Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات طالبان گفته‌اند با یک هیئت مشترک از قطر و ترکیه بر سر مدیریت فعالیت‌های فرودگاه بین‌المللی کابل و چهار فرودگاه بزرگ افغانستان در حال مذاکره هستند.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، خبرگزاری آلمان روز یکشنبه ۵ دی (۲۶ دسامبر) به نقل از ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی ارشد طالبان گزارش داد، گفت‌وگوها با ترکیه و قطر برای راه‌اندازی فرودگاه‌های افغانستان جریان دارد، اما تاکنون توافقی حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه و قطر هم رسما تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه هم به نقل از منابع دیپلماتیک قطر از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت‌های ترکیه و قطر برای مدیریت مشترک فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی در کابل خبر داده است. این تفاهم‌نامه همکاری در حاشیه بازدید مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه از قطر حاصل شده است.

به گزارش آناتولی یک هیات فنی از ترکیه به‌منظور هماهنگی و گفت‌وگو با مقامات قطر راهی دوحه شده‌اند تا به عنوان یک هیات مشترک به کابل بروند و با مقامات طالبان مذاکره بکنند.

این خبرگزاری بعدا به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت، ترکیه و قطر با مقامات طالبان در خصوص مدیریت فرودگاه بین‌المللی کابل، پایتخت افغانستان به توافق اولیه دست یافته‌اند.

شبکه خبری طلوع نیوز افغانستان نیز روز یکشنبه ۵ دی از ادامه مذاکرات هیات مشترک ترکیه و قطر با طالبان در کابل گزارش داد.

به نوشته طلوع نیوز قرار است که این هیات درباره راه‌اندازی فرودگاه‌های بین‌المللی کابل، مزار شریف، قندهار، هرات و خوست افغانستان با مقام‌های حکومت طالبان رایزنی کنند. احتمال دارد ترکیه و قطر مشترکا اداره فرودگاه‌های افغانستان را برعهده بگیرند.

پنج فرودگاه یادشده در میان ۲۷ فرودگاه افغانستان بزرگ‌ترین فرودگاه‌ها محسوب می‌شوند.

وزارت ترانسپورت وهوانوردی افغانستان گفته است، در صورت امضا قرارداد زمینه عملی شدن پروازهای بین‌المللی به افغانستان فراهم خواهد شد.

طلوع نیوز به نقل از برخی از کارشناسان هوانوردی نوشته است با سپردن اداره پنج فرودگاه بزرگ کشور به قطر و ترکیه، اعتماد شرکت‌های جهانی برای آغاز دوباره پروازهای بین‌المللی به افغانستان بیشترخواهد شد.

در حال حاضر حریم هوایی افغانستان به روی همه پروازها بسته است. فقط پروازهای داخلی و پروازهای تخلیه بین‌المللی یا تحویل کمک‌های بشردوستانه انجام می‌شود.

طالبان زمانی که مسئولیت فرودگاه را به دست گرفتند ادعا کردند که ترمینال، سیستم رادار، هواپیماها و وسایل نقلیه همه آسیب دیده‌اند. یک تیم قطری بعداً فرودگاه کابل را راه‌اندازی کرد.

برچسب هاافغانستان ترکیه طالبان قطر

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: افغانستان ترکیه طالبان قطر آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو ترکیه و قطر بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۳۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه تلویزیونی طلوع در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که شهروندان در پایتخت افغانستان امروز یکشنبه از وقوع انفجار در شهر کابل خبر می‌دهند.

بر اساس اعلام این رسانه، منابع آگاه در این خصوص می‌گویند که این انفجار حوالی ساعت ۱۹:۵۰ دقیقه یکشنبه شب در نزدیکی شهرک آریا در حوزه دهم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

از تلفات و خسارات احتمالی این رویداد جزئیاتی در دست نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم