Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره رهیافت جدید دستگاه قضا در حوزه استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور و تسهیل امور مربوط به این هم‌وطنان گفت: در رابطه با موضوع ایرانیان خارج از کشور یکی از ستون‌های اصلی قوه قضاییه است لذا به هر میزانی که دستگاه قضا کمک کند قطعاً نتیجه آن حضور پررنگ نخبگان و ایرانیان خارج از کشور تسهیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - سعید خطیب‌زاده امروز در نشست خبری هفتگی در پاسخ به سؤال میزان درباره رهیافت جدید دستگاه قضا در حوزه استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور و تسهیل امور مربوط به این هم‌وطنان گفت: یکی از ابعاد تسهیل حضور ایرانیان خارج از کشور در قوه قضائیه نهفته است.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین روابط را میان دولت، دستگاه دیپلماسی و قوه قضاییه شاهد هستیم، ادامه داد: رئیس قوه قضائیه در نشست سفرا در وزارت خارجه شرکت کردند و یکی از مباحث مورد بحث همین موضوع حضور اتباع ایرانی بود.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: در شورای‌عالی ایرانیان نیز کارگروهی مشخصا برای این موضوع وجود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: در رابطه با موضوع ایرانیان خارج از کشور یکی از ستون‌های اصلی قوه قضاییه است لذا به هر میزانی که دستگاه قضا کمک کند قطعا نتیجه آن حضور پررنگ نخبگان و ایرانیان خارج از کشور تسهیل خواهد شد.

همچنین امروز وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه پنجمین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران که با موضوع «جوامع ایرانی در خارج از کشور و سیاست خارجی ایران» در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، با اشاره به فراهم کردن شرایط سفر ایرانیان خارج از کشور به ایران، گفت: در مورد سفر اتباع ایرانی به جمهوری اسلامی ایران ما در ذیل سایت میخک وزارت امور خارجه که خدمات کنسولی ارائه می‌دهد محیطی را فراهم کرده ایم که از روز چهارشنبه بارگزاری می‌شود.

وی ادامه داد: ایرانیان مقیم خارج از کشور بدون هیچ استثنایی می‌توانند اطلاعات اولیه خود را در این سامانه وارد کنند و وزارت خارجه پس از استعلام از قوه قضاییه و دستگاه‌های ذی‌ربط امنیتی به آن‌ها پاسخ می‌دهد که می‌توانند بدون هیچ مشکلی به ایران وارد و یا خارج شوند و البته در مدت تمامی اقامت‌شان در ایران باید مقررات را رعایت کنند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اولین وظیفه خودمان را در دولت سیزدهم برای ایرانیان خارج از کشور ارائه تسهیلات روان وآسان به آن‌ها می‌دانیم و طی چهار سال متوجه شده ایم که در سفر به نیویورک و چندکشور دیگر یکی از مشکلات ایرانیان این است که کارت ملی برای فرزندانشان که به سن ١٥ سال رسیده اند با تاخیر صادر می‌شود.

وی افزود: تسهیل امور کنسولی ایرانیان را وظیفه خود میدانیم چراکه با چنین اقدامی ایرانیان خارج از کشور تمایل به حضور در سرزمین مادری شان سرمایه گذاری کنند.

 پیش از این  رییس قوه قضاییه در گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه خواستار احیا شورای عالی ایرانیان خارج از کشور جهت تسهیل مشکلات ایرانیان شده بود.

رئیس عدلیه با اشاره به کارکرد شورای عالی ایرانیان تاکید کرد:ضروری است اقدامات و کارکردها و اختیارات شورای عالی ایرانیان برای مسئولان بخش های مختلف کشور تبیین شود

انتهای پیام/ برچسب ها: قوه قضائیه ایرانیان خارج از کشور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضائیه ایرانیان خارج از کشور ایرانیان خارج از کشور شورای عالی ایرانیان وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت وزارت خارجه دستگاه قضا قوه قضاییه تسهیل امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی

سخنگوی وزارت امور خارجه د واکنش به اعتراض‌های دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین نوشت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

پیشتر نیز کنعانی در خصوص سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین نوشته بود: گزارش‌های خبری مربوط به سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت‌آمیز حق رأی، آزادی بیان و حقوق بشر است که موجب نگرانی مردم در سراسر جهان شده است.

وی افزود: لازم است دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات حقوق‌بشری خود، آزادی بیان و تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به مطالبات و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگزارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تصریح کرد: با ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن معترضان، نقش حمایتی دولت آمریکا از نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی پاک نخواهد شد.

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاسکنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگزارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است