Web Analytics Made Easy - Statcounter

قطعا وجود حداقل یک باب غسالخانه در شهرستانی با این میزان جمعیت ضروری و لازم است و می طلبد تا متولیان و مسوولان امر نسبت به تامین این نیاز فوری در منطقه اقدام کنند.

در این خصوص جمعی از مردم محلات مختلف با بیان اینکه نبود غسالخانه به خصوص در شرایط اقتصادی موجود مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است از مسئولان خواستار پیگیری و حل مشکل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اهالی ساکن در محله بیدک شهر مهریز با ابراز ناخرسندی از اینکه تاکنون توسط شهرداری برای ساخت این آرامستان متمرکز و غسالخانه مناسب اقدامی صورت نگرفته به ایرنا گفت: خانواده‌ اموات برای غسل بستگان خود با صرف هزینه مجبور به استفاه از امکانات شهر یزد هستند.

رضا زارع افزود: اگر در شهر یک مکان مناسب برای غسل اموات باشد دیگر نیازی به صرف هزینه و وقت زیاد برای جابه‌جایی اموات به مرکز استان نیست که امیدواریم مسئولان موضوع را جدی بگیرند.

دیگر شهروند مهریزی اظهار کرد: نبود غسالخانه در منطقه چیز تازه‌ای نیست و بارها این موضوع توسط مسئولان و مردم بیان شده ولی هنوز اقدامی توسط شهرداری دیده نمی‌شود.

فاطمه ابویی مهریزی که یکی از فرهنگیان منطقه است ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شهر باید برای ایجاد غسالخانه بهداشتی و حتی پیگیری برای ایجاد آرامستان متمرکز در شهر اقدام کنند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون در شرایط خاص اقتصادی و بالا رفتن هزینه‌ها برای انتقال اموات به یزد برای غسل مشکل ساز است و باید مسئولان امر در این خصوص به وظایف خود عمل کنند.

نبود غسالخانه مشکل ساز شده است

امام جمعه موقت مهریز گفت: برای شهری با جمعیت بالا و محلات مختلف اصلا پذیرفته نیست که مردم برای غسل اموات خود مجبور به انتقال آنها به شهر یزد باشند.

حجت الاسلام علی اصغر زارع افزود: این عمل علاوه بر اینکه برای خانواده متوفی و بستگان هزینه‌بر است خیلی وقت گیر و دارای مشکلات فراوان است .

وی اظهار کرد: وجود یک محل مناسب برای غسل اموات در شهر جزو وظایف مسئولان است و باید آنها پیگیری موضوع و حل مشکل را در اولویت قرار دهند.

امام جمعه موقت مهریز اظهار کرد: در این خصوص طی سال‌های گذشته بارها موضوع به مسئولان منعکس شده ولی به رغم اهمیت موضوع اقدامی مشاهده نمی‌شود.

زارع بیان کرد: وجود غسالخانه در شهر یک حق مردم و جزو ابتدایی‌ترین  نیازهای شهر و شهروندان است و امیدواریم در اسرع وقت فکر عاجلی برای تحقق آن صورت گیرد.

مکان آرامستان و غسالخانه جانمایی شد 

همچنین رییس شورای اسلامی شهر مهریز گفت: مطالبه مردم در خصوص ایجاد یک آرامستان متمرکز و غسالخانه مناسب با همه امکانات آن یک حق و بسیار ضروری است .

سید محمد امین بیدکی افزود: در این خصوص یک محلی در بیرون شهر با تمامی امکانات جانمایی شده و شهرداری و شورای اسلامی به جد به دنبال اجرای کامل طرح هستند.

وی اظهار کرد: ایجاد آرامستان مناسب متمرکز و غسالخانه جزو ماموریت‌های مهم شورای اسلامی شهر و شهرداری است و امیدواریم این موضوع که جزو مطالبه شهروندان است هرچه زودتر محقق شود.

آمار دقیقی از اموات نداریم  

همچنین رییس اداره ثبت احوال مهریز گفت: برای ثبت آمار فوتی‌های منطقه به یک غسالخانه در شهر نیاز است که هم‌اکنون نبود آن برای داشتن آمار دقیق به شدت مشکل‌ساز شده است .

مهدی مصدق افزود: در خصوص ثبت آمار دقیق فوتی‌ها دچار مشکل هستیم چون غسالخانه مناسب و متمرکز در شهر نداریم و این مشکل بارها در جلسات متعدد به گوش مسئولان رسانده شده است .

وی بیان کرد: در این ارتباط تاکنون جلساتی با حضور مسئولان امر به خصوص شهرداری  و شورای اسلامی شهر برگزار شده و قول حل مشکل را داده‌اند ولی هنوز جنبه عملی و اجرایی پیدا نکرده است .

شهر مهریز از سه محله اصلی بغداد آباد، مزویر آباد و مهرپادین تشکیل شد و ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد و هم اکنون مردم اموات خود را برای غسل به شهر یزد منتقل می‌کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مهریز شورای شهر یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز شورای شهر یزد مهریز شورای شهر یزد شورای اسلامی شهر برای غسل شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ورامین در منطقه صنعتی خیرآباد علاوه بر پیگیریِ مشکلات چند واحد تولیدی از کارگران هم با اهدا گل تقدیر شد.منطقه‌ صنعتی خیرآباد که حدود ۷۰۰ واحد صنفی و صنعتی در آن فعال هستند قرار است با مصوبه دولت به شهرک صنعتیِ خصوصی تبدیل شود.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسئولان، پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • مسئولان با جدیت بیشتری پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • شیطان با نقاب خواستگار
  • چشم نوازی چشمه غربالبیز در دل طبیعت شهر مهریز + فیلم