Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۶۰۰ تن انواع ماهی در مزارع گرمابی و سردابی استان در ۹ ماه سال جاری تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰۰ تن بیشتر بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مهندس مهدی میرقراچولو افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهی گرمابی و سردابی در مزارع استان تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اینک ۹۲ مزرعه پرورش ماهی گرمابی در استان وجود دارد که پیش بینی می شود ۴۰۰ تا ۴۵۰ تن انواع ماهی برداشت شود.

وی اظهار داشت: پارسال از سطح مزرع گرمابی استان ۳۵۰ تن ماهی برداشت شده بود با وجود خشکسالی با تلاش فعالان بخش حوزه شیلات پیش بیینی برای تولید ماهی در این مزارع نسبت به پارسال افزایشی است.

مهندس میرقراچولو افزود: بیشترین ماهی تولید مزارع گرمابی و سردابی استان شامل آمور، کپور، فیتوفاگ و قزل آلا است.

وی شمار مزارع پرورش ماهی سردابی خراسان شمالی را ۹۷ فقره ذکر کرد و افزود: در مجموع هم اکنون ۲۰۰ تولید کننده در حوزه آبزیان و شیلات این استان فعالیت دارند.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تنها در حدود یک هشتم منابع آبی استان صنعت آبزی پروری ایجاد شده است در حالیکه ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت در این بخش اقتصادی وجود دارد.

مهندس میرقراچولو اظهار داشت: در این استان ۸۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب شامل سدها، رودخانه ها، چشمه ها و قنات ها منابع آبی وجود دارد که از این میزان تنها در ۱۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آن صنعت آبزی پروری شامل مزارع سردابی و گرمابی ایجاد شده است.

وی افزود: خراسان شمالی از ۴۱ رودخانه فصلی و دایمی، سه هزار دهنه چشمه، چهار هزار و ۳۰۳ حلقه چاه عمیق، نیمه عمیق و دستی، ۶۳۷ رشته قنات و هشت سد از ظرفیت های خوبی برای توسعه صنعت آبزی پروری برخوردار است.

وی مزیت پرورش ماهی را در استان علاوه بر اشتغال برای جوانان و درآمدزایی بهره گیری از آب برای بخش های کشاورزی اعلام کرد و اظهار داشت: رویکرد توسعه این استان بر مدار کشاورزی است و آنان می توانند همزمان با استفاده از آب حتی استخرهای کشاورزی، از آب آن نیز برای تولید محصولات کشاورزی بهره گیرند.

مهندس میرقراچولو در بخش دیگیر از سخنانش با بیان اینکه راندمان تولید در مزارع پرورش ماهی استان قابل قبول است گفت: از تولید کننده ها می خواهیم که در این زمینه به صورت علمی و اصولی وارد شوند که باعث افزایش تولید خواهد شد.

وی در خصوص استخرهای هشت وجهی با رعایت اصول علمی و دقیق افزود: اگر متقاضیان شرایط ایجاد این نوع استخر را داشته باشند و تمامی نکات علمی آن را رعایت کنند باعث افزایش تولید خواهند شد چرا که در این نوع مزرعه هدر رفت آب وجود ندارد و تمام بچه ماهی ها از شرایط نکنواخت بهره مند هستند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرورش ماهی خشکسالی خراسان شمالی جهاد کشاورزی صنعت اشتغال کشاورزی محصولات کشاورزی پرورش ماهی جهاد کشاورزی خشکسالی صنعت محصولات کشاورزی مزارع گرمابی تن انواع ماهی خراسان شمالی پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مجید الهی راد گفت: : ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند .
وی همچنین با بیان اینکه خرید به قیمت روز از مددجویان خریداری می شود، .افزود: ۷۰ بافنده فرش زیر پوشش این نهاد حمایتی بیمه هستند.
به گفنه الهی راد درآمد ناخالص حاصل از هر مترمربع فرش برای بافندگان بین ۳ تا 5 میلیون تومان است.
رئیس اتاق بازرگانی بجنورد در آماری اعلام کرد: در خراسان شمالی ۲۶ هزار بافنده فرش فعالیت دارند که به‌نوعی سه درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.
از این تعداد بافنده پنج هزار بافنده فرش ترکمن هستند.

دیگر خبرها

  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی