Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: تاکنون از ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب حجم خاکبرداری بدنه اصلی تاکنون ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید محسن حسینی در برنامه ای با موضوع چالش ها و موانع ساخت سد نرماب اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد تأسیسات هیدرو مکانیکال خریداری و اغلب آنها نصب شده و سیستم انحراف و تخلیه سد متشکل از دو تونل به طول ۲۷۵ متر  و سد انحرافی چلچای نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دانیزبه اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جابه‌جایی اهالی روستای جنگلده پایین انجام و ۶۳ واحد مسکونی جدید برای آنها ساخته شده است و کار انتقال روستای جنگلده بالا به سایت جدید نیز در دست اقدام است و حدود ۳۵ درصد پیشرفت دارد.

حسینی بیان کرد: تاکنون ۹۹۰ میلیارد تومان برای این سد هزینه شده است و ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای ادامه و به بهره برداری رساندن نیاز است که بخش زیادی از آن برای خرید اراضی داخل مخزن سد و استملاک وجابجایی روستاهای داخل مخزن نیاز است.

وی تصریح کرد: بخشی از اراضی خریداری شده کشاورزی است بخشی هم عرصه و اعیان هست.

وی با بیان اینکه روال معمول، قیمت گذاری و خرید زمین است گفت: ترجیح دادیم بجای خرید زمین برای مردم ، روستاها را جابجا و برای مردم خانه و روستای جدید ساخته و در اختیار آن ها قرار دهیم.

حسینی افزود: برای اراضی کشاورزی که زیر آب می رود، در حال رایزنی هستیم تا از نهادهایی که قطعات بزرگ زمین در حوالی سد دارند زمین خریداری نمائیم و به صورت معوض در اختیار کشاورزان قرار دهیم که هم شغل آن ها حفظ شود و هم انسجام آن ها محفوظ بماند.

در خصوص بقیه اراضی بر حسب مقررات و با نظر کارشناسی نماینده ای از دولت و نماینده مالک و نماینده ای از دادگستری قیمت گذاری می شود و سعی ما این است که رضایت عزیزان در منطقه جلب شده و آسیب نبینند.

گفتنی است؛ سد نرماب از نوع خاکی همگن بوده و ارتفاع آن از بستر ۶۰ متر است. طول تاج این سد ۸۰۸ متر بوده و حجم مخزن این سد ۱۲۵ میلیون مترمکعب است که حجم آب قابل تنظیم آن ۲۰۴ میلیون مترمکعب خواهد بود.

این سد علاوه بر تنظیم و کنترل سیلاب رودخانه‌های خرمالو، چهل چای و نرماب؛ آب شرب حدود ۵۵۰ هزار نفر، بخشی از آب مورد نیاز صنایع شمال استان و هزاران هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست را تأمین می‌کند.

توسعه و رونق گردشگری در منطقه، افزایش اشتغال، نیروگاه‌های برقابی کوچک مقیاس و غیره از دیگر اهداف ساخت این سد است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا کشاورزی قیمت گذاری زمین کارشناسی دولت چای گردشگری گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستا‌های بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، گفت: ماموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را با بلوک و پرچین محصور کرده است.
وی از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری تمام آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، افزود: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.
فرمانده انتظامی رودسر از عزم راسخ پلیس در برخورد با پدیده زمین‌خواری خبر داد و از شهروندان خواست هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی