد می باشد که به ترتیب ۰.۹ و ۱.۳ درصد کاهش یافته است .

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، وی تصریح کرد:  تورم نقطه به نقطه خانوار در آذرماه سال جاری استان در گروه خوراکی ها، آشامیدنی‌ها  و دخانیات ۳۹.۹، پوشاک و کفش ۴۷.۹، مسکن .۹۱۲و گروه بهداشت و درمان ۳۳.۳ بوده است وی این ارقام را برای کشور به ترتیب ۴۱.۵ ، ۴۸.۸ ، ۲۶.۵ و ۳۴.۶ اعلام کرد. شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۳۶۶.۵، مناطق شهری ۳۵۲.۵ و نقاط روستائی ۴۲۷.۱ است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نرخ تورم تورم نقطه به نقطه سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای خانوارهای شهری درصد کاهش یافته درصد است که نسبت نسبت به ماه قبل تورم نقطه به نقطه آذر ماه سال جاری خراسان رضوی نرخ تورم ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت توزیع برق خراسان رضوی در همایش علمی تخصصی کاهش حوادث در شبکه برق منطقه سبزوار گفت: برای رفع ناترازی مصرف برق و کاهش خاموشی‌ها در بخش کشاورزی نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در خراسان رضوی به عنوان نخستین استان کشور آغاز شد .

خدابنده افزود: با پیگیری‌های انجام شده از وزارت نیرو این مصوبه ابلاغ شد و همه مالکان چاه‌های کشاورزی با نصب پنل خورشیدی می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.


وی گفت :‌برای امسال و در مرحله نخست هزار پنل خورشیدی در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز و استقبال کشاورزان این میزان افزایش خواهد یافت و ۳۵ شرکت پیمانکاری آماده نصب این پنل‌ها هستند .

 خدابنده افزود:  با هماهنگی با استانداری و دیگر مراجع برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان اقداماتی را انجام شده است  تا روند اجرای کار تسریع شود.

دیگر خبرها

  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