Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@18:37:54 GMT

«حاج احمد» به چاپ دوم رسید

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۱۴۷۴

«حاج احمد» به چاپ دوم رسید

کتاب «حاج احمد» روایتی مستند از زندگی و خاطرات سردار شهید حاج احمد کاظمی به قلم محمد حسین علیجانزاده توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ دوم رسید.

به گزارش مشرق، کتاب «حاج احمد» روایتی مستند از زندگی و خاطرات سردار شهید حاج احمد کاظمی به قلم محمد حسین علیجانزاده توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ دوم رسید.

شهید احمد کاظمی، فرمانده نیروی زمینی سپاه در سال ۱۳۳۷ در شهرستان نجف‌آباد به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوران جوانی ایشان هم‌زمان بود با اوج مبارزات انقلابی ملت بزرگ ایران علیه رژیم فاسد و وابسته پهلوی. در آن زمان، حاج احمد نیز همپای مردم در این مبارزات شرکت کرد و به حدی در این راه تلاش کرد که در اسفندماه سال ۱۳۵۶ مصادف با ایام محرم به همراه حدود ۵۰ نفر از مبارزان انقلابی شهر علم و تقوا (نجف‌آباد) توسط ساواک دستگیر و مدتی در زندان شهربانی به همراه سایر زندانیان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت. پس از پیروزی انقلاب، با توجه به شور و اشتیاق وصف‌ناپذیرش به مبارزه با کفر و ظلم، به اتفاق یک گروه ۵۰۰ نفری به سرپرستی شهید محمد منتظری جهت فراگیری آموزش‌های چریکی و مقابله با اشغالگران قدس به صف مبارزین جبهه‌های جنوب لبنان پیوست و تا پایان سال ۱۳۵۸ در آن خطه ماند.

وی پس از بازگشت به کشور رسماً به عضویت سپاه پاسداران در آمد. در بهار سال ۱۳۵۹ با تشدید مجدد بحران در مناطق غرب و شمال غرب توسط ایادی استکبار، حضرت امام خمینی (ره) فرمان بسیج عمومی جهت مقابله با مزدوران شرق و غرب را صادر کرد و کاظمی همراه با سردار شهید غلامرضا صالحی در قالب یک گروه ۶۰ نفری در اواخر اردیبهشت‌ماه از نجف‌آباد عازم کرمانشاه و سپس سنندج شد. وی حدود هفت ماه با جدیت در عملیات‌های پاکسازی به مقابله با فتنه‌انگیزان پرداخت و در یکی از این عملیات‌ها در روستای «افراسیاب» در منطقه دیواندره از ناحیه پا مجروح و به شهر خود منتقل شد.

هنوز زخم‌هایش التیام نیافته بود که در اواسط آذرماه همراه با یک گروه ۵۰ نفری در جبهه‌های آبادان حضور یافت و فرماندهی یکی از مناطق عملیاتی به عهده‌اش سپرده شد که نقش مؤثری در این منطقه و سپس عملیات شکست حصر آبادان ایفا کرد. از جمله فعالیت‌های برجسته حاج احمد در دوران دفاع مقدس می‌توان به تثبیت «تیپ ۸ نجف اشرف» اشاره کرد. وی با جمع‌کردن انسان‌های بزرگی پیرامون خود این تیپ را سازمان‌دهی کرد و در اثنای جنگ، استعداد آن را تا سطح لشکر ارتقا داد و آن را به یکی از مانوری‌ترین یگان‌های دفاع مقدس مبدل ساخت. کاظمی یار صادق و راستین سرداران شهید باکری، زین‌الدین، خرازی، همت، بقایی و… بود و تمام وجود خود را وقف حضور در جبهه‌های نبرد کرده بود و بی‌شک یکی از برجسته‌ترین و مقتدرترین فرماندهان دفاع مقدس محسوب می‌شود. آخرین حکم مسئولیت کاظمی، فرماندهی نیروی زمینی سپاه بود که بیست‌ونهم مردادماه ۱۳۸۴ از سوی مقام معظم رهبری، فرماندهی کل قوا به ایشان تنفیض شد.

سردار شهید احمد کاظمی همیشه خود را از خیل عظیم کاروان شهدا جامانده می‌دانست و به شدت در فراق یاران شهیدش دلسوخته بود. او همواره با آه و سوز خاصی از آن‌ها یاد می‌کرد و در آخرین روزهای زندگی خویش به شدت از شهیدان باکری و خرازی یاد می‌کرد و از اینکه به شهادت نرسیده، اشک حسرت می‌ریخت. نوزدهم دی‌ماه ۱۳۸۴ (سالروز آغاز عملیات کربلای ۵) حاج احمد پس از سال‌ها انتظار به یاران شهیدش پیوست و در شهر مهدی باکری (ارومیه) اجر تلاش‌های بی‌وقفه خود را از خدای بزرگ گرفت. دوم مرداد سالروز تولد این سردار رو سفید می باشد، فرمانده ای که حاج قاسم سلیمانی بارها از فراقش گریست و همیشه با سوز خاصی از او یاد می‌کرد و آرزویش پیوستن به او بود و حالا بعد از سالها کتاب زندگی و خاطرات این شهید عزیز توسط انتشاراتی منتشر شده است که به نام و یاد اوست. انتشاراتی جهادی که یکی از افتخاراتش حضور و فعالبت شهید مدافع حرم محسن حججی در آن بوده است

