Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هیأت همراه در دیدار با سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان با تاکید بر اینکه برای شکل گیری عدالت باید هزینه داد، گفت که با ایستادگی در برابر ظلم می‌توان این مهم را محقق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریاری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بنیانگذار شکل گیری وحدت در دنیای اسلام بودند، تصریح کرد: در این مسیر به عنوان سرباز برای تحقق وحدت اسلامی باید تلاش کنیم و در این رابطه تعقل دارای اهمیت زیادی است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در آموزه‌های دینی همواره کفار را از عدم تعقل نهی و مؤمنان را دستور به تفکر و تعقل داده شده است و حضرت آقا در حکم نمایندگی شأن فرمودند که عقلانیت دستمایه شما برای تحقق وحدت مسلمین است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر بهره گیری از عقلانیت برای رسیدن به وحدت، گفت: نباید اختلافات جزئی خود را به امور کلی مرتبط کنیم زیرا در اصول کلی اتفاق نظر وجود دارد و اصول کلی ادیان راه هدایت بشر را رهنمون می‌شود.

شهریاری حل اختلافات جزئی از طریق روش عقلانی را مفید دانست و گفت که امر به انسان کشی خلاف اصول ادیان الهی است و از تنازع و تکفیر باید پرهیز کرد زیرا خارج از اصول عقلانی است.

وی با تاکید براینکه تنازعاتی که در بستر فضای مجازی و تلویزیون رخ می‌دهد، خلاف عقلانیت است، خاطر نشان کرد: امیدوارم با القای محبت و ارجاع به توصیه‌های ولایت بتوانیم مقوله وحدت را پیش ببریم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ارتباطات علمایی، نخبگانی و در لایه سوم عموم مردم هدفگذاری ما برای تحقق وحدت است، افزود: دیدار و طرح دیدگاه‌ها با علما و نخبگان برای رسیدن به امت واحده اسلامی مفید است.

کد خبر 5385443

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سید محمد علی حسینی حجت الاسلام حمید شهریاری قرآن کریم فعالیت های قرآنی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مسابقات قرآنی قرآن ایام فاطمیه قاسم سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی نشست علمی حضرت زهرا س آیت الله خامنه ای شورای عالی قرآن مسیحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، حامد عبدالحسینی قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس راجع به تظاهرات پرشور دانشجویان دانشگاه های سراسر دنیا، گفت: مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان در کشورهای آمریکا و اروپا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند.
وی افزود: در روزهای گذشته در دانشگاه‌های معروف آمریکا از جمله کلمبیا، آستین و هاروارد اعتراضات و تجمعات گسترده‌ای شکل گرفت که با ورود نیروهای نظامی دانشجویان زیادی دستگیر و سرکوب شدند.
عبدالحسینی ادامه داد: این دانشجویان تنها خواستار پایان وحشی‌گری و نسل‌کشی علیه مردم مظلوم فلسطین هستند و حق آن ها این برخورد وحشی گرانه نیست.
قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: در برخی از دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌های علمی و کارمندان نیز به جمع دانشجویان پیوسته‌اند و باید از این قشر نیز حمایت جدی شود.
نهادهای بین المللی مقابل این سرکوب‌های وحشی گرانه بایستند
عضو شورای مرکزی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: آمارهای اعلامی نشان می دهد تعداد دانشجویان دستگیر شده بسیار بالا بوده و دولت مردان آمریکایی از گسترش این اعتراضات در داخل و خارج آمریکا ابراز نگرانی می کنند. 
قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی گفت: از نهادهای بین المللی درخواست می کنیم مقابل این سرکوب های وحشی گرانه بایستد و اجازه ندهد دانشجویان صرفا به خاطر ابراز عقیده شان دستگیر شوند.

دیگر خبرها

  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام