Web Analytics Made Easy - Statcounter

مظفر صفریان رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان مرکزی در حاشیه مراسم بدرقه اولین پنجره سرداب مقدس امام زمان (عج) در شهرستان زرندیه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: ابعاد نیم ضریح مطهر( پنجره) سرداب مقدس امام زمان (عج)  ۲ و نیم متر در ۲ متر و ۱۰ سانتیمتر است.

صفریان افزود: چوب مصرفی بکار رفته در این ضریح از جنس ساج از کشور برمه تهیه شده و ۲۵۰ کیلو گرم نقره و ۱۰۰ گرم طلا در این پنجره بکار رفته و خاتم کاری، منبت کاری ان هم توسط بهترین متخصصین کشور انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: این ضریح قرار است پس از بدرقه در شهرستان‌های زرندیه، ساوه، تفرش، آشتیان و فراهان و در نهایت در مرکز استان (اراک) مورد استقبال مردم خوب و ولایی و استان قرار بگیرد.

صفریان بیان کرد: این پنجره از اراک به سمت مرز مهران حرکت داده می‌شود و در نهایت در شهر سامرا در حرم امامین عسگرین در محل سرداب آقا امام زمان (عج) به عنوان پنجره نیم ضریح در قسمت خواهران نصب می‌شود.

او ادامه داد: ساخت پنجره سرداب آقا امام زمان عجل الله از سال ۹۸ در کارگاهی در جوار امام زاده سید منصور علیه السلام شهر مامونیه شهرستان زرندیه شروع شد و با صرف هزینه‌های قابل توجه ۵ دی ماه امسال به اتمام رسید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان مرکزی بیان کرد: این پنجره با همکاری اهالی و خیرین استان مرکزی و مردم مومن و ولایتمدار شهرستان زرندیه ساخته شد.

اولین پنجره سرداب مقدس امام زمان (عج) ساخته شده در این شهرستان قرار است از امروز به مدت مدت یازده روز در شهر‌های مختلف استان مرکزی بدرقه و برای نصب به شهر سامرا در کشور عراق ارسال شود.


انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرداب مقدس امام زمان عج شهرستان زرندیه سرداب مقدس امام زمان پنجره سرداب استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است

امتداد - سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: سکه‌های حراجی شده در مرکز مبادله از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد  «اصغر بالسینی» سخنگوی مرکز مبادله ایران گفت: سکه‌های ضرب‌شده و تحویل‌داده‌شده بانک مرکزی در حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران،(تمام سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی) ضرب بانک مرکزی هستند. همگی این سکه‌ها از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آن‌ها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.وی افزود: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶ گرم است. دارندگان توجه داشته باشند عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا (ع) است.

بالسینی ادامه داد: طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی (ع) و بارگاه امام رضا (ع) است؛ عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸ گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

وی اظهار داشت: عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است. دارندگان این سکه‌ها مراقب افرادی باشند که با طرح مسائل واهی درباره عیار و کیفیت سکه تحویلی مرکز مبادله به دنبال سوءاستفاده هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است