این کتاب در سه فصل به خاطرات ناگفته و جدید از زوایای زندگی حاج احمد کاظمی می پردازد. خاطرات دوران کودکی و مبارزات انقلاب احمد کاظمی، خاطرات دوران آموزش‌های چریکی در سوریه و لبنان، حضور پرماجرا در کردستان، چگونگی عزیمت به جنوب و تشکیل تیپ هشت نجف اشرف، حضور در عملیات های مختلف و رشادت های این شهید بزرگوار از ویژگی های این اثر است. شهید سلیمانی در زمان حیاتش بیش از چندین بار از ارادت ویژه اش به شهیدکاظمی و فراق و دوری حاج احمد سخن گفته بودند: وقتی احمد در جمع ما بود، تداعی همه زندگی‌مان را می‌کرد؛ هر چیزی که در زندگی به آن خوش بودیم. چهره باکری را در احمد می‌دیدیم، خرازی را در احمد می‌دیدیم. زین‌الدین را در احمد می‌دیدیم. همت را در احمد می‌دیدیم. خیلی از شهدا را ما در احمد خلاصه می‌دیدیم. شما وقتی یک کسی یادگار همه یادگاری‌هایت است، یادگار همه دلبستگی‌هایت است، یادگار همه بهترین دوران عمرت است، این را از دست می‌دهی، این یک از دست دادن معمولی نیست. احمد با رفتن خودش، همه ما را آتش زد. خب. مدت ها از زمان جنگ گذشته بود، دلخوشی‌مان به هم بود، نه اینکه پشتوانه خاصی برای همدیگر باشیم، قوت قلب معنوی برای هم بودیم. در بیان کردن موضوعات، نصیحت کردن هم و سطوح مختلف دیگری با هم رودربایستی نداشتیم. من همیشه به احمد می‌گفتم: «الهی دردت بخوره توی سرم». اصطلاح من بود نسبت به احمد، می‌گفتم: «دورت بگردم.» آنچه که مکنونات قلبی‌ام است، از خدا می‌خواهم، خدا هر چه سریع‌تر مرا به او ملحق بکند و خودم را مستحق این عنایت خدا می‌دانم و به او اگر بنویسم، این را خواهم نوشت: «مرا ببر. ما را تنها نگذار.» این را خواهم گفت.

چاپ دوم کتاب «حاج احمد» روایتی مستند از زندگی و خاطرات سردار شهید حاج احمد کاظمی به قلم محمد حسین علیجانزاده در قطع رقعی و ۳۳۶ صفحه، همزمان با ایام شهادت سردار دلها؛ حاج قاسم سلیمان و شهید کاظمی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت انتشارات شهید کاظمی شهید احمد کاظمی مشرق کتاب خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت احمد می دیدیم زندگی و خاطرات حاج احمد کاظمی شهید کاظمی سردار شهید چاپ دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید

ایسنا/کرمان مدیر گلزار شهدای بین‌المللی کرمان گفت: شهید هاشمی فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان بود که سرعت عمل در کار و انجام وظیفه داشت و یک فرمانده باهوش، با شجاعت و تواضع بسیار بالا بود.

سردارمحمدرضا حسنی سعدی غروب ۱۰ اردیبهشت ماه در مراسم جشن تولد سردار شهید سیدحمیدرضا هاشمی (فرمانده اطلاعات سپاه سلمان) اظهار کرد: حضور عاشقان در گلزار و آرامش گرفتن در کنار شهدا نشان می‌دهد که آرمان و راه شهدا زنده است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید هاشمی بیان کرد: شهید هاشمی بعد از جذب در قرارگاه قدس سپاه، به واحد اطلاعات و عملیات معرفی شد و مدت زیادی با شهید مدافع حرم سردار جمالی و مدتی با سردار موسوی مسئول اطلاعات قرارگاه قدس کار کرد.

وی اظهار کرد: هر ماموریتی به سردار هاشمی واگذار می‌شد، اول خودش بررسی و شناسایی می‌کرد و وارد میدان می‌شد.

حسنی سعدی بیان کرد: شهید هاشمی فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان بود و تیزهوشی بسیار بالایی داشت؛ در مدت کمی به تمام سران عشایر و طوایف سیستان و بلوچستان اشراف پیدا کرد و به منطقه مشرف بود.

مدیر گلزار شهدای کرمان گفت: شهید هاشمی سرعت عمل در کار و انجام وظیفه داشت و یک فرمانده باهوش، با شجاعت وتواضع بسیار بالا بود.

وی بیان کرد: شهادت حق سیدحمید بود زیرا فردی خدایی، مخلص، انقلابی بود و شب و روز نمی‌شناخت. شهید هاشمی برای دفاع از ناموس مردم و برای برقراری امنیت در سیستان و بلوچستان به میدان رفت و هشتم مهرماه سال ۱۴۰۱ در زاهدان به شهادت رسید.

حسنی سعدی در پایان گفت: از شهید هاشمی سوال کرده بودند چه زمانی برمی‌گردی کرمان؟ در پاسخ گفته بود یا بازنشسته می‌شوم و می‌آیم یا شهید می‌شوم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم، مسئول گروه جهادی شهید سیدحمیدرضا هاشمی نیز بیان کرد: اولین گرمخانه را در کرمان از شش ماه قبل در بلوار ۲۲ بهمن راه‌اندازی کردیم و تاکنون ۲۹ نفر از میهمانان «مددسرای بهشت» را به کمپ ترک اعتیاد فرستاده و پنج خانم را به مرکز تی سی معرفی کردیم.

حسینی اظهار کرد: در گروه جهادی برای کودکان کار نیز برنامه داریم و از ماه آینده یک طرح در این زمینه آغاز خواهیم کرد و مطالبه گری در محلات را نیز دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، مراسم جشن تولد ۴۶ سالگی سردارشهید سیدحمیدرضا هاشمی با حضور پدر، همسر، برادر شهید و جمعی از مردم و خانواده شهدا همراه با برنامه‌های فرهنگی، مدیحه سرایی و ... در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید